Niepokojąca cisza nad S10 [INWESTYCJE DROGOWE]

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Jak zabiegać o drogę S10Skrzyżowanie Nowotoruńskiej i krajowej 10
Jak zabiegać o drogę S10Skrzyżowanie Nowotoruńskiej i krajowej 10 Dariusz Bloch
Na początku lutego unieważniono przetarg na dokumentację drogi S10 między Bydgoszczą a Toruniem. Od tego czasu z trasą nie dzieje się nic.

[break]
Przetarg unieważniono, bo żadna z siedmiu firm, która chciała podjąć się przygotowania dokumentacji, nie miała zamiaru robić tego za kwotę, którą miał przygotowany bydgoski oddział GDDKiA (nieco ponad milion złotych). Najniższa oferta opiewała na 2,1 mln złotych, ale były i oferty przekraczające 6 milionów. Wydawało się, że sprawa jest prosta - GDDKiA dostanie więcej pieniędzy na wykonanie dokumentacji i przetarg zostanie ponownie ogłoszony. To jednak nie nastąpiło i nie wiadomo, kiedy nastąpi. Czas leci i wszyscy zdają sobie sprawę, że jeśli S10 nie załapie się na finansowanie, gdy dostępne są jeszcze środki unijne, to tym bardziej nie dostanie ich, gdy już ich zabraknie.

Może w tym roku

- Przygotowujemy się do ponownego ogłoszenia postępowania w zakresie opracowania STEŚ (studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego) z elementami koncepcji programowej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i wykonaniem opracowań geologiczno-inżynierskich dla odcinka Bydgoszcz-Toruń - zapewnia Tomasz Okoński, rzecznik GDDKiA w Bydgoszczy. - W tym roku będą podejmowane dalsze decyzje dotyczące inwestycji drogowych, realizowanych w kraju i województwie, a co za tym idzie też drogi ekspresowej S10.

Mirosław Jagodziński, szef GDDKiA w Bydgoszczy, miał na comiesięcznych sesjach Rady Miasta przekazywać informacje dotyczące stanu zaawansowania prac nad S10. Tyle że ostatni raz pojawił się na sesji w lutym. Biuro Rady Miasta już wysłało pismo do GDDKiA, czy dyrektor pojawi się na czerwcowej sesji (potem radni będą mieli wolne). Odpowiedzi jeszcze nie dostało.

Obiecali, więc będzie

Mimo to w bydgoskim ratuszu wszyscy za dobrą monetę biorą odpowiedź na list do premier Beaty Szydło, który wystosowali wspólnie prezydenci Bydgoszczy i Torunia. Udzielił jej Jerzy Szmit, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

- W piśmie poinformował panów prezydentów, że decyzja w tej sprawie nie została cofnięta, a przedmiotowe zadanie nadal postrzegane jest jako konieczne do realizacji. (…) zarządca drogi, czyli GDDKiA, po przeprowadzeniu niezbędnych analiz planuje ponowne ogłoszenie przetargu - informuje Anna Strzelczyk-Frydrych z biura prasowego bydgoskiego ratusza. - Prezydent zamierza na najbliższym spotkaniu z parlamentarzystami zapytać ich o samą inwestycję, jak i o działania w tej kwestii.

Nieoficjalnie mówi się o tym, że pewne korzystne rozwiązania dla S10 z Bydgoszczy do Torunia mogą zapaść jeszcze przed wakacjami.

Wszyscy chcą mieć jednak pewność, że za ogłoszonym i rozstrzygniętym przetargiem na dokumentację będą stały również fundusze na budowę trasy.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

e
era

Zgadzam się . Cisza przed burzą . Gdy polecą stołki bydgoskich drogowców .!!!

w
wobec

S 10 jest nam na razie niepotrzebna- ruch na DK nr 10 jest na tyle slaby ze korki nie tworza sie tam nigdy, poza tym ta droga biegnie niemal caly czas przez lasy naszej Puszczy Bydgoskiej wiec oprocz Solca Kujawskiego trudno tam o osrodki ktoreby generowaly duzo ruchu. DK 80 jest bardziej obciazona ze wzgledu na torunskie słoiki jadace do pracy w Metropolii ale to nas nie obchodzi, bo Bydgoszczanie maja łatwy dojazd do A1 z pominieciem Torunia dzieki DK nr 10, a dojazd do tej wrednej mieściny nas nie obchodzi bo mamy az nadto miejsc pracy w Bydgoszczy. Natomiast natezenie ruchu na DK 5 jest o wiele wieksze, duze korski tworza sie praktycznie codziennie w Osielsku i w Rynarzewie i dlatego to jej nalezy sie przede- wszystkim rozbudowa do parametrow S 5.

d
dwumiastowy

Gdzie S10 jak jeszcze S5 nie mamy, chyba jakaś kolejność obowiązuje.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3