Ostatni raport z budowy mostów nad Brdą Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej opublikował 5 lutego. Informował wówczas, że dzięki poprawie warunków pogodowych wykonawca, firma Trakcja, m.in. kontynuuje prace remontowe na starszym obiekcie, wykonuje ostatnie odcinki chodników i dróg rowerowych oraz rozpoczął pierwsze prac porządkowych i wykończeniowych.
Od końca października kierowcy korzystają z nowego mostu drogowego. Tramwaje trasą Fordońska/Toruńska kursują od początku listopada. Nie jest to jednak jeszcze rozwiązanie docelowe, bo cały czas zamknięty pozostaje stary most Kazimierza Wielkiego. Na początku lutego przekazywano, że wykonywane są już docelowe najazdy na obiekt po obu jego stronach.
Zdemontowano bariery i balustrady (nowych jeszcze nie zamontowano). Wciąż trwają również roboty gazownicze w obszarze chodnika po północnej stronie ulicy Fordońskiej. Na fragmencie od jezdni od ulicy Łęczyckiej w stronę centrum zwężono jezdnię oraz ustawiono znak o zalecanym dla pieszych przejściu drugą stroną. Piesi niekoniecznie korzystają z tej uwagi, bo niektórzy musieliby nadrabiać ok. 1 km drogi. Co ciekawe, wykonawca przebudowy zdemontował tu chodnik, który sam wcześniej układał po poprzednim demontażu.
W ostatnim raporcie drogowcy informowali, że firma Trakcja przy sprzyjającej pogodzie planuje zakończenie wszystkich robót na koniec lutego, a po tym ostatnim etapie, będzie możliwe rozpoczęcie prac odbiorowych. Zapytaliśmy ZDMiKP czy termin zostanie dotrzymany (a jeśli nie, o ile się przedłuży) oraz kiedy planowane jest otwarcie starego mostu oraz uruchomienie docelowej organizacji ruchu. Do czasu publikacji materiału nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
Inwestycja o wartości prawie 170 mln zł finansowana jest z wykorzystaniem środków unijnych (ponad 50 mln zł). W jej zakresie mieściło się powstanie dwóch nowych mostów – drogowego i tramwajowego oraz zmodernizowanie torowiska w rejonie ulic Toruńskiej, Perłowej i Fordońskiej. Pierwotnie zakończenie wszystkich prac planowane było w lipcu 2023 r.
