Zobacz wideo z drona: Przebudowa torowiska i skrzyżowania w rejonie ul. Perłowej i Toruńskiej

Przypomnijmy, że w drodze powtórzonego przetargu wyłoniono firmę Affabre, z którą podpisano właśnie umowę. Wykonawca w pierwszej kolejności opracuje projekt, a następnie będzie musiał uzyskać niezbędne pozwolenia na budowę dwóch wiedeńskich przystanków tramwajowych na ul. Gdańskiej, na wysokości ul. Chodkiewicza. Ich budowa realizowana będzie w 2023 roku. Wykonawca daje 5-letnią gwarancję. Koszt całej inwestycji (projekt plus budowa) firma oszacowała na 1,4 mln zł.
Na przystankach wiedeńskich poziom podłogi w tramwaju jest prawie taki sam jak wyniesionej jezdni, co zdecydowanie ułatwia wsiadanie do pojazdów komunikacji miejskiej. Poprawia też bezpieczeństwo. Wymusza zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez obszar przystanku.
- Nowe przystanki na ulicy Gdańskiej w obu kierunkach zostaną nieznacznie przesunięte bliżej ul. Zamoyskiego. Koncepcja zakłada m.in. przebudowę pasów ruchu na jezdni po obu stronach torowiska oraz chodników na wysokości zaprojektowanych przystanków. Nowe perony przystankowe będą miały długość około 30 metrów - informuje ZDMiKP, dodając, że na ul. Gdańskiej, przed skrzyżowaniem z ul. Chodkiewicza, jeszcze przed budową przystanku wiedeńskiego dla bezpieczeństwa pasażerów zastosowane zostało tymczasowe rozwiązanie w postaci wyspowego progu zwalniającego.
Sama ulica Gdańska ma być w przyszłości wyposażona w perony wiedeńskie na odcinku od pl. Teatralnego do ul. Kamiennej.
- Gotowa koncepcja, która była także przedmiotem konsultacji społecznych, zakłada budowę aż 13 przystanków wiedeńskich, w tym 12 (6 par) na Gdańskiej. Projektanci zaproponowali też budowę przystanku wiedeńskiego na ul. Jagiellońskiej na skrzyżowaniu z ul. 19 Marca (dla tramwajów jadących w kierunku węzła Garbary) - przypominają drogowcy.
Na razie jedyny przystanek wiedeński w Bydgoszczy funkcjonuje na placu Teatralnym - w kierunku ronda Jagiellonów.
Źródło: ZDMiKP w Bydgoszczy