https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Na tych krzesłach nie posiedzisz

Andrzej Pudrzyński
Halina Foksińska kupiła w sklepie meblowym w Świeciu stół i sześć krzeseł. Po kilku miesiącach okazało się, że z czterech z nich odpada tapicerka z oparć.

Halina Foksińska kupiła w sklepie meblowym w Świeciu stół i sześć krzeseł. Po kilku miesiącach okazało się, że z czterech z nich odpada tapicerka z oparć.

<!** Image 2 align=right alt="Image 1418" >- Nie po to wydałam tysiąc złotych, żeby oglądać teraz zszywki i kawałki gąbki, które wystają z oparć krzeseł – mówi rozżalona Czytelniczka „Expressu”.

Mieszkanka Świecia zgłosiła reklamację w sklepie. Obiecano zająć się sprawą. I zajęto się, po kolejnych interwencjach pani Haliny. Ale nie tak, jakby sobie tego życzyła.

Bez pośredników

Dopiero po kilku miesiącach pojawił się przedstawiciel sklepu, który stwierdził, że krzesła nie nadają się do użytku. Potem przyszedł następny z zamiarem pozbijania gwoździami popsutych oparć. Halina Foksińska nie zgodziła się na to, w obawie, że krzesła zostaną zniszczone jeszcze bardziej. Poza tym nie wyobrażała sobie, aby w pokoju stały krzesła z wystającymi gwoździami.

To tylko jedna z wielu spraw, które każdego roku trafiają do rzecznika praw konsumentów w Świeciu.

- Najwięcej zgłaszanych skarg dotyczy reklamacji usług za wykonanie stolarki okiennej i drzwiowej. Wiele krytycznych uwag dotyczy też obuwia i mebli. Konsumenci często pytają mnie o dobrego i uczciwego fachowca. Jedyne, co mogę takim osobom poradzić to to, że najbezpieczniejsze jest zamawianie usługi w siedzibie firmy. Korzystając z ofert domokrążców, którzy proponują wstawienie drzwi, montaż żaluzji czy szafy w ścianie, takiej możliwości już nie mamy - mówi Katarzyna Treichel, powiatowa rzeczniczka konsumentów w Świeciu.

Jakoś się dogadamy

Rzeczniczka przestrzega, by nie dać się zwieść często stosowanym praktykom, kiedy to nie uzgadniamy do końca ceny, jaką nam przyjdzie zapłacić, bo fachowiec mówi jowialnie: „jakoś się dogadamy”.

Jeśli zawieramy umowę poza siedzibą firmy (np. we własnym mieszkaniu), to możemy się z niej wycofać do 10 dni bez podania przyczyn. Wykonawca powinien poinformować klienta o takiej możliwości na piśmie i wręczyć mu wzór formularza, pozwalającego na odstąpienie od umowy. W przypadku, gdy klient czuje się oszukany lub roboty nie zostały dobrze wykonane, można skorzystać z porad prawnych, których udziela rzecznik konsumenta w Starostwie Powiatowym w Świeciu pod nr tel. 33-32-124.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski