Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Peugeot 408. Polska gama silnikowa i cennik

Stanisław Rochowicz
Nowy Peugeot 408 uzupełnia ofertę marki w bardzo strategicznym segmencie C tzw. samochodów kompaktowych. Dzięki sukcesom SUV-ów 3008 i 5008 oraz trzech generacji 308 hatchback i 308 SW, Peugeot stał się w ciągu ostatnich lat jednym z wiodących producentów modeli z tego segmentu. Model 408 uzupełnił ofertę marki, a dzięki unikatowej sylwetce fastback, zapewne będzie się plasował wśród topowych modeli samochodów kompaktowych.
Nowy Peugeot 408 uzupełnia ofertę marki w bardzo strategicznym segmencie C tzw. samochodów kompaktowych. Dzięki sukcesom SUV-ów 3008 i 5008 oraz trzech generacji 308 hatchback i 308 SW, Peugeot stał się w ciągu ostatnich lat jednym z wiodących producentów modeli z tego segmentu. Model 408 uzupełnił ofertę marki, a dzięki unikatowej sylwetce fastback, zapewne będzie się plasował wśród topowych modeli samochodów kompaktowych. Peugeot
Nowy Peugeot 408 uzupełnia ofertę marki w bardzo strategicznym segmencie C tzw. samochodów kompaktowych. Dzięki sukcesom SUV-ów 3008 i 5008 oraz trzech generacji 308 hatchback i 308 SW, Peugeot stał się w ciągu ostatnich lat jednym z wiodących producentów modeli z tego segmentu. Model 408 uzupełnił ofertę marki, a dzięki unikatowej sylwetce fastback, zapewne będzie się plasował wśród topowych modeli samochodów kompaktowych.

Peugeot 408. Nadwozie

Peugeot 408 wyróżnia się przede wszystkim dynamiczną sylwetką typu fastback i koncepcją niemieszczącą się w żadnej z obecnych kategorii. Ma też niepowtarzalny styl. Jego przyczajony, koci wygląd jest typowy dla modeli marki. Ostre linie nadwozia współgrają z grillem, idealnie wkomponowanym w przód samochodu, wykończonym w kolorze nadwozia, z umieszczonym na nim nowym logo PEUGEOT z głową lwa.

Peugeot 408 opiera się na unikatowych dla tego modelu rozwiązaniach konstrukcyjnych. Samochód zbudowany jest na wielonapędowej, modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform), charakteryzującej się długim rozstawem osi 2,787 m, który zapewnia dużą ilość miejsca na tylnych siedzeniach. Jego całkowita długość wynosi 4,69 m, a szerokość (ze złożonymi bocznymi lusterkami) 1,859 m.

Duży rozstaw kół – 1,599 m z przodu i 1,604 m z tyłu – gwarantuje stabilność i dobre trzymanie się drogi na kołach o dużej średnicy (720 mm) i z felgami w rozmiarze do 20 cali. Pomimo podwyższonego zawieszenia Peugeot 408 zachowuje smukłą, sportową sylwetkę dzięki całkowitej wysokości wynoszącej zaledwie 1,48 m.

Długa maska jest umieszczona między podwyższonymi błotnikami charakterystycznymi dla najnowszych modeli Peugeota. Ten zabieg stylistyczny dodaje majestatu przedniej części nadwozia i zwiększa płynność sylwetki dzięki ukryciu połączenia między błotnikami a pokrywą silnika. To rozwiązanie konstrukcyjne pozwoliło także uprościć linię maski i zapewniło idealne spasowanie elementów nadwozia.

Zastosowanie świateł wykonanych w technologii matrycowej Matrix LED umożliwiło zaprojektowanie bardzo wysmukłych reflektorów przy zapewnieniu najwyższego poziomu skuteczności oświetlenia. To one decydują o spojrzeniu nowego 408, tak charakterystycznym dla modeli marki. Sygnatura świetlna samochodu biegnie dalej w dół przybierając kształt dwóch „kłów” z diod LED, zachodzących na przednie błotniki.

Grill, z umieszczonym centralnie nowym logo marki, skrywającym radar niezbędny do funkcjonowania licznych systemów wspomagania prowadzenia, jest ważnym elementem identyfikacji wizualnej PEUGEOT 408. Wykończenie grilla w kolorze nadwozia spowodowało, że wtopił się w bryłę przedniego zderzaka i stał się niewidoczny.

Duże, czarne, ozdobne wloty boczne powietrza tworzą wyrazisty motyw, który optycznie poszerza przód samochodu i podkreśla jego solidność. Obramowują i chronią świetlne kły, współgrają kolorystycznie z listwami ochronnymi biegnącymi wokół nadwozia oraz – na zasadzie kontrastu – poprawiają widoczność sygnatury świetlnej.

Nowy Peugeot 408 będzie dostępny w 6 kolorach nadwozia:

  • niebieski Obsession (nowy kolor wybrany na debiut rynkowy modelu);
  • szary Titane (nowy kolor);
  • szary Artense (dostępny tylko dla poziomu wyposażenia Allure);
  • czerwony Elixir;
  • biały Perle;
  • czarny Perla Nera.

Peugeot 408. Wnętrze

Wnętrze wyposażone w Peugeot i-Cockpit® jest jednym z największych wyróżników marki. Od dziesięciu lat jest on systematycznie wzbogacany i unowocześniany w kolejnych generacjach modeli. W nowym 408 wyznacza nowe standardy pod względem ergonomii, jakości, praktyczności oraz zaawansowanych technologii nowego systemu informacyjno-rozrywkowego PEUGEOT i-Connect®.

Kompaktowa kierownica, charakterystyczna dla PEUGEOT i-Cockpit®, zapewnia wyjątkową zwrotność i precyzję ruchów, zwielokrotniając przyjemność prowadzenia. Ergonomiczna i podgrzewana (w opcji) kierownica nowego 408 umożliwia – dzięki wbudowanym przyciskom – obsługę systemu multimedialnego (radio, telefon) i niektórych systemów wspomagania prowadzenia.
Umieszczony na wysokości wzroku, tuż nad kierownicą, nowy cyfrowy zespół zegarów posiada 10-calowy ekran cyfrowy, dostępny już od poziomu wyposażenia Allure. W wersji GT jest dostępna wersja w technologii 3D. Daje się z łatwością personalizować oraz oferuje kilka trybów wyświetlania (nawigacja TomTom z dostępem do Internetu, radio, multimedia, systemy wspomagania prowadzenia, przepływy energii…) sterowanych za pomocą przełącznika zespolonego.

Konstrukcja deski rozdzielczej nowego modelu jest zgodna z architekturą „high vent” z wysoko umieszczonymi dyszami nawiewu, na wprost głów pasażerów, co zwiększa komfort termiczny w kabinie.

Takie rozwiązanie pozwoliło przesunąć 10-calowy centralny ekran dotykowy, umieszczony nieco niżej niż cyfrowy zespół zegarów znajdujący się bezpośrednio w zasięgu wzroku, i zbliżyć go w stronę dłoni kierowcy. System jest wyposażony w pełni konfigurowalne przełączniki klawiszowe i-toggles, rozmieszczone niczym otwarta książka pod centralnym ekranem. i-toggles stanowią unikatowy akcent stylistyczny i technologiczny w tym segmencie samochodów. Każdy klawisz pełni rolę dotykowego skrótu do ustawień klimatyzacji, książki telefonicznej, stacji radiowych, uruchamiania aplikacji, zgodnie z ustawieniami wybranymi przez użytkownika.

Jednym z celów przyjętych przy projektowaniu kabiny nowego 408 przez zespół Peugeot ds. stylistyki wnętrz było zrównoważenie przestrzeni pomiędzy kierowcą a pasażerem z przodu. PEUGEOT i-Cockpit® pozostaje wierny koncepcji centralnego ekranu lekko zwróconego w stronę kierowcy („driver oriented”), optymalizującego ergonomię prowadzenia samochodu, z zachowaniem możliwości korzystania z niego i odczytywania wyświetlanych informacji przez pasażera.

Natomiast środkowa konsola została celowo zwrócona w stronę pasażera. Na łuku od strony kierowcy umieszczone zostały wszystkie przełączniki związane z prowadzeniem samochodu. Kierowca może w prosty sposób – jednym naciśnięciem – wybrać tryb pracy 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów EAT8.

Peugeot 408. Łączność

Nowy Peugeot 408 zapewnia użytkownikom system łączności ze światem najwyższej klasy. Nowy, ergonomiczny i bezproblemowy w codziennym użytkowaniu system informacyjno-rozrywkowy oferuje każdemu użytkownikowi – zgodnie z jego umiejętnościami i upodobaniami – to, co najlepsze ze świata smartfonów i ze świata motoryzacji. Każdy kierowca może wybrać i zapisać swój ulubiony sposób wyświetlania informacji, rodzaj oświetlenia ambientowego i inne preferencje ustawień. W pamięci systemu można zapisać do ośmiu różnych profili użytkowników.

Funkcja klonowania ekranu łącząca smartfon z pokładowym systemem informacyjno-rozrywkowym jest teraz bezprzewodowa i umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch telefonów poprzez Bluetooth. Uzupełnieniem tego systemu łączności w Peugeot 408 są cztery gniazda USB-C.

Centralny, 10-calowy ekran o wysokiej rozdzielczości można z łatwością w pełni skonfigurować, dzięki możliwości podziału na kilka okien oraz „widżetom” czyli skrótom, które są bardzo łatwe w użyciu i działają podobnie jak w tabletach. Teraz można z łatwością przesuwać palcem poszczególne menu od lewej do prawej lub w górę i w dół w celu wyświetlenia powiadomień, a także, poprzez naciśnięcie ekranu trzema palcami, wyświetlić blok aplikacji.

W każdej chwili można też, podobnie jak w smartfonie, z łatwością powrócić do strony głównej, naciskając dotykowy przycisk „Home”.

Na umieszczonym w górnej części ekranu stałym pasku wyświetlane są informacje dotyczące temperatury zewnętrznej, klimatyzacji, wyświetlanej strony widżetów, danych o łączności, powiadomień oraz godziny.

Dzięki systemowi informacyjno-rozrywkowemu PEUGEOT i-Connect Advanced przyjemność podróżowania wkracza w nowy wymiar. System jest połączony z wydajną i skuteczną nawigacją TomTom z dostępem do Internetu. Dla zapewnienia optymalnej czytelności, mapa jest wyświetlana na całej powierzchni 10-calowego ekranu. Aktualizacje systemu odbywają się w trybie „over the air”, tzn. poprzez przesył danych za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnej.

Peugeot 408. Systemy wspomagania prowadzenia 

Nowy Peugeot 408 dysponuje bardzo bogatą gamą systemów wspomagania prowadzenia najnowszej generacji, które pobierają informacje z 6 kamer i 9 radarów. Systemy zapewniają spokojne i bezpieczne podróżowanie oraz wykonywanie wszelkich manewrów. Niektóre spośród tych systemów zostały przejęte bezpośrednio z wyższych segmentów:

  • aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go i regulowaną zadaną wartością odległości między pojazdami;
  • aktywne wspomaganie nagłego hamowania, które wykrywa pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkościach od 7 do 140 km/h (w zależności od wersji);
  • system aktywnego monitorowania pasa ruchu z funkcją korygowania toru jazdy;
  • system wykrywania zmęczenia kierowcy wykrywa na podstawie analizy mikro ruchów kierownicy objawy przedłużającego się spadku czujności przy prędkościach powyżej 65 km/h;
  • rozszerzony system rozpoznawania i wyświetlania na cyfrowym zespole zegarów następujących znaków drogowych (oprócz standardowego rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości): stop, zakaz wjazdu, zakaz wyprzedzania, koniec zakazu wyprzedzania;
  • system noktowizyjny (Night Vision) umożliwiający wykrywanie w nocy lub przy ograniczonej widoczności obecności żywych istot (pieszych/zwierząt) przed pojazdem. System umożliwia ich wykrywanie w odległości do 200-250 m, poza zasięgiem świateł drogowych;
  • system monitorowania martwego pola dalekiego zasięgu (75 metrów);
  • ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu samochodu: podczas cofania system ostrzega kierowcę o pojazdach nadjeżdżających z lewej lub prawej strony;
  • kamera cofania o wysokiej rozdzielczości i polu widzenia 180° z wbudowaną dyszą spryskiwacza obiektywu;
  • wspomaganie parkowania 360° dzięki 4 kamerom o wysokiej rozdzielczości (umieszczonych z przodu, z tyłu i po bokach);
  • zmiana ustawienia bocznych lusterek przy włączeniu wstecznego biegu;
  • reflektory Matrix LED umożliwiają maksymalne wykorzystanie mocy świateł drogowych bez oślepiania kierowców pojazdów jadących z przodu lub zbliżających się z naprzeciwka;
  • automatyczne przełączanie świateł drogowych.

Pakiet Drive Assist 2.0, który zostanie wprowadzony do oferty w późniejszym terminie, pozwoli na zrobienie kolejnego kroku w stronę jazdy półautonomicznej. W jego skład wchodzi aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go oraz funkcja utrzymania samochodu na pasie ruchu.

Pojawiają się także 2 nowe funkcje, które będą aktywne na drogach dwujezdniowych:

  • półautomatyczna zmiana pasa ruchu: system proponuje kierowcy, przy prędkościach od 70 do 180 km/h, wyprzedzenie pojazdu znajdującego się z przodu i powrót na dotychczasowy pas ruchu;
  • zalecenie dostosowania prędkości: system z odpowiednim wyprzedzeniem sugeruje kierowcy dostosowanie prędkości samochodu (przyspieszenie lub zwolnienie) zgodnie ze znakami ograniczenia prędkości.

Peugeot 408. Gama napędów

W ofercie nowego PEUGEOT 408 dostępne są dwa napędy hybrydowe typu plug-in:

  • HYBRID 225 e-EAT8: napęd na 2 koła / połączenie silnika PureTech 180 KM (132 kW) z silnikiem elektrycznym 81 kW i 8-przełożeniową skrzynią biegów e-EAT8 / w trakcie homologacji;
  • HYBRID 180 e-EAT8: napęd na 2 koła / połączenie silnika PureTech 150 KM (110 kW) z silnikiem elektrycznym 81 kW i 8-przełożeniową skrzynią biegów e-EAT8 / w trakcie homologacji.

W obu wersjach hybrydowych typu plug-in pojemność litowo-jonowego akumulatora trakcyjnego wynosi 12,4 kWh, a moc 102 kW. Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych: montowana w standardzie ładowarka prądu jednofazowego o mocy 3,7 kW i montowana w opcji ładowarka prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW.

Ich szacunkowe czasy ładowania przedstawiają się następująco:

  • z terminala ładowania typu Wall Box (32 A) pełne naładowanie następuje w ciągu 1 h 55 min, przy użyciu pokładowej ładowarki prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW;
  • ze wzmocnionego gniazda domowego (16 A) pełne naładowanie następuje w ciągu 3 h 50 min, przy użyciu pokładowej ładowarki prądu jednofazowego o mocy 3,7 kW;
  • ze standardowego gniazda domowego (8 A) pełne naładowanie następuje w ciągu około 7 h 05 min, przy użyciu pokładowej ładowarki prądu jednofazowego o mocy 3,7 kW.

Dostępny jest również silnik spalinowy: 3-cylindrowy silnik benzynowy PureTech o pojemności 1,2 l i mocy 130 KM, spełnia wymagania najnowszej normy czystości spalin Euro 6.4. Współpracuje z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów EAT8 i systemem Start & Stop. Ta wersja silnikowa jest w trakcie homologacji.
Wszystkie wersje silnikowe nowego Peugeota 408 są wyposażone w 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów, która gwarantuje bezstresową i efektywną energetycznie jazdę.
Model 408 nie będzie oferował wersji z silnikiem diesla. W przyszłości model ten zostanie natomiast zaproponowany w wersji w 100% elektrycznej.

Nowy Peugeot 408 to model stworzony na rynki światowe. Jest produkowany we Francji w zakładzie w Miluzie z przeznaczeniem na rynek europejski, a wkrótce będzie również produkowany w Chengdu w Chinach z przeznaczeniem na tamtejszy rynek.

Peugeot 408. Ceny

Nowy model dostępny będzie w trzech poziomach wyposażenia: Allure, Allure Pack i GT.
Najtańszy jest model z silnikiem benzynowym Pure Tech 130 z automatyczną 8-biegową skrzynią biegów. Wersja Allure kosztuje 143 000 złotych, Allure Pack - 149 500 złotych, a GT - 160 350 złotych.
Kolejna w cenniku jest już wersja hybrydowa plug-in 180. Wersja Allure kosztuje 190 550 złotych, Allure Pack - 196 350 złotych, a wersja GT - 207 200 złotych.
Najdroższa jest wersja hybrydowa plug-in 225, występująca wyłącznie w wersjach Allure Pack i GT. I tak w wersji Allure Pack Peugeot 408 kosztuje 202 850 złotych, a w wersji GT - 213 700 złotych.

„W PEUGEOT jesteśmy zdania, że życie staje się lepsze, gdy ma styl. I to właśnie dzięki unikatowemu stylowi, innowacyjnej sylwetce fastbacka i wyzwolonej elegancji nowy 408 stanowi doskonałe odzwierciedlenie filozofii i pomysłowości marki PEUGEOT” – powiedziała Linda Jackson, dyrektor generalna marki PEUGEOT. „Zaskakujący pod każdym względem, nowy PEUGEOT 408 został stworzony z myślą o miłośnikach motoryzacji i życia, którzy pragną uwolnić się od pewnych konwencji, a zarazem poszukują odpowiedzialnej przyjemności. W tym modelu odnajdą dążenie do technologicznej perfekcji zarówno pod względem efektywności energetycznej, jak i najwyższej klasy systemów cyfrowych, właściwe dla PEUGEOT, a także ogrom doznań, jakich dostarcza instynktowna jazda i bezstresowe podróżowanie”.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Nowy Peugeot 408. Polska gama silnikowa i cennik - Motofakty