
1 marca 1898 roku miało miejsce uruchomienie nowej tramwajowej elektrycznej linii czerwonej, która do tej pory kursowała z dworca kolejowego ulicami Dworcową, Gdańską, Mostową, przez Stary Rynek, Batorego, Długą, Poznańską do skrzyżowania z ulicą Świętej Trójcy. Po przedłużeniu, linia czerwona kursowała ulicą Świętej Trójcy i Grunwaldzką do wiaduktu kolejowego i stacji kolei wąskotorowej, gdzie rozpoczynała się trasa Bydgoskiej Kolei Dojazdowej. Budowa wspomnianego odcinka rozpoczęła się 25 października 1897 roku. Nowy odcinek był jednotorowy z mijankami.

1 marca 1923 roku inż. Stefan Ciszewski w piętrowym budynku oficyny przy ul. Św. Trójcy 3 założył Fabrykę Wyrobów Elektrotechnicznych, przeniesioną później na ul. Sobieskiego. Pod koniec lat 30. była to jedna z najprężniejszych bydgoskich firm przemysłowych. Po II wojnie została przekształcona w „Eltrę”.

1 marca 1933 roku z udziałem władz państwowych nastąpiło na bydgoskim dworcu głównym uroczyste otwarcie nowej linii kolejowej Herby Nowe – Gdynia, tzw. kolei francuskiej prowadzącej przez Bydgoszcz.

1 marca 1934 roku sieć telefoniczną w Bydgoszczy przejęła od Poczty Polskiej - Polska Akcyjna Spółka Telefoniczna („PASTA”), która przystąpiła do modernizacji i rozbudowy sieci. W nowym gmachu przy ul. Pomorskiej zainstalowano automatyczną centralę telefoniczną na 3 tys. numerów, rozbudowano też znacznie sieć w mieście.