Pandemia wyznaczyła nowe standardy: spotkania w internecie
Koronawirus przeformatował sposób pracy w wielu firmach, a także sposoby prowadzenia spotkań oraz szkoleń. Zwłaszcza te ostatnie z konieczności musiały się przenieść w wirtualny świat. Tu z pomocą pospieszyły programy światowych firm, ale w tym gronie znalazł się też polski ClickMeeting. I mimo że konferencje znowu mogą odbywać się na starych zasadach, sprzed pandemii, to webowe spotkania cieszą się niesłabnącym powodzeniem.
W 2022 roku użytkownicy ClickMeeting spędzili w wirtualnych pokojach łącznie 1 086 426 dni, czyli 2976 lat. Gdyby umiejscowić to w historii, to zaczynałby się w roku 776 r. p.n.e. - jeszcze przed pierwszą antyczną olimpiadą, powstaniem Rzymu (753), czy ukończeniem budowy słynnego Koloseum (80 r. n.e.).
Spis treści
Milion dni w internecie
Jak podsumowują w ClickMeeting statystyczny użytkownik polskiej platformy do wideokonferencji w 2022 roku zorganizował 82 wydarzenia online.
- Przeciętne spotkanie trwało 109 minut i brało w nim udział 12 osób. Sesje trwały zazwyczaj po 74 minuty, a co ważne goście uczestniczyli przez 68 proc. czasu ich trwania - komentują twórcy. - Co 3 wydarzenie online prowadzone jest przez szkoleniowców, trenerów i consultingowców.
To wyspecjalizowana branża, która w internecie znalazła dobrą niszę, z której korzysta coraz więcej osób - szkolących i szkolonych. Jakie kategorie dominują wśród wydarzeń organizowanych na platformie?
- szkolenia i consulting (to aż 31 proc.),
- marketing i sprzedaż (24 proc.),
- spotkania biznesowe (16 proc.),
- edukacja (12 proc.),
- medycyna (12 proc.).
– Rok 2022 nazwaliśmy rokiem ekspertów. Analizując działania naszych klientów, bardzo mocno widzimy, jak nasza branża się profesjonalizuje. Coraz więcej ekspertów docenia spotkania online i webinary oraz dostrzega w nich możliwość rozwoju swojej marki oraz firmy. Jeszcze do niedawna wydarzenia online były kojarzone głównie z edukacją, która w czasach pandemicznych była zmuszona przenieść się do świata wirtualnego. Dziś z ClickMeeting najczęściej korzystają szkoleniowcy, trenerzy i osoby zajmujące się consultingiem, ale coraz częściej spotykamy wśród naszych użytkowników również przedstawicieli branży medycznej, prawnej i finansowej – komentuje Dominika Paciorkowska z ClickMeeting.
Polska platforma webinarowa- kto się spotyka w sieci?
Webinary, szkolenia, promocje, onboarding, warsztaty czy nawet treningi - coraz więcej dzieje się w internecie i przez internet. Kto i w jaki licznym się spotyka w wirtualnym świecie?
Specjaliści coachingu i consultingu organizują spotkania w małych grupch - od spotkania z klientem do kilkuosobowych ekip. Podobnie marketingowcy i osoby zajmujące się sprzedażą.
Szersze grona osób gromadzi biznes - na spotkaniach wewnętrznych zespołów, zarządów oraz sesje robocze. A także szkoły - od podstawówek po uczelnie wyższe. To lekcje, ćwiczenia, wykłady dla dużych grup studentów a także korepetycje.
Z kolei specjaliści medyczni za pomocą platformy ClickMeeting najczęściej organizują terapie online, udzielają konsultacji medycznych (telemedycyna), ale też szkolą się m.in. na konferencjach i sympozjach.
Rekordzista dzięki ClickMeetong zarobił prawie 100 tys. Jednorazowo!
Prezentacje, sprzedaż i szkolenia w sieci są opłacalne, bo trenerzy coache, marketerzy, sprzedawcy, nauczyciele i przedstawiciele sektora medycznego zarobili niezłe pieniądze. Rekordzista wygenerował przychód w wysokości ponad 95 tysięcy złotych na jednym wydarzeniu.
- Łączna suma zarobiona w ciągu roku przez lidera to 739 251 zł. - wyliczają w ClickMeeting
Na czym można zarabiać? Trzeba znaleźć swoją półkę. Np. seria sześciu szkoleń z mantrailingu – pracy węchowej z psami przyniosła ponad 70 tys. zł. Szkolenia dla psychoterapeutów i psychologów blisko 700 tys.
Firma specjalizująca się w realizacji szkoleń z zakresu energetyki zorganizowała aż 2393 wydarzenia online. Daje to 46 wydarzeń tygodniowo. Były krótkie - ok. półgodzinne, stąd tak okazały wynik.
Sektor edukacyjny też jest aktywny. Tu średnio organizowano aż 517 wydarzeń, a więc sześć razy więcej niż przeciętny użytkownik. Daje to niemal 10 wydarzeń w ciągu tygodnia.
- Łatwo określić, skąd bierze się ten wynik: w wirtualnej sali lekcyjnej odbywają się zajęcia edukacyjne – często, jak w typowej szkole czy uczelni – mają miejsce każdego dnia, w wielu przypadkach kilku nauczycieli prowadzi swoje zajęcia w tym samym czasie, przekazując wiedzę różnym grupom czy klasom - wyjaśniają w ClickMeeting.
Studenci ponad 80% czasu potrafią wytrwać na wirtualnych salach.
- W naszych dotychczasowych działaniach platforma ClickMeeting sprawdza się bez zarzutu. Zależało nam na interaktywnej formie komunikacji i przekazywaniu wiedzy do rozproszonej grupy osób. W tym zakresie narzędzie spełniło swoją rolę - komentuje dr n. hum. Joanna Śliwińska - Gdański Uniwersytet Medyczny.
Polski webinar na każdy dzień. A najlepiej środę
Choć w sieci spotykać możemy się cały tydzień na okrągło, to ani poniedziałek, ani końcówka tygodnia nie cieszyły się dużym zainteresowaniem. Najintensywniejszym dniem była środa. Na drugim miejscu uplasował się wtorek, a następnie czwartek.
Tu organizatorzy dostosowali się do potrzeb klientów. Co pozwoliło zgromadzić większą widownię.
Pod względem godziny wyraźnie dominowały dwie pory: poranek (8:00–10:00) i popołudnie (15:00–17:00). Początek dnia należał do zespołów rozpoczynających pracę od narad oraz szkół i uczelni.
- Popołudnie to natomiast idealny czas na organizację webinaru czy sesji szkoleniowej dla osób, które w ciągu dnia są zajęte swoją pracą, a po niej szukają interesujących źródeł informacji.
