
Stacja jest cennym zabytkiem, ponieważ jej wystrój nie zmienił się od przedwojnia. Można tu podziwiać m.in. oryginalne plakaty propagandowe i reklamowe (na zdjęciu) oraz wykładane drewnem windy. Z tego powodu stacja jest często wykorzystywana do kręcenia filmów. Nagrywano tu sceny m.in. do „Pokuty”, „V jak vendetta”, „28 tygodni później”, Szybkich i wściekłych 6” oraz serialu „Sherlock”.
<br></br>
<a target="_blank" href="https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/deed.en">Licencja</a>
<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https://www.facebook.com/RetroDprk/photos/a.541861659219168/567521316653202/&show_text=true&width=552&height=627&appId" width="552" height="627" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allow="encrypted-media"></iframe>
O sieci metra w stolicy Korei Północnej, tak jak o całym kraju, wiadomo niewiele. Ponieważ przez długie lata gościom spoza Korei pozwalano korzystać tylko z dwóch stacji, krążyły plotki, że tak naprawdę więcej stacji po prostu nie wybudowano. Okazało się to jednak nieprawdą, a dziś turyści mogą zwiedzać całą sieć metra. Jest jednak jeden wyjątek – stacja Kwangmyong, zamknięta w 1995 r. po tym, jak tuż nad nią otwarto mauzoleum zmarłego przywódcy kraju Kim Ir Sena.
Stacja Kwangmyong – Pyongyang, Korea Północna

O stacji praktycznie nic nie wiadomo – nie zatrzymują się na niej pociągi, nie ma też prawie żadnych jej fotografii. Można się jednak domyślać, że podobnie jak inne stacje metra w Pyongyangu jest ona udekorowana w stylu socrealistycznym (na zdjęciu stacja Ponghwa). Północnokoreańskie metro należy do najgłębszych na świecie (ponad 110 m pod ziemią), a każda ze stacji jest przystosowana do pełnienia funkcji schronu bombowego.
Licencja

Stacja Chamberí – Madryt, Hiszpania
Jedyna nieczynna stacja metra w stolicy Hiszpanii niedawno skończyła 100 lat. Uruchomiona w 1919 r. stacja Chamberí była jedną z pierwszych, jakie w Madrycie wybudowano, a poza obsługą pasażerów służyła też m.in. jako schron podczas drugiej wojny światowej. Problem pojawił się jednak w latach 60., kiedy to wydłużono składy pociągów. Wówczas stacja Chamberí okazała się za krótka.
Licencja