MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nawigacja. TomTom GO Camper Max 7”. Test

Stanisław Rochowicz
Wydawać by się mogło, że w dobie nawigacji w smartfonach, dodatkowa nawigacja do samochodu nie jest już potrzebna, TomTom z powodzeniem łamie ten stereotyp, a miłośnicy karawaningu powinni uważnie przyjrzeć się tej wersji nawigacji, bo jest ona stworzona specjalnie pod ich potrzeby. I jak pokazuje nasz test, jeśli wybieramy się na wakacje kamperem lub z przyczepą kempingową, to tego urządzenia nie powinno zabraknąć „na pokładzie”.
Wydawać by się mogło, że w dobie nawigacji w smartfonach, dodatkowa nawigacja do samochodu nie jest już potrzebna, TomTom z powodzeniem łamie ten stereotyp, a miłośnicy karawaningu powinni uważnie przyjrzeć się tej wersji nawigacji, bo jest ona stworzona specjalnie pod ich potrzeby. I jak pokazuje nasz test, jeśli wybieramy się na wakacje kamperem lub z przyczepą kempingową, to tego urządzenia nie powinno zabraknąć „na pokładzie”. Mark Horn
Wydawać by się mogło, że w dobie nawigacji w smartfonach, dodatkowa nawigacja do samochodu nie jest już potrzebna, TomTom z powodzeniem łamie ten stereotyp, a miłośnicy karawaningu powinni uważnie przyjrzeć się tej wersji nawigacji, bo jest ona stworzona specjalnie pod ich potrzeby. I jak pokazuje nasz test, jeśli wybieramy się na wakacje kamperem lub z przyczepą kempingową, to tego urządzenia nie powinno zabraknąć „na pokładzie”.

Spis treści

Odkąd pojawiła się nawigacja w smartfonach, sensowność posiadania dodatkowej nawigacji w samochodzie stoi pod znakiem zapytania. TomTom swoimi produktami udowadnia jednak, że są jeszcze poważne „luki” do całkiem sensownego wykorzystania. Taka jest właśnie nawigacja TomTom GO Camper Max 7”, która przypadnie do serca każdemu miłośnikowi karawaningu.

TomTom GO Camper Max 7”. W szczegółach

Wydawać by się mogło, że w dobie nawigacji w smartfonach, dodatkowa nawigacja do samochodu nie jest już potrzebna, TomTom z powodzeniem łamie ten stereotyp,
Wydawać by się mogło, że w dobie nawigacji w smartfonach, dodatkowa nawigacja do samochodu nie jest już potrzebna, TomTom z powodzeniem łamie ten stereotyp, a miłośnicy karawaningu powinni uważnie przyjrzeć się tej wersji nawigacji, bo jest ona stworzona specjalnie pod ich potrzeby. I jak pokazuje nasz test, jeśli wybieramy się na wakacje kamperem lub z przyczepą kempingową, to tego urządzenia nie powinno zabraknąć „na pokładzie”. Mark Horn

Go Camper Max 7” z założenia przewidziany jest dla użytkowników przyczep i aut kempingowych. Nie oznacza to oczywiście, że nie możemy z niego korzystać w codziennej eksploatacji w aucie osobowym – wręcz przeciwnie!, Rozszerzenie jego funkcji użytkowych o karawaning powoduje, że podczas wakacji doskonale sprawdzi się jako nasz przewodnik, jeśli będziemy prowadzili kampera lub auto z przyczepą.

A już na poziomie pierwszego ustawienia nawigacji możemy wybrać czy podróżujemy kamperem, autem z przyczepą czy po prostu samochodem osobowym. Do pamięci urządzenia możemy wprowadzić takie parametry jak długość lub wysokość zestawu, które będą determinowały wybór tras, które nawigacja będzie nam proponowała jako pierwszy wybór.

Wydawać by się mogło, że w dobie nawigacji w smartfonach, dodatkowa nawigacja do samochodu nie jest już potrzebna, TomTom z powodzeniem łamie ten stereotyp,
Wydawać by się mogło, że w dobie nawigacji w smartfonach, dodatkowa nawigacja do samochodu nie jest już potrzebna, TomTom z powodzeniem łamie ten stereotyp, a miłośnicy karawaningu powinni uważnie przyjrzeć się tej wersji nawigacji, bo jest ona stworzona specjalnie pod ich potrzeby. I jak pokazuje nasz test, jeśli wybieramy się na wakacje kamperem lub z przyczepą kempingową, to tego urządzenia nie powinno zabraknąć „na pokładzie”. Mark Horn

TomTom GO Camper Max oferuje także tysiące szczegółowych punktów POI (z ang. point of interest - obiektów użyteczności publicznej), wpisanych do pamięci dzięki współpracy marki z wiodącymi organizacjami turystycznymi i motoryzacyjnymi (m.in. ADAC, ACSI i ANWB). Są oczywiście informacje o restauracjach, stacjach benzynowych czy parkingach.
Mapy zawierają też strefy niskiej emisji spalin (LEZ), które są zwizualizowane w postaci półprzezroczystej warstwy. Użytkownicy mogą wybrać trasy, które ominą te strefy, biorąc pod uwagę obszary o ograniczonym dostępie, szczególnie dla starszych wiekowo pojazdów.

Wraz z nawigacją otrzymujemy także roczne usługi Premium, w tym informacje o cenach paliwa w czasie rzeczywistym, powiadomienia o fotoradarach i informacje o pogodzie.

TomTom GO Camper Max 7”. Instalacja

Wydawać by się mogło, że w dobie nawigacji w smartfonach, dodatkowa nawigacja do samochodu nie jest już potrzebna, TomTom z powodzeniem łamie ten stereotyp,
Wydawać by się mogło, że w dobie nawigacji w smartfonach, dodatkowa nawigacja do samochodu nie jest już potrzebna, TomTom z powodzeniem łamie ten stereotyp, a miłośnicy karawaningu powinni uważnie przyjrzeć się tej wersji nawigacji, bo jest ona stworzona specjalnie pod ich potrzeby. I jak pokazuje nasz test, jeśli wybieramy się na wakacje kamperem lub z przyczepą kempingową, to tego urządzenia nie powinno zabraknąć „na pokładzie”. Mark Horn

GO Camper Max wyposażony został w dość duży i czytelny ekran o przekątnej 7 cali. Bardzo wygodny, jeśli używamy go w kamperze. Nawigacja jest montowana w specjalnym uchwycie, który za pomocą przyssawki przykleja się do szyby pojazdu. W uchwycie znajduje się także gniazdo USB-C służące do zasilania urządzenia (gniazdo zasilające znajduje się także na tylnej ściance obudowy nawigacji). Takie rozwiązanie jest bardzo wygodne w eksploatacji, bowiem w każdym momencie możemy wyjąć nawigację z uchwytu, bez konieczności rozłączania przewodów.

Sam przewód zasilający ma około 150 cm długości. W większości zastosowań to wystarczy. Jeśli ktoś chce przeprowadzić instalację bardziej dyskretnie i kabel okaże się za krótki, to rozwiązaniem jest po prostu dokupienie dłuższego przewodu.

TomTom GO Camper Max 7”. W użyciu

Obsługa nawigacji TomTom jest intuicyjna. Jednak zanim jej użyjemy po raz pierwszy warto jest poświęcić chwilę na jej zaprogramowanie (wybór auta, ustawień nawigacji, głosu, etc.). Te kilka minut z pewnością opłaci się nam w przyszłości.
Co ciekawe, nawigacja może być sterowana… naszym głosem. Możemy wybrać z listy podstawowych komend, którymi możemy sterować poszczególnymi funkcjami nawigacji. To bardzo funkcjonalne rozwiązanie, które docenimy podczas jazdy.

Wydawać by się mogło, że w dobie nawigacji w smartfonach, dodatkowa nawigacja do samochodu nie jest już potrzebna, TomTom z powodzeniem łamie ten stereotyp,
Wydawać by się mogło, że w dobie nawigacji w smartfonach, dodatkowa nawigacja do samochodu nie jest już potrzebna, TomTom z powodzeniem łamie ten stereotyp, a miłośnicy karawaningu powinni uważnie przyjrzeć się tej wersji nawigacji, bo jest ona stworzona specjalnie pod ich potrzeby. I jak pokazuje nasz test, jeśli wybieramy się na wakacje kamperem lub z przyczepą kempingową, to tego urządzenia nie powinno zabraknąć „na pokładzie”. Mark Horn

Jednak to, co najbardziej przyciągnie naszą uwagę, to nowy dodatek stosowany wyłącznie w nawigacjach TomTom’a. Chodzi o „Ulepszone Wskazówki Wizualne”. To rozwiązanie, które wprowadza przyciągające wzrok animacje, aby lepiej informować użytkowników o zbliżających się zjazdach, zakrętach, zmianach pasa ruchu i fotoradarach. Ile bowiem razem zdarzyło nam się, że pomimo wskazań nawigacji przeoczyliśmy jakąś ulicę czy zjazd. W nawigacji TomTom dostajemy jeszcze wizualną i przyciągającą naszą uwagę podpowiedź. To kolorowe strzałki, które swoim kierunkiem przesuwania się sugerują czy nasz manewr powinien być w prawo lub w lewo. Na około 150 metrów przed manewrem pojawiają się strzałki w kolorze białym, a na około 50 metrów przed wykonaniem manewru w kolorze żółtym. To bardzo pomocna funkcja, którą szybko docenimy.

Niezmiennie nawigacje TomTom trzeba docenić za prostotę ściągania aktualizacji. Wystarczy połączyć się z netem za pomocą kabla lub Wi-fi. Samo ściągnięcie aktualizacji wymaga tylko naszego zatwierdzenia, a reszta operacji dokonywana jest całkowicie automatycznie.

Dostęp do sieci w czasie jazdy pozwala też skorzystać z kolejnej unikatowej funkcji TomTom, a mianowicie TomTom Traffic. Dzięki niej w czasie rzeczywistym możemy uzyskiwać informacje o sytuacji na drodze, w tym korkach na trasie. Dzięki takim danym jak długość korka czy przewidywany dodatkowy czas postoju, możemy wcześniej zareagować czy wybrać alternatywną trasę przejazdu.

TomTom GO Camper Max 7”. Cena

Wydawać by się mogło, że w dobie nawigacji w smartfonach, dodatkowa nawigacja do samochodu nie jest już potrzebna, TomTom z powodzeniem łamie ten stereotyp,
Wydawać by się mogło, że w dobie nawigacji w smartfonach, dodatkowa nawigacja do samochodu nie jest już potrzebna, TomTom z powodzeniem łamie ten stereotyp, a miłośnicy karawaningu powinni uważnie przyjrzeć się tej wersji nawigacji, bo jest ona stworzona specjalnie pod ich potrzeby. I jak pokazuje nasz test, jeśli wybieramy się na wakacje kamperem lub z przyczepą kempingową, to tego urządzenia nie powinno zabraknąć „na pokładzie”. Mark Horn

Urządzenie TomTom GO Camper Max jest dostępne u wybranych sprzedawców internetowych i w sklepach stacjonarnych, a także na internetowej stronie marki w cenie 1549 złotych. Nawigacja jest również dostępna w pakiecie Premium, który oferuje 2-letni okres aktualizacji fotoradarów, cen paliw i parkingów w czasie rzeczywistym, a także skórzane etui, podwójną ładowarkę i dyski samoprzylepne w cenie 1799 złotych.
Nie jest to mało, ale cena ta w pełni odpowiada funkcjonalności urządzenia, którą otrzymujemy. A miłośnicy karawaningu szybko docenią jej niewątpliwe zalety.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski