https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Najważniejsze inwestycje 2017 roku w Bydgoszczy

AS
W przyszłym roku najwięcej inwestycji w Bydgoszczy dotyczyć  będzie transportu i komunikacji miejskiej, między innymi, wyczekiwana budowa nowego torowiska wzdłuż ulicy Kujawskiej
W przyszłym roku najwięcej inwestycji w Bydgoszczy dotyczyć będzie transportu i komunikacji miejskiej, między innymi, wyczekiwana budowa nowego torowiska wzdłuż ulicy Kujawskiej Fot. Archiwum/Tomasz Czachorowski
Wczoraj do radnych trafił projekt budżetu Bydgoszczy na 2017 rok. Ruszą ważne inwestycje drogowe i komunikacyjne oraz przebudowa Starego Rynku.

Jak mówi Piotr Tomaszewski, skarbnik miasta, najważniejsze założenia to zwiększanie nadwyżki operacyjnej (w 2017 roku zgodnie z planem ma wynieść 146 mln zł), utrzymanie bezpiecznego poziomu zadłużenia miasta, wysoka wartość inwestycji ze środków własnych oraz wykorzystanie szans, jakie daje obecna perspektywa unijna. - Stać nas, by w przyszłym roku zainwestować ze środków własnych kwotę 286 mln zł - wyjaśniał skarbnik. - W 2018 roku ma to być ponad 400 mln złotych.

Przeczytaj:**Blisko milion wypożyczeń Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego!**

Inwestować w 2017 roku będzie nie tylko miasto, ale i miejskie spółki. Wartość ich inwestycji, m.in. MWiK, MZK, KPEC, to ok. 111 mln zł.

- Czekaliśmy na ten moment - przyznał wczoraj prezydent Rafał Bruski. - Możemy inwestować, nie pożyczając. Do wielu inwestycji przygotowujemy się już od dawna, by ruszyć z nimi jak najszybciej i nie ryzykować utraty dofinansowania.

Największy zakres prac czeka nas w przyszłym roku oraz kolejnych w transporcie i komunikacji. Pieniądze na większość z nich mamy już zagwarantowane w ramach ZIT.

Rozpocznie się przede wszystkim oczekiwana budowa tramwaju wzdłuż ulicy Kujawskiej wraz z zakupem taboru. Wartość zadania to ponad 270 milionów zł. W budżecie na 2017 rok zapisano 40 milionów zł.

Kierowców ucieszy rozbudowa ulicy Grunwaldzkiej. W budżecie na przyszły rok zapisano na ten cel niespełna 75 milionów zł.

Prawie 30 mln zł zapisano w budżecie 2017 na drugi etap budowy Trasy Uniwersyteckiej.

- Ponieważ większość z tych inwestycji ruszy w podobnym czasie, należy liczyć się z utrudnieniami, szczególnie, że niektóre odbywać się będą w centrum miasta - mówi prezydent Rafał Bruski. W planach miasta jest też, między innymi, budowa buspasów na Wałach Jagiellońskich, Kolbego i Gdańskiej czy parkingi w systemie park&ride.

Miasto chce także zainwestować w modernizację i doposażenie szkół zawodowych, m.in.: handlowych, mechanicznych czy chemicznych oraz w termomodernizację budynków oświatowych.

Przeczytaj:**Co robić, gdy spotkamy wilka?**

Na lata 2017-2018 planowana jest remont i rozbudowa Muzeum Okręgowego przy ul. Gdańskiej. Miasto przymierza się też do rewitalizacji Teatru Kameralnego. Inwestycja się opóźniła, bo sąsiadujący z teatrem budynek jest wpisany do rejestru zabytków.

Nowe oblicze ma też zyskać park Witosa. Przy okazji prezydent Bruski odniósł się też do sprawy Muszli Koncertowej. - W ciągu 2 tygodni złożymy ofertę z zapytaniem, czy jest ktoś chętny na prowadzenie muszli na zasadzie użyczenia. Wtedy dopiero będzie można zainwestować w obiekt kolejne kilkaset tysięcy złotych - dodał.

Jesienią 2017 roku ma rozpocząć się modernizacja stadionu Polonii, trwa budowa szkoły w Fordonie i budowa krytego lodowiska obok hali Łuczniczka.

- W przyszłym roku chcemy rozpocząć i zakończyć przebudowę płyty Starego Rynku - zapowiada prezydent.

Na drugą połowę roku zaplanowano też prace budowlane w ramach rewitalizacji Starego Fordonu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
greg
Panie, gdzie jest napisane, ze panstwo powinno komukolwiek zapewniac mieszkania, myslenie komunistyczne, Panstwo jest od obrony granic , od zapewnienia sprawnych sadow i policji, nic wiecej, komuna wyprala Tobie umysl
d
d
Niestety to prawda że dotychczas w imie żle pojętych oszczedności nasze nowe trasy takie jak Trasa Uniwersytecka mają sporo błedów. Rondo Kujawskie powinno byc dwupoziomowe tak jak Rondo Mogilskie w Krakowie, skrzyzowanie Trasy Uniwersyteckiej z Wojska Polskiego oraz z Jana Pawla II powinno byc bezkolizyjne BEZ SWIATEL!!!!! Tak samo skrzyzowania Kamiennej z Gdanska, Sułkowskiego i Wyszynskiego. Sciezka rowerowa i piesza na całęj dlugosci Trasy Uniwersyteckiej! Docelowo tramwaj jako metro- tram na model niemiecki ( jak np. w Stuttgarcie) ale tylko w rejonie Centrum- np. od rejonu Parku Witosa na Jagiellonskiej po Garbary zeby jezdnie Focha i Jagiellonskiej wraz z Rondem Jagiellonow byly w całosci poświecone tylko samochodom. Podziemne przejście koło Klarysek dla pieszych i tamze do stacji tego mini- metra na Pl. Teatralnym. Wloty do odcinka podziemnego dla tramwajow takze na wysokosci Apteki pod Łabedziem na ul. Gdanskiej oraz przy kosciele garnizonowym przy Rondzie Bernardynskim dla tramwajow jadacych od strony Babiej Wsi. Jak tego nie zrobia teraz to najpozniej za 10-15 lat miasto nasze znowu bedzie tonąć w korkach tak jak bylo w latach 90- tych zanim oddano ul. Kamienną i Trase Uniwesytecką i beda musieli to wszystko co napisałem powyżej i tak dobudowac lub zrobic. Panie Kosiedowski z ZDMIKP- pamiętaj ze chytry płaci dwa razy. Lepiej zrobic raz, drogo ale dobrze. Ja jestem gotowy znosic te wszystkie drogowe wykopki, ogromne utrudnienia i objazdy byle tylko zrobiono dla nas prawdziwe wielkomiejskie trasy godne naszej pół- milionowej Metropolii.
g
ghg
Musimy wszyscy wspolnie walczyc zeby jak najwiecej kasy z perspektywy unijnej do 2020 poszło na renowację lini kolejowej Bydgoszcz- Białe Błota- Szubin- Kcynia- Wagrowiec. Tysiace ludzi z Pałuk oraz z gminy Biale Blota gdzie tez jest piękna zabytkowa stacja kolejowa codziennie dojezdza do pracy w Metropolii. Wielu z nich wolałoby jechac nowoczesnym, klimatyzowanym szynobusem PESY z internetem WLAN za darmo niz starymi zardzewiałymi PKSami lub stać w korkach swoimi autami. Apeluje do ludnosci poludniowej czesci powiatu nakielskiego w okolicach Szubina i Kcyni oraz do mieszkancow Białych Błot o wspolna walke o te pieniadze aby nie dostał ich zachłanny Torun i jego wynędzniałe okolice. Apeluję do naszych radnych w Sejmiku- Jasiakiewicza i Pani Jakuty oraz do pana Bruskiego i pana Cyprysa ze stowarzyszenia Metropolitalnego o podjęcie zaciekłej, bewzględnej walki o te pieniadze ktore sie nam należa.
c
cvvc
Kamienna powinna być bezkolizyjną drogą W-Z. Powinni zrobic przekopy pod ulicami Wyszyńskiego, Sułkowskiego i Gdanska zeby zjazdy byly bezkolizyjne. Poprowadzenie Kamiennej POD tymi ulicami zmniejszy hałas i bedzie nie tylko tansze niz estakady ale takze bardziej przyjazne dla srodowiska. Dwa pasy na kazda jezdnie powinny byc standardem Kamiennej od Ronda Maczka az do Wyscigowej. Należałoby tez wprowadzic bezkolizyjny przekop pod koleja na wysokosci stacji Bydgoszcz Bielawy aby w ten sposob połaczyć ulice Lewinskiego z Kamienna i wprowadzić szybkie polaczenie z Nowym Fordonem jako alternatywe dla Fordonskiej. Kamienna powinna byc cała bezkolizyjna- skrzyzowanie z Fordonska i ze Sporną oraz z Lęczycka na Bartodziejach oraz także z Kmicica na Jachcicach tez powinny byc bezkolizyjne, tak samo jak rozbudowana Grunwaldzka powinna miec estakade albo przekop pod ulica Kolbego na Osowej Gorze. Wtedy przejazd z węzła S5/S10 w Pawłówku do Nowego Fordonu zajmie co najwyżej 20 minut a nie godzinę tak jak obecnie. Poza tym odciaży ogromnie ciag zakorkowanej Focha- Jagiellonskiej i Fordonskiej tak samo jak przedluzenie Trasy Uniwersyteckiej na Glinki poteznie odciazy Jana Pawła- Wyszynskiego.
d
dex
Najpierw. Nakielska!!! Tu na potęgę giną ludzie!!!
J
Jan Dynowiak
Od wielu lat nie doczekaliśmy się żadnych inwestycji w zakresie poprawy sytuacji mieszkaniowej mieszkańców naszego miasta.Latami czekać trzeba na lokal zastępczy,nie ma mowy o budowie nowych mieszkań komunalnych/bo z nimi tylko kłopoty/z pewnością przydały by się mieszkania na wynajem tak powszechne u naszych zachodnich sąsiadów.
M
Marta
"(...) najważniejsze założenia to (...) utrzymanie bezpiecznego poziomu zadłużenia miasta".

Rafał Bruski. -"Możemy inwestować, nie pożyczając."

Ciekawe co to za zadluzenie, ktorego warto nie splacac?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski