Kładka J. Kiepury jest jednym z kilku obiektów dzięki którym Wyspę Młyńską udało się ściśle powiązać ze Starym Miastem. Wybudowana została 15 lat temu wraz z dwiema innymi kładkami od strony Bydgoskiej Wenecji. Stalowy most o długości ponad 30 metrów tworzą dwa łukowe dźwigary. Pomost wykony został z drewnianych desek.
W ostatnich latach uszkodzone deski były na bieżąco wymieniane. Tej jesieni zleciliśmy jednak większy remont obejmujący wymianę całego drewnianego pomostu - informuje ZDMiKP
Most Jana Kiepury stał się miejscem zawieszania kłódek zakochanych. Od 2019 roku część siatek zabezpieczających z zamkniętymi kłódkami wycięto podczas prac konserwacyjnych i przeniesiono do nowej instalacji artystycznej "Kadr na miłość" ustawionej na zrewitalizowanym placu przy ul. Grodzkiej.
Kładka Esperanto do kapitalnego remontu
Remont kapitalny kładki przez Brdę w rejonie hali Łuczniczka związany będzie z przebudową drewnianego pomostu oraz remontem konstrukcji stalowej i istniejących podpór obiektu. Wykonane zostaną nowe schody i oświetlenie. Dodatkowo schody wyposażone zostaną w prowadnice dla wózków i rowerów oraz wymalowane specjalną farbą dla osób słabowidzących.
Dokonana zostanie też korekta naciągu want w sposób umożliwiający swobodną pracę przęsła w pełnym zakresie temperatur.
Tak duży zakres prac będzie związany z zamknięciem kładki.
Warto wiedzieć:
- Od mostu Esperanto do mostu Pomorskiego (idąc po stronie Media Markt) pieszy ma do pokonania około 820 metrów.
- Od kładki do mostu Bernardyńskiego trzeba przejść około 1 km 200 metrów (z uwzględnieniem zmienionej trasy w związku z remontem bulwarów w rejonie mostu)

Kładka Esperanto:
Obiekt trzyprzęsłowy o długości całkowitej 78 m. Przęsło nurtowe składa się z dwóch części podwieszonych pod dwa stalowe pylony. Każda z części składa się z segmentów połączonych ze sobą przegubowo i ma możliwość regulacji rzędnej za pomocą want. Podpory żelbetowe poddane zostały remontowi w latach 1992-1993.
