Najszybciej na świecie w rankingach rośnie sprzedaż żołądkowej gorzkiej, goni ją wódka 1906, Sobieski jest na miejscu dziewiątym.
<!** Image 2 alt="Image 153094" sub="Naszą wódkę piją na zdrowie na całym świecie. Polskie firmy spijają śmietankę Fot. jupiter">Dane pochodzą z rankingu „Millionaires 2010” firmy badawczej Euromonitor International. Należąca do Pernod Ricard Wyborowa jest na jedenastym miejscu na liście najpopularniejszych wódek na świecie, a należąca do CEDC Żubrówka znalazła się na 21.
Produkowana przez Stock Polska żołądkowa gorzka czysta de luxe z Lublina jest marką, która zajęła pierwsze miejsce pod względem sprzedaży wódek na świacie - informuje dziennik „Parkiet”. W zeszłym roku jej sprzedaż wzrosła o niemal 190 procent do około 48,5 mln litrów.
Producentem drugiej w rankingu wódki 1906 jest również Stock Polska. Firma swój sukces tłumaczy przede wszystkim wysoką jakością. Ponadto Stock Polska postawił na atrakcyjną cenę oraz skorzystał na kłopotach finansowych Belvedere, obecnie trzeciego producenta wódki w Polsce.
<!** reklama>Wspomniany wyżej Belvedere, po przejściowych kłopotach, przystąpił jednak do ataku. Jak donosi „Rzeczpospolita” wiosną tego roku wprowadził na rynek wódkę o nazwie Krupnik. W ciągu dwóch miesięcy sprzedaż produktów tej marki wzrosła o około 300 procent.
Jednak podczas gdy wiele światowych marek notuje spadki, polskie zyskują, i to bardzo wiele. A ambicje ich właścicieli są wysokie.
- Wierzę, że uda się nam utrzymać wysokie, co najmniej 30-procentowe, roczne tempo wzrostu sprzedaży Wyborowej - mówi „Pulsowi Biznesu” Andrzej Szumowski, wiceprezes firmy Wyborowa. - Polska wódka to jeden z niewielu produktów, który kojarzy się na świecie z Polską i może nasz kraj skutecznie promować - mówi. - Wódka jest alkoholem coraz popularniejszym na świecie, robi się z niej bowiem ponad 3 tysiące różnych drinków - dodaje.
Grupa Belvedere, producent odnoszącej światowy sukces na świecie wódki Sobieski, do tematu sprzedaży podchodzi równie ambitnie.
- Rynki, które przyczynią się do wysokiej dynamiki wzrostu w skali globalnej, to przede wszystkim USA, Francja, Ukraina i Hiszpania. Niebawem czeka nas też ekspansja w Chinach i Indiach. Oba rynki są dla nas bardzo obiecujące - mówi dla „Pulsu Biznesu” Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Belvedere.
Pod koniec ubiegłego miesiąca do Polski z bardzo krótką, ale jakże owocną wizytą przybył zza oceanu bohater kina akcji, Bruce Willis. Jego zainteresowanie - nad czym boleli dziennikarze, chcący przeprowadzić z nim wywiad - koncentrowało się wokół rozlewni alkoholi w Starogardzie Gdańskim. Jest on bowiem szczęśliwym posiadaczem ponad trzech procent akcji grupy Belvedere. Jego wizyta związana była z nagraniem reklamy telewizyjnej promującej polski trunek na świecie. Aktor i biznesmen w jednej osobie przyglądał się, jak wygląda proces produkcji alkoholu na linii produkcyjnej.
Następnego dnia podczas konferencji prasowej w Warszawie aktor ogłosił rozpoczęcie międzynarodowej trasy „głoszenia prawdy o wódce” - hasła kampanii reklamowej wódki Sobieski zagranicą. W ciągu pięciu miesięcy tego roku sprzedaż wódki Sobieski w USA wzrosła o 41 procent. (sw, tvn24.pl, finanse.wp.pl)
