Zobacz wideo: Taxi na aplikację pod lupą bydgoskiej policji

Koniec roku kalendarzowego często oznacza podsumowania, remanenty i wyciąganie wniosków. Te działania obejmują również NFZ, który ogłasza kolejne badanie pacjentów. Tym razem oceniana będzie satysfakcja chorych. Osoby, które w ostatnim czasie leczyły się u lekarza specjalisty, mogą spodziewać się telefonu od ankietera. Pytania będą dotyczyć:
- sprawności w zapisaniu pacjenta na wizytę u lekarza
- zachowania pracowników rejestracji
- zaangażowania lekarza (weryfikacja, czy pacjent otrzymał odpowiedzi na wszystkie pytania, otrzymał niezbędne informacje)
- stopnia zrozumienia informacji
- prawdopodobieństwa polecenia placówki specjalistycznej w przyszłości
Każdy z tych obszarów pacjent może ocenić w skali od 0 do 10. Nie będziemy badać przebiegu leczenia i kwestii medycznych i terapeutycznych tylko proces zaopiekowania pacjenta. Sprawdzimy jakość i sprawność obsługi pacjentów w poradniach specjalistycznych. Dzięki badaniu chcemy sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość opieki w placówkach, w których się leczą. To ważny element strategii rozwoju NFZ – powiedziała Barbara Nawrocka, rzecznik prasowy Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Bydgoszczy.
Ankieta jest anonimowa. Jak informuje NFZ, ankieterzy nie znają imienia i nazwiska oraz numeru PESEL pacjentów. Nie posiadają wiedzy na temat usług, z których korzystali pacjenci. Podczas rozmowy z ankieterem nie należy podawać danych osobowych. Informacje o przebiegu leczenia, oraz inne dane wrażliwe również nie powinny znaleźć się w trakcie rozmowy z ankieterem.