Peugeot 508 to nowoczesny samochód, doskonale wpisujący się w aspiracje dynamicznych, dbających o środowisko i coraz bardziej wymagających klientów.
<!** Image 2 align=none alt="Image 170643" sub="Peugeot 508, mimo smukłej sylwetki, jest obszerną limuzyną i robi spore wrażenie / Fot. Zbigniew Juchniewicz">Model dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia: sedan (o długości 4,79 m) oraz SW (4,81 m). Przednia część nadwozia 508 odzwierciedla najnowszy kierunek stylistyczny marki, którego założenia po raz pierwszy zaprezentowano na przykładzie koncepcyjnego modelu SR1. Uwagę przykuwają tu przede wszystkim elementy osłony chłodnicy, robiące wrażenie unoszących się, oraz reflektory o wyraźnie zaznaczonych konturach, podobnie jak pas świateł LED widoczny w dzień i po zmroku. Z kolei w tylnej części wersji sedan trzy czerwone „pazury” kryją trzy rzędy świateł LED. Tylne reflektory modelu SW otrzymały natomiast czerwoną obwódkę, która rozświetla się po włączeniu świateł.
<!** reklama>Elegancja w standardzie
Prosty i elegancki styl deski rozdzielczej, użyte materiały, pieczołowite wykończenie, trwałość elementów oraz zastosowane technologie (kolorowy wyświetlacz „Head-Up”, czterostrefowa klimatyzacja, „bezkluczykowy” dostęp do pojazdu i rozruch silnika...) - wszystko to pomaga stworzyć ekskluzywną atmosferę we wnętrzu. Każdy z pasażerów podróżuje w komfortowych warunkach dzięki doskonałemu zagospodarowaniu wnętrza. W wersji SW przyjemność podróżujących potęguje duże, panoramiczne okno dachowe (1,62 m2 szklanej powierzchni).
- Model 508 zasługuje na szczególną uwagę, gdyż jest dużą limuzyną zapewniającą najwyższy komfort podróżowania – mówi Jacek Gagajek, sprzedawca z salonu Lion Motors. - Mimo linii nadwozia upodabniającej samochód do wersji coupe, model 508 oferuje także pasażerom tylnej kanapy dostatecznie wiele miejsca. Mocną stroną auta są silniki, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne zapewniające moc od 112 aż do 204 KM w usportowionej wersji GT. Ceny modelu 508 rozpoczynają się od 75800 złotych.
Praktyczny i ustawny bagażnik ma dużą pojemność 545 litrów (515 dm3 zgodnie ze standardem VDA) w wersji sedan i 660 litrów (560 dm3 VDA) w SW. Po złożeniu tylnych siedzeń (składają się jednym prostym ruchem) i uzyskaniu płaskiej podłogi, pojemność wzrasta do 1 581 litrów (1 381 dm3 VDA) w przypadku sedana i 1 865 litrów (1 598 dm3 VDA) w przypadku modelu SW. Dbałość o ochronę środowiska była głównym celem projektantów już w początkowej fazie projektu, dlatego prace rozpoczęto od optymalizacji właściwości aerodynamicznych pojazdu (współczynnik Cx rozpoczyna się od 0,26 a SCx – od 0,60) oraz redukcji wagi w porównaniu do modelu 407 (pomimo zwiększenia rozmiarów i zastosowania dodatkowych elementów wyposażenia).
Moc na wyciągnięcie ręki
Pod maską montowane są silniki o mocy od 112 do 204 KM. Każdy z nich należy do czołówki w swoim segmencie pod względem zarówno zużycia paliwa oraz osiągów, jak i dbałości o środowisko. W gamie jednostek napędowych najbardziej ekologiczna emituje jedynie 109 g/km dwutlenku węgla, m.in. dzięki nowemu systemowi e-HDi.
W przyszłości pojawi się również wersja z technologią HYbrid4, oferująca silnik o mocy 147 kW (200 KM) i napęd na cztery koła, przy emisji CO2 wynoszącej jedynie 99 g/km.
Model 508 jest dostępny z dwoma typami zawieszenia: z nowymi kolumnami McPhersona z przodu, zapewniającymi optymalne połączenie komfortu i przyczepności, w większości wersji 508, oraz z podwójnymi wahaczami z przodu w odmianie GT, gwarantującymi lepszą przyczepność kół oraz doskonałą skuteczność, dostosowaną do osiągów silnika 2,2-litra HDi FAP o mocy 204 KM. (mototarget/ Z.J.)
Ile za peugeota 508?
Access od 75 800 zł
Active od 85 900 zł
Allure od 95 000 zł
GT od 134 000 zł