W poprzednich latach firma Nice sponsorowała rozgrywki I ligi. Teraz, po połączeniu I i II ligi, będzie patronować zmaganiom z udziałem 11 drużyn.
W ubiegłym sezonie Nice wypłacał 7 tys. zł gospodarzowi tzw. meczu telewizyjnego. Była to forma rekompensaty za mniejsze wpływy ze sprzedaży biletów (część kibiców zostawała w domu i oglądała na szklanym ekranie; innym nie podobała się godzina rozpoczęcia - 13.45). Połowę tej kwoty dostawał klub, który organizował spotkanie o tej samej porze i był dla TVP opcją rezerwową.
W sezonie 2016 potyczki Nice Polskiej Ligi Żużlowej nadal gościć będą w telewizji publicznej (TVP 3 Bydgoszcz i TVP Sport). Godzina transmisji nie ulegnie zmianie (13.45).
Zmieni się za to podział pieniędzy. Prezesi zadecydowali, że fundusze od sponsora (330 tysięcy złotych) zostaną podzielone równo: po 30 tys. dla każdego klubu.
- To słuszna decyzja. Poprzedni podział mógłby w pewien sposób preferować zespoły, których mecze są pokazywane w telewizji. Zasady przyjęte na sezon 2016 są dobre z punktu widzenia zwłaszcza tych klubów, które miały małe szanse na zaistnienie na szklanym ekranie - powiedział portalowi sportowefakty.wp.pl Adam Krużyński z firmy Nice.
Z naszych ustaleń wynika, że Polonia będzie w tym roku płacić seniorom i Oskarowi Ajtnerowi-Gollobowi średnio ok. 900-1000 zł za wywalczony punkt. Z pieniędzy sponsora ligi opłaci więc ok. 30-35 oczek.