Spis treści
Pierwszy pociąg ruszył do Pragi pod koniec ubiegłego roku (uczestniczyliśmy w debiutanckim kursie).
Podróż z Bydgoszczy i Inowrocławia do Pragi. Ile trwa?
PKP Intercity we współpracy z czeskim przewoźnikiem České Dráhy codziennie obsługuje 4 pary połączeń: trzy dzienne i jedno nocne. Pociąg pokonuje trasę Gdynia - Praga w 9 godzin, zatrzymując się m.in. w naszym regionie - w Bydgoszczy i Inowrocławiu. Od nas podróż do Pragi trwa ok. 7 godzin.
Połączenie cieszy się dużą popularnością. Pociągami Baltic Express podróżowało dotąd ponad 215 tysięcy pasażerów.
- Choć połączenie ruszyło zimą, wielu pasażerów od razu wybrało taką podróż. Spodziewamy się, że na wiosnę będziemy mieli jeszcze więcej podróżnych, dlatego dołączymy wagon sypialny - informuje Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Wagon sypialny w pociągu do Pragi. Od kiedy?
Pojawi się w składach PKP Intercity od 14 kwietnia.
Spółka przekazała, że w ramach pilotażu będzie jeździł do końca wakacji.
Nocny pociąg z Pragi do Gdyni odjeżdża przed 19:00, z Gdyni rusza po 23:00. Do dyspozycji podróżnych będą 24 miejsca sypialne. PKP Intercity oraz České Dráhy będą obserwować zainteresowanie podróżnych tą usługą.
Baltic Express pokonał już tyle kilometrów
- Pociągi Baltic Express w pierwszych trzech miesiącach pokonały już prawie 640 tysięcy kilometrów, co można porównać do okrążenia globu szesnaście razy – podkreślił Michał Krapinec, prezes zarządu, dyrektor generalny Czeskich Kolei.
Już można kupować bilety na przejazd w przedziałach sypialnych w pociągach Baltic Express – przez internet na stronie intercity.pl, w aplikacji PKP Intercity i w kasach biletowych.
Ile kosztuje bilet do stolicy Czech?
Podróżni będą mogli kupić m.in. promocyjne bilety w ofercie międzynarodowej Super Promo International. Za bilet z Bydgoszczy lub Inowrocławia ok. 50 euro (ok. 210 zł).
Poczęstunek w przedziale?
Pasażerowie, podróżując pociągiem nocnym wagonem Baltic Express, mogą liczyć na wyjątkowy komfort i specjalnie przygotowany poczęstunek, dostosowany do rodzaju rezerwowanego miejsca:
przedział single – sok owocowy, woda mineralna, ciasto sękacz, baton, kawa lub herbata;
przedział double – woda mineralna, ciasto sękacz, kawa lub herbata;
przedział triple – ciasto sękacz, kawa lub herbata.
W wagonie sypialnym, w przedziałach single i double, każdy otrzymuje zestaw zawierający ręcznik, mydełko i chusteczki antybakteryjne. W już zmodernizowanych przedziałach jest umywalka, lustro i szafa.
W wakacje będą dodatkowe wagony
W skład pociągów Baltic Express wchodzą wagony w relacji międzynarodowej oraz krajowej. Na trasie Gdynia – Praga, kursują trzy czeskie wagony drugiej klasy oraz jeden wagon PKP Intercity pierwszej klasy. Na odcinku Wrocław – Praga pociągi są prowadzone przez nowoczesne lokomotywy wielosystemowe Vectron. W relacji krajowej, na trasie Wrocław – Gdynia, oprócz wagonów międzynarodowych kursują: dodatkowy wagon pierwszej klasy, wagon restauracyjny oraz pięć zmodernizowanych wagonów drugiej klasy. Łącznie na odcinku Gdynia – Wrocław pociągi kursują w składzie 11 wagonów i są obsługiwane przez nowoczesne polskie lokomotywy EU160.
W wakacje pociąg będzie wydłużany o dodatkowe wagony.
