Zobacz wideo: Duża rewolucja w PKP. Zmiany także dla pasażerów.
W tym portalu czytamy dalej, że przetarg PKP Intercity na wykonanie modernizacji aż 125 wagonów został ogłoszony pod koniec grudnia ubiegłego roku. Wpłynęły dwie oferty - warta 540,4 mln zł brutto z konsorcjum Pesy Bydgoszcz i jej spółki-córki z ZTNK Mińsk Mazowiecki, oraz słowackiej firmy ZOS Vrutky na aż 878,2 mln zł brutto (7 mln zł za wagon). Obaj producenci zaproponowali 36 miesięcy gwarancji.
Teraz PKP Intercity oficjalnie poinformowało, że przetarg wygrały Pesa i ZNTK.
Po modernizacji wagony staną się pojazdami bezprzedziałowymi. Oprócz naprawy okresowej na poziomie P5 (dawna naprawa główna, dokonywane co kilka-kilkanaście lat odnowienie pojazdu obejmujące demontaż podzespołów oraz ich wymianę na nowe lub zregenerowane) i modernizacji wykonawca napraw ma zadbać o ich późniejszy przegląd na poziomie P3. Wagony będą posiadać miejsce na większy bagaż, będą klimatyzowane, otrzymają nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz nadajniki Wi-Fi. Wszystkie 125 pojazdów ma zostać przebudowanych w cztery lata od momentu podpisania umowy z wykonawcą, ale pierwszy z nich ma być gotowy po zaledwie 250 dniach - pisze portal rynek-kolejowy.pl.
Tego nie rób w pociągu. Za takie rzeczy grozi mandat a nawet...
