- PLL LOT jeszcze przed kilkoma laty wydawał się skazany na bankructwo. Dzisiaj jest firmą, która dynamicznie się rozwija, dokonuje nowych zakupów samolotów flotowych i otwiera nowe połączenia lotnicze – mówił podczas czwartkowego Forum Lotniczego minister Infrastruktury i Budownictwa. - Rząd będzie wspierał dalszy rozwój przewoźnika, który ma być głównym operatorem połączeń z Centralnego Portu Komunikacyjnego- dodał Adamczyk.
Zdaniem przedstawiciela resortu infrastruktury i budownictwa, wykorzystanie centralnego lotniska do wsparcia rozwoju narodowego przewoźnika to powszechna praktyka w Europie. Centralny Port Komunikacyjny ma być szansą dla dalszego rozwoju polskiego przewoźnika. W głównej mierze połączeń długodystansowych, ponieważ właśnie te połączenia dają największe korzyści.
Lokalizacja CPK jest bezpośrednio związana z debatą nad budową Kolei Dużych Prędkości. Ich budowa zdecydowanie wzmocniłaby Centralny Port Komunikacyjny. Minister Adamczyk przypomniał, że decyzja o budowie KDP jeszcze nie zapadła, jednocześnie mówił o znaczeniu korzystnych połączeń drogowych do nowego lotniska.
Oczywiście powstanie Centralnego Portu Komunikacyjnego nie obejdzie się bez wpływu na lotniska regionalne, które jak tłumaczył Adamczyk, w ostatnim czasie zanotowały ogromny rozwój, dzięki czemu stały się ważnym graczem na rynku europejskim. Porty regionalne mogą liczyć na dalszy rozwój dzięki budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego- podsumował Adamczyk.
