Trasa linii numer 71 Rekinowa - Dworzec PKP została skrócona od soboty. Autobus kończy kurs na rondzie Grunwaldzkim, więc mieszkańców Osowej Góry czeka droga z przesiadką.
<!** Image 2 align=none alt="Image 176757" sub="Z Osowej Góry nie dojedziemy autobusem 71 do dworca. Na rondzie Grunwaldzkim można przesiąść się na 62 lub 79. Fot. Tymon Markowski">
- Pracuję w okolicach dworca i dotychczas nie mogłem narzekać na dojazd. 71 i tak jeździ rzadko, a teraz dodatkowo na rondzie Grunwaldzkim muszę się przesiadać. Zaraz kończą się wakacje i będzie jeszcze gorzej, bo uczniowie będą codziennie jeździć do szkół - żali się nasz Czytelnik, mieszkaniec ulicy Wielorybiej.
Dotychczas autobus 71 kursował na trzech trasach: z ulicy Niklowej na Morską, z Rekinowej na Morską i z Rekinowej na Dworzec PKP. Ta ostatnia trasa została zawieszona w weekend.
Pozostałe autobusy nadal jeżdżą na Bartodzieje, jednak jadąc w kierunku Osowej Góry, nie wjeżdżają na dworzec. Przystanek zastępczy znajduje się przy ulicy Sobieskiego przed Dworcową.
Pasażerowie, którzy kupili już bilet miesięczny na linię 71, w związku ze skróceniem trasy mogą również korzystać z linii autobusowych numer 62 i 79 na odcinku rondo Grunwaldzkie - Dworzec PKP (i odwrotnie) bez dodatkowych opłat. To samo dotyczy podróżujących na podstawie biletów jednorazowych.
<!** reklama>
- Wiadomo, że gdy wysiadam na rondzie Grunwaldzkim, to na przystanek nie podjeżdża od razu autobus jadący w kierunku dworca. Muszę czekać, więc konieczne jest szybsze wyjście z domu - mówi nasz Czytelnik.
Zmiany w kursowaniu autobusu linii 71, podobnie jak większość obecnych utrudnień w centrum, są efektem budowy linii tramwajowej do dworca kolejowego, połączonej z rozbudową ulic Marszałka Focha, Naruszewicza, Dworcowej i Zygmunta Augusta.
Jak długo będziemy się z tym zmagać? - Ze względu na znaczenie tego miejsca dla komunikacji publicznej i całego ruchu drogowego wykonawca robi wszystko, aby prace trwały jak najkrócej - wyjaśnia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.
Wiele wskazuje na to, że niebawem rondo Grunwaldzkie stanie się głównym punktem przesiadkowym w Bydgoszczy.
- Z pewnością po uruchomieniu prowadzonej w tej chwili inwestycji, która obejmuje Garbary i przecięcie ulic Marszałka Focha i Królowej Jadwigi, rondo Grunwaldzkie nabierze szczególnego znaczenia. Linie tramwajowe będę przecinały trasy kursowania autobusów, które zmierzają w różne strony naszego miasta. W związku z tym będzie to dla wielu bydgoszczan, którzy udają się do pracy, do szkoły lub na zakupy, miejsce, w którym trzeba będzie zmienić środek lokomocji - mówi Krzysztof Kosiedowski.