https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Od dziś łatwiej będzie dojechać na górny taras

Sławomir Bobbe
Do rozkładu jazdy wraca dawno niewidziana na Wyżynach linia numer 86. Z nowego wiaduktu korzystać będą również autobusy jadące linią autobusową numer 66 z ronda Jagiellonów.
Do rozkładu jazdy wraca dawno niewidziana na Wyżynach linia numer 86. Z nowego wiaduktu korzystać będą również autobusy jadące linią autobusową numer 66 z ronda Jagiellonów. ZDMIKP/Michał Sierek
Autobusy linii 66 i 86 od dzisiejszego poranka jeżdżą przez wiadukt na Trasie Uniwersyteckiej. Uwaga na nowe trasy kursowania autobusów.

- Linia nr 66 pojedzie lekko skorygowaną trasą od ronda Jagiellonów przez Kujawską, Wojska Polskiego, Magnuszewską, Glinki, Trasę Uniwersytecką i dalej Wojska Polskiego i Kujawską wróci na rondo Jagiellonów - informuje ratusz. - Wybrane kursy nadal będą dojeżdżać ulicami Cmentarną i Dobrzyńską do Wąbrzeskiej. Przywrócona zostanie też linia nr 86. Będzie ona kursować identyczną trasą jak linia nr 66 ale w kierunku odwrotnym. Oznacza to, że autobusy pojadą od ronda Jagiellonów ulicami: Kujawską, Wojska Polskiego, Trasą Uniwersytecką, Glinki, Magnuszewską, Wojska Polskiego i przez Kujawską i Bernardyńską wrócą do ronda Jagiellonów. Również wybrane kursy tej linii dojadą do Wąbrzeskiej.

Pasażerowie przyzwyczajeni do dotychczasowego rozkładu powinni zapoznać się ze zmianami na stronie ZDMiKP, bo tych nie brakuje. Pierwszy autobus linii 86 wyjedzie w trasę o godzinie 4.50 z ronda Jagiellonów. Dziesięć minut później w pierwszy kurs nową trasą wyjedzie z ronda Jagiellonów autobus linii numer 66.

Rozkłady na tablicach

Autobusy będą zatrzymywały się w nowych zatokach autobusowych ze wzmocnioną podbudową. Ich nawierzchnia wyłożona została granitowym kamieniem bardzo dobrze znoszącym duże obciążenia. W perony wbudowane zostały elementy ułatwiające orientację osobom niewidomym. Wszystkie przystanki zostały wyposażone w elektroniczne tablice z rozkładami jazdy.

W piątek - po sporych perturbacjach związanych z wcześniejszym, samowolnym otwarciem trasy - uruchomiono w końcu ruch na nowym wiadukcie nad al. Jana Pawła II. Ruch w tym miejscu przebiega już płynnie, a korki w okolicach Wojska Polskiego są znacznie krótsze.

- Kończymy ważną inwestycję, która ułatwi poruszanie się po mieście - nie krył zadowolenia prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski. - Już na etapie przygotowań bardzo dużo uwagi poświęciliśmy bezpieczeństwu. Wzdłuż trasy oraz ulicy Glinki zbudowaliśmy drogi rowerowe, przejścia dla pieszych nowe chodniki i przebudowaliśmy część skrzyżowań na bezpieczne ronda. Ze względu na wydanie przez wojewodę działki niezbędnej do realizacji zadania z rocznym opóźnieniem, budowa trwała dłużej. Dlatego szczególnie dziękuję mieszkańcom, którzy w trakcie tej inwestycji wykazali się dużą cierpliwością.

Łatwiej na górny taras

W ocenie ratusza zakończenie inwestycji powinno znacznie poprawić komunikację pomiędzy centrum oraz osiedlami tak zwanego górnego tarasu oraz intensywnie rozwijającym się Bydgoskim Parkiem Przemysłowo-Technologicznym. Ulicą Jana Pawła II będzie można poruszać się bezkolizyjnie od Kujawskiej do ronda Toruńskiego. Nowe ronda pozwalają na płynny ruch. Wraz z oddaniem do użytku nowego odcinka Trasy Uniwersyteckiej Wzgórze Wolności będzie jeszcze lepiej skomunikowane z innymi osiedlami.

Trasa na gwarancji

Za inwestycję, choć ta była prowadzona z rozmachem, miasto nie musiało płacić zbyt wiele. Wszystko przez drobny zabieg administracyjny. Trasa Uniwersytecka, jeszcze w 2015 roku, została zmieniona z drogi gminnej na drogę wojewódzką, o co zabiegał Urząd Miasta Bydgoszczy. Taki zabieg pozwolił na skorzystanie przy budowie z funduszy unijnych, z których Bydgoszcz pokryła aż 85 procent wydatków. Całość inwestycji, na którą złożył się nowy 40-metrowy wiadukt, 1,5 kilometra trasy, dwa nowe ronda i dwie nowe sygnalizacje świetlne oraz setki drzew i krzewów, kosztowała 30 milionów złotych.

Za prace odpowiadała firma Kobylarnia S.A. Trasa Uniwersytecka zyskała długą, bo ośmioletnią gwarancję. Wszystkie naprawy w ciągu tych lat będą dokonywane właśnie w ramach gwarancji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

y
yacaR
nie wiem co to za idea żeby wiadukt wspinal sie do góry ... czy wy tez widzicie niepotrzebną gorke z przystankiem na wiadukcie ?
G
Gość
2019-08-07T10:59:30 02:00, Gość:

Wolny 248 napisał: "66 i 86 w dużej części jadą wzdłuż torów tramwajowych to jest całkowicie nielogiczne!"

Ale tam nie ma ruchu tramwajow bo jest przebudowa. Tramwaj ruszy jak skoncza ukladac tory na Kujawskiej. A to nastąpi obstawiam za około 1,5 roku. Wtedy mozna pomyslec nad korektą 66 i 86 albo uruchomic cos nowego, jak wiadomo zmiany w ofercie pewnie będą bo o tym mówiono.

Za tramwaje jeżdżą autobusy więc jeszcze jedna linia autobusowa tylko pogłębia korki w rejonie budowy i ZDMIKP nie skorzystało z okazji by je rozładować korzystając z nowego wiaduktu na TU i przesunięcia na nową trasę linii 66 i 86. Natomiast linia autobusowa Glinki - Osiedle Leśne nie ma nic wspólnego z 66 i 86 ., Wykorzystuje w pełni Trasę Uniwersytecką odciążając inne ulice. Jej uruchomienie byłoby naturalnym skorzystaniem z możliwości oferowanych przez Trasę Uniwersytecką. Skróceniem przejazdu przez Bydgoszcz z Północy na Południe. łączyłaby tyle ważnych miejsc że trudno podważyć jej sens!

G
Gość
Wolny 248 napisał: "66 i 86 w dużej części jadą wzdłuż torów tramwajowych to jest całkowicie nielogiczne!"

Ale tam nie ma ruchu tramwajow bo jest przebudowa. Tramwaj ruszy jak skoncza ukladac tory na Kujawskiej. A to nastąpi obstawiam za około 1,5 roku. Wtedy mozna pomyslec nad korektą 66 i 86 albo uruchomic cos nowego, jak wiadomo zmiany w ofercie pewnie będą bo o tym mówiono.
W
Wolny248
Czyli totalny brak wykorzystania nowej trasy.

66 i 86 połowę terasy będą bez zmian jechać Wojska Polskiego i Magnuszewską - nic się nie zmieni - Trasa Uniwersytecka wcale nie odciąży zapchanej ul. Wojska Polskiego.

66 i 86 w dużej części jadą wzdłuż torów tramwajowych to jest całkowicie nielogiczne!

Podstawowej założenie komunikacji będzie nie będzie spełnione. Autobus powinien dowozić ludzi do linii tramwajowej . Ich trasy powinny się krzyżować w miejscach możliwej przesiadki autobus-tramwaj.

Żadnej linii z Parku Przemysłowego na Osiedle Leśne to moim zdaniem KOLEJNY błąd. Tala linia ul.Glinki - trasa Uniwersytecka

Taka linia Park Przemysłowy-Glinki - TU-Dworzec PKS-Focus - Dworzec PKP Leśne była by idealna łącząc Park Przemysłowy z centrami handlowymi - Zielonym Arkadami i Focusem, Dworcami PKS i PKP Leśny , Stadionami Polonii i Chemika, Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego.

Potencjalni pasażerowie to pracujący w Parku Przemysłowym,Studenci UKW, dojeżdżający PKP lub PKS do pracy, mieszkańcy Wyżyn i Glinek

Po zbudowaniu linii tramwajowej na Kujawskiej będzie można się przesiać na tramwaj na Wojska Polskiego albo tak jak obecnie jest to obecnie na Jagiellońskiej.

Podstawowej założenie komunikacji będzie spełnione. Autobus dowozili ludzi do linii tramwajowej . Ich trasy krzyżują się.
G
Gość
Na czas remontu mogłyby jechać na Kapy lub chociaż przez Modrakową i Szpitalną. Te autobusy do Tesco to se w dupę wsadźcie, szczególnie jak market się właśnie zamyka.
G
Gerwazy
Czemu na nowej trasie nie działają tablice ITS na przystankach?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski