Jak czytamy, zasady gry są proste. Należy ułożyć zapałki w odpowiedniej konfiguracji tak, aby równanie matematyczne stworzone przy ich pomocy było poprawne. To doskonale znana łamigłówka, którą każdy rozwiązywał w szkole podstawowej. W grze występuje ponad 5,5 mln kombinacji na 12 poziomach trudności, które zapewniają kilka miesięcy rozrywki. Całość urozmaica dodatkowy tryb zabawy, dzięki któremu można współzawodniczyć z innymi. W wersję testową Matches Cup zagrało ponad pół miliona graczy na całym świecie.
Cechą wyróżniającą Matches Cup jest wkład w budowanie świadomości ekologicznej jej graczy. Ideą twórców gry, studia Futuresalt Entertainment, jest wsparcie ochrony środowiska poprzez tworzenie nowego segmentu gier wśród sympatyków ekologii. Studio przekazuje 5 proc. zysków z każdej zebranej subskrypcji na cele wspierające ratowanie natury. Dzięki zaangażowaniu w grę jej użytkownicy mają szansę przyczynić się ratowania środowiska naturalnego, a docelowo, wraz z rozwojem projektu, wskazać cel, na który te pieniądze zostaną przeznaczone.
– Matches Cup to gra dostosowana do wymagań wielu typów graczy, od logicznych maniaków aż po matematycznych sceptyków. Wierzymy, że absolutnie każdy będzie się z nami dobrze bawił, a sama gra przyda się także w celach edukacyjnych. Polska i jednocześnie światowa premiera naszej gry to efekt wielu miesięcy pracy całego zespołu. Cieszymy się, że możemy podzielić się ze światem projektem, nad którym tak intensywnie pracowaliśmy – powiedział Łukasz Klejnberg, CEO Futuresalt Entertainment, inicjator projektu Matches Cup.
Do korzystania z aplikacji potrzebny jest smartfon lub tablet z systemem Android lub iOS. Pierwsze 50 równań gracze otrzymują za darmo, zaś za kontynuowanie rozgrywki trzeba zapłacić 14,99 zł miesięcznie, z czego 5% trafi na cele związane z ochroną środowiska.
