Nad rozwojem E-XR1 czuwa zespół złożony z techników i technologów motoryzacji, specjalizujących się w konstruowaniu napędów elektrycznych i systemów szybkiego ładowania, a także utytułowany kierowca rajdowy – Leszek Kuzaj. Czterokrotny zwycięzca Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski jest czynnie zaangażowany w rozwój projektu. Jazdy testowe z jego udziałem odbyły się ostatnio na Torze Modlin.
Przeczytaj także:
- Telemarketerzy nękają cię telefonami? Często robią to niezgodnie z prawem
- Coraz mniej Ukraińców w Polsce
- W Polsce jest duży wstyd i kompleks wódki, ale powoli się go wyzbywamy
- Choć samochód jest jeszcze dopracowywany i na szybie widać naklejkę „prototyp”, E-RX1 jeździ i to już całkiem nieźle. Oczywiście cały czas kalibrujemy jego ustawienia - od geometrii po balans. Niewątpliwie jednak będzie to pełnokrwisty, wyczynowy samochód – twierdzi Leszek Kuzaj, cytowany w materiale prasowym.
- Masz mieszkanie? Za użytkowanie wieczyste nie musisz płacić w tym roku
- Od maja 2019 roku w Polsce nie kupimy papierosów?
- PiS zwiększając ilość niedziel z zakazem handlu wyciąga dywan na którym stoi
Auto zyskało też uznanie Johna Taylora – legendy światowego rallycrossu, pierwszego mistrza Europy w tej dyscyplinie, który na początku lipca przyleciał do Modlina na prezentację Elimena. Samochód został pokazany na tamtejszym torze wyścigowym.
Projekty związane z elektrycznymi pojazdami są dla nas ważne i przyszłościowe. Mają też bardzo duży potencjał wzrostu – zauważa Łukasz Blichewicz, Prezes Zarządu. – Staramy się je czynnie wspierać, aby pokazać, że są nie tylko pożyteczne, lecz także bardzo opłacalne z biznesowego punktu widzenia – dodaje.
Dane techniczne prototypu Elimen E-RX1:
- moc maksymalna >300 KM
- przyspieszenie 0-100 km/h < 4 sek.
- maks. moment obrotowy silnika = 350 Nm
- maks. moment obrotowy przenoszony na koła – 3000 Nm
- maks. prędkość > 160 km/h
- masa własna – 1150 kg
- zasięg pojazdu dwa pełne wyścigi rallycross, ponad 150 km w jeździe miejskiej
- czas ładowania baterii – ok. 30 min. (bez problemu można więc naładować ją między kolejnymi rundami wyścigów)
Obejrzyj wideo:
60 Sekund Biznesu: Odchodzimy od piw najtańszych. Stawiamy na piwa premium i super premium