Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Otwarto oferty w przetargu na trasę rowerową Śródmieście-Bartodzieje w Bydgoszczy. Jeden chętny z dobrą ceną

Jarosław Więcławski
Jarosław Więcławski
Za kilka lat Śródmieście ma być połączone infrastrukturą rowerową z osiedlem Bartodzieje.
Za kilka lat Śródmieście ma być połączone infrastrukturą rowerową z osiedlem Bartodzieje. Arkadiusz Wojtasiewicz
W czwartek (11 stycznia) otwarto oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla budowy infrastruktury rowerowej na trasie Śródmieście-Bartodzieje w Bydgoszczy. Chętny jest tylko jeden, ale cena oferty mieści się w planowanych wydatkach.

W lipcu unieważniono przetarg na budowę infrastruktury rowerowej na odcinkach wzdłuż ulic Curie Skłodowskiej (od skrzyżowania z Moniuszki, Wyczółkowskiego i Sportową) i Łęczyckiej (od skrzyżowania z Fordońską do skrzyżowania z Kamienną) w Bydgoszczy. Pod koniec listopada ogłoszono nowe postępowanie przetargowe, obejmujące większy teren, ale dotyczące opracowania dokumentacji projektowej. Włączono do niego część, która miała być zlecona w kolejnym etapie: odcinek trasy wzdłuż ulic Krasińskiego, Markwarta, Sieńki i Moniuszki.

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej na przygotowanie dokumentacji projektowej planuje przeznaczyć 1 228 745 zł. Zainteresowanie wykonaniem zadania wyraziła jedynie firma Infra – Centrum Doradztwa z Warszawy. Zaproponowana cena jest nieco niższa niż planowane wydatki – to 1 205 400 zł.

Wykonawca będzie miał 15 miesięcy od momentu podpisania umowy na przygotowanie dokumentacji projektowej – najwcześniej, zakładając pozytywne rozstrzygnięcie, będzie gotowa wiosną 2025 roku. Inwestycja wymaga wprowadzenia szeregu zmian w Śródmieściu. Plan zakłada m.in.:

  • stworzenie kontrapasa rowerowego wzdłuż ul. Krasińskiego;
  • przebudowę skrzyżowania ulic Staszica i 3 Maja;
  • na ul. Markwarta zmianę parkowania skośnego na równoległe, zaprojektowanie ścieżki rowerowej, a na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Kasprowicza i Sielanka powstanie licznika pomiaru ruchu rowerowego;
  • przebudowę ronda Ossolińskiego poprzez zaprojektowanie przejazdów rowerowych;
  • powstanie ścieżki rowerowej na ul. Sieńki;
  • na ul. Moniuszki powstanie pasów rowerowych po obu stronach.

Plan na pierwszym odcinku zakłada wyznaczenie pasów rowerowych w obu kierunkach na Curie Skłodowskiej (odcinki Chopina-Wyszyńskiego i Wyszyńskiego-Łęczycka), wydzielenie drogi dla rowerów na całym skrzyżowaniu i dowiązanie do dróg dla rowerów wzdłuż Wyszyńskiego na rondzie Skrzetuskim oraz wydzielenie drogi dla rowerów po wschodniej stronie ul. Łęczyckiej.

Planowany czas realizacji robót budowlanych, nad którymi prowadzony będzie nadzór autorski został określony na 36 miesięcy. Szacowany termin rozpoczęcia robót to 6 miesięcy po zakończeniu projektowania – czytamy w opisie przedmiotu zamówienia. Oznacza to, że efekt końcowy najwcześniej będzie można zobaczyć w 2028 roku.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera