Podczas ostatnich dwóch lat wiele osób było zmuszonych dostosować swoje życie zawodowe do wymogów izolacji w trakcie przebiegu COVID-19 lub kwarantanny z powodu kontaktu z chorymi lub podejrzanymi o zakażenie koronawirusem. Podczas obu form odosobnienia, osoby nimi objęte miały obowiązek przebywać w miejscu zamieszkania. Ten stan rzeczy wpływał na organizację pracy i zakłócał wykonywanie obowiązków w wielu firmach.

Emerytury będą wyższe. To już pewne. Powód nie jest oczywisty. Sprawdź ile zyskasz
Średnia prognozowana długość życia w Polsce w porównaniu z poprzednim rokiem znów spadła – wynika z opublikowanych przez GUS tablic średniego dalszego trwania życia kobiet i mężczyzn. Wyższy wskaźnik ...
Sytuacja uległa wyraźnej zmianie 28 marca 2022 r., kiedy zostały zniesione izolacja i kwarantanna, obowiązujące od początku pandemii COVID-19. Osoby zakażone koronawirusem będą otrzymywały zwolnienia lekarskie i izolowały się samodzielnie w domu, jak w wypadku innych chorób.
Blisko połowa pracowała w trakcie kwarantanny/izolacji
Część respondentów, którzy przechodzili izolację lub kwarantannę, wykonywało w tym czasie obowiązki zawodowe z domu. Na pytanie, czy zdarzało im się wykonywać pracę zawodową podczas izolacji czy kwarantanny związanej z zakażeniem COVID-19, twierdząco odpowiedziało 48 proc. – wynika z raportu Pracuj.pl „Dwa lata nowej normalności”.
– Najbardziej popularną motywacją do realizacji zadań zawodowych w tym czasie, wskazaną przez 62 proc. respondentów, była odpowiedzialność za swoje obowiązki i niechęć do obciążenia nimi współpracowników. Prawie tyle samo badanych podało jako powód dobre samopoczucie, które wynikało z łagodnych objawów lub braku innych przeszkód w wykonywaniu pracy w trybie zdalnym – tłumaczy w rozmowie ze Strefą Biznesu Aleksandra Skwarska, Pracuj.pl.
Na trzecim miejscu wśród motywacji uplasowały się obawy przed zaległościami powstającymi w trakcie nieobecności, które wskazało 34 proc. respondentów.
– Kolejnym powodem pracy na kwarantannie wskazanym przez 26 proc. respondentów było poczucie, że przełożony oczekiwał od nich wykonywania zadań zawodowych w tym czasie – dodaje ekspertka.
Jesteśmy przygotowani do pracy zdalnej
– Po dwóch latach pandemii widać, że coraz więcej osób posiada w domu odpowiednie warunki, sprzęt i narzędzia, które są niezbędne do wykonywania pracy. Także pracodawcy coraz częściej rozumieją konieczność wyposażania pracowników w odpowiednie narzędzia – przekonuje Skwarska.
Tak oszukują klientów w restauracjach i lokalach gastronomic...
Jak dodaje, pomaga również rosnąca popularność pracy zdalnej, która w trakcie pandemii stała się powszechna w niektórych branżach. – To wszystko sprawia, że wykonywanie obowiązków zawodowych w trakcie konieczności przebywania w domu stało się łatwiejsze dla wielu pracowników i często jest ich wyborem – podsumowuje.
