Nie jest to jednoznaczne z faktem, że podatek jest zgodny z unijnym prawem. Jak podaje RMF FM, komisja może jeszcze kwestionować podatek od sieci na podstawie innych przepisów, na przykład dotyczących zasad przedsiębiorczości, czyli zakazu dyskryminacji.
Przeczytaj także:
- Użytkowanie wieczyste. Dlaczego mielibyśmy w tym roku płacić za użytkowanie wieczyste, którego nie ma
- Po 20 maja produkcja, sprzedaż i eksport wyrobów tytoniowych może być niemożliwa
- 60 Sekund Biznesu: Zapłaciłeś za użytkowanie wieczyste a grunt przekształcił się? Pieniądze trafią na poczet opłaty przekształceniowej
Podatek, który został wprowadzony we wrześniu 2016 r był wycelowany w duże sieci handlowe. Podatek miał generować nawet 1,5 mld zł wpływów rocznie. Objęci nim mieli być detaliści o przychodach powyżej 17 mln zł miesięcznie. Przedstawiciele Komisji Europejskiej uznali, że polska wersja podatku handlowego była źle skonstruowana. W czerwcu 2017 r. KE uznała, że podatek narusza unijne zasady pomocy państwa, preferując sklepy o niższych przychodach, taka procedura w UE jest nielegalne.
Obejrzyj wideo:
60 Sekund Biznesu: po 20 maja nie kupimy papierosów. Hurtownie nie będą robiły zapasów