Zobacz wideo: Nowa siedziba KMP w Bydgoszczy
Mieszkańcy Solca Kujawskiego zbierają podpisy pod petycją o utworzenie połączenia z Bydgoszczą przez Otorowo obsługiwanego przez bydgoską komunikację miejską. Jakie są szanse na stworzenie takiego połączenia?
To jest uzależnione od danej gminy, bo to gminy wnioskują o podpisanie porozumienia międzygminnego i uruchomienie komunikacji łączącej z Bydgoszczą.
Jaki jest mechanizm - między innymi finansowy - współpracy Bydgoszczy z okolicznymi gminami przy tworzeniu takich połączeń?
Uruchomienie nowej linii międzygminnej wymaga następujących działań:
- podjęcia uchwał statutowych organów obu Gmin wyrażających zgodę na zawarcie porozumienia między Miastem Bydgoszcz i Gminą w sprawie wykonywania zadań z zakresu lokalnego transportu zbiorowego,
- przygotowania projektu porozumienia międzygminnego pomiędzy miastem Bydgoszcz a gminą,
- ustalenia przystanków na których linia będzie się zatrzymywać,
- dokonania wspólnego przejazdu technicznego planowaną trasą celem zdiagnozowania i określenia zakresu ewentualnych prac dostosowawczych, niezbędnych do uruchomienia linii obsługiwanej taborem niskopodłogowym,
- dokonania szczegółowego pomiaru odległości planowanej trasy,
- opracowania uzgodnienia szczegółowego rozkładu jazdy.
Porozumienie międzygminne zawiera się na podstawie uchwały Rady Miasta Bydgoszczy w sprawie porozumienia.
Ile międzygminnych linii już działa? Można oszacować koszty ich funkcjonowania ze strony Bydgoszczy?
Obecnie Bydgoszcz w ramach porozumień obsługuje 11 linii międzygminnych. Roczny szacowany koszt komunikacji międzygminnej na 2021 rok to około 12 mln zł, w tym 1 mln zł to wpływy z biletów, 8 mln zł dotacje poszczególnych gmin i 3 mln zł koszty miasta.

