Spis treści
Polacy szukają promocji
Polacy wskazali, którzy retailerzy organizują najlepsze na rynku akcje promocyjne, czyli najbardziej przypadające im do gustu w ramach programu „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów” organizowanego przez Grupę BLIX i UCE RESEARCH. Przy wyborze pod uwagę wzięto najczęściej wykorzystywane rabaty i najlepsze okazje pod względem ceny, jakości produktu oraz „innych potrzeb konsumenckich".
Jest to o tyle ważne, że obecnie blisko 90 proc. dorosłych Polaków przegląda gazetki bądź ma z nimi styczność, czyli szuka przecenionych produktów.
Te sklepy zdaniem Polaków oferują najlepsze rabaty na zakupy
– Rabaty najczęściej decydują o wyborze danego sklepu. Oferując je, sieci handlowe bardzo agresywnie między sobą konkurują. Jest to widoczne szczególnie w czasach drożyzny. Klienci stają się coraz bardziej oszczędni i uważają, że sklepy powinny o nich walczyć promocjami. Polski rynek jest absolutnym ewenementem na skalę europejską pod względem ilości obniżek – zauważa dr Krzysztof Łuczak, członek kapituły programu.
Nagrody w tej kategorii rozdano w sześciu segmentach. W pierwszym formacie zwyciężyła Biedronka. Jak wyjaśniono, o jej sukcesie zadecydowała pozycja rynkowa, która od długiego już czasu jest bardzo mocna. Z kolei wśród Supermarketów wygrała sieć sklepów Stokrotka. Zwycięskim Hipermarketem okazał się Kaufland. Grupę Convenience zdominowała Żabka. Wśród Drogerii zwycięzcą jest Rossmann. Natomiast w segmencie Dom i Ogród wygrała sieć Action.