W Pierwszym Urzędzie Skarbowym uruchomiono dwa okienka, do których można było podejść z pytaniami dotyczącymi zmian podatkowych związanych z Polskim Ładem. Choć temat jest żywo komentowany w wielu domach, miejscach pracy czy podczas spotkań ze znajomymi, zainteresowanie było znikome. Około godz. 10, przez prawie godzinę, nie pojawił się nikt, kto chciałby zadać pytanie w tym temacie. Większość postawiła na komunikację telefoniczną. Pracownicy w ten sposób byli pytani m.in. o ulgi dla klasy średniej czy rodziców samotnie wychowujących dzieci.
– Do godziny 19 wyznaczone są dyżury do spraw związanych z Polskim Ładem. Będą otwarte dwa stanowiska, w których będzie można uzyskać odpowiedzi na najczęściej nurtujące podatników pytania – poinformowała nas Hanna Banach, II zastępca naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego.
Wizytę można wcześniej umówić telefonicznie lub online – jest to zalecane, ale nie jest konieczne. – Każdy, kto przyjdzie na wyznaczony dyżur do US do godziny 19 i będzie miał pytania związane z Polskim Ładem, uzyska wsparcie i informacje od pracowników organu podatkowego – informuje Hanna Banach.
Organizacja dyżurów to odpowiedź Ministerstwa Finansów na wiele wątpliwości, które pojawiły się wraz z wprowadzeniem Polskiego Ładu. Pracownicy urzędów już wcześniej otrzymywali sygnały, że taka pomoc jest potrzebna.
– Już od kilku tygodni, a w nowym roku coraz częściej, ludzie dzwonią i dopytują się o rzeczy związane z Polskim Ładem. Głównie są to osoby prowadzące działalność gospodarczą, czyli rozliczający się samodzielnie. Pracownicy zatrudnieni na umowę o pracę w mniejszym zakresie, gdyż te tematy załatwia księgowość firmy, w której dany pracownik jest zatrudniony. Ale takie telefony też się zdarzają – relacjonuje Aneta Włoszczyk z Drugiego Urząd Skarbowego.
W tym urzędzie postawiono przede wszystkim na kontakt telefoniczny – uruchomiono numery komórkowe i stacjonarne, na które zainteresowani mogą dzwonić w godzinach trwania dyżuru. W budynku przy ul. Wojska Polskiego do południa próżno było szukać osób, które chciałby rozwiązać wątpliwości lub uzyskać odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
We wtorek także w Trzecim Urzędzie Skarbowym ruch nie odbiegał od codziennej normy. Pracownicy uważają, że zainteresowanie dyżurami będzie można ocenić dopiero po całym dniu. Część osób może skorzystać z pomocy po pracy.
– Pracownicy, którzy przyjmują osoby na sali obsługi, mają dostęp do wszelkich najnowszych informacji związanych z Polskim Ładem. Szkolenia odbywają się właściwie cały czas. Również teraz trwają webinaria – przekazała nam Hanna Banach.
