
FORD FOUS I (1998-2004)
Focus zadebiutował na rynku w 1998 roku. Niestety, podobnie jak Escort, od początku był on bardzo podatny na rdzę. Pojawia się ona na błotnikach, nadkolach, drzwiach, okolicach wlewu paliwa i tylnej klapie

FORD FOCUS II (2004-2010)
W porównaniu z pierwszą generacją czuć sporą poprawę. Niektóre egzemplarze rdzewieją w tych samych miejscach co w Focusie I, choć zdecydowanie mniej.

FORD MONDEO III (2000-2007)
Trzecia generacja Mondeo może pochwalić się większą odpornością na korozję od Focusa, a także a także od rdzewiejącej w całości pierwszej generacji. Co nie oznacza, że jest na nią odporna w całkowicie. Najbardziej narażone na rdzę są klapa bagażnika, ranty drzwi i nadkola

MAZDA 6 I (2002-2008)
Mazda 6 pierwszej generacji miała bardzo słabe zabezpieczenia przed korozją. Rdza najczęściej atakuje podwozie, nadkola, błotniki, drzwi, maskę, ale też profile zamknięte