W regionie w przyszłym roku przybędzie kilkadziesiąt kilometrów nowych dróg. Na razie największe wrażenie robi przebudowa obwodnicy Bydgoszczy.
<!** Image 2 align=right alt="Image 104661" sub="W tym roku w regionie najkosztowniejszą inwestycją była modernizacja obwodnicy Bydgoszczy. Prace zakończą sie w maju 2010 roku Fot. Tadeusz Pawłowski
">Na najbardziej oczekiwaną trasę S5 musimy jeszcze czekać. Prawdopodobnie dopiero wiosną rozstrzygnie się, który wariant zwycięży: obwodnica przez Pawłówek i Tryszczyn, czy trasa przez miasto po śladzie Jana Pawła II i Wyszyńskiego. Przyspieszają jednak prace na obwodnicy między Stryszkiem i Białymi Błotami. - Ta inwestycja oprócz budowy autostrady A1 między Grudziądzem i Toruniem pochłonie najwięcej pieniędzy. Poza tym zamierzamy kontynuować prace na „dziesiątce” w powiecie lipnowskim - tłumaczy rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA, Tomasz Okoński.
Urząd Marszałkowski w 2009 roku zamierza przebudować między innymi odcinki dróg łączących Żnin, Inowrocław i Włocławek. Droga ta za kilka lat być łącznikiem między autostradą A1 i S5. Wyremontowana zostanie też droga nr 246 między Paterkiem i Dąbrową Biskupią. Poprawić ma się też nawierchnia na drodze spinającej Sępólno, Nakło i Kcynię. Nowy asfalt pojawi się też na kolejnym odcinku trasy Kcynia-Szubin.
<!** reklama>W przyszłości prawie wszystkimi drogami w regionie zarządzać ma Urząd Marszałkowski.
- Obecnie w ministerstwie kończą się prace nad przygotowaniem nowego planu sieci dróg krajowych - mówi rzeczniczka marszałka, Beata Krzemińska. - „Krajówki” biegnące przez nasze województwo pozostaną w administracji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:A1, drogi ekspresowe S5 i S10, droga nr 15 oraz obecna droga krajowa nr 1, która wkrótce będzie drogą nr 91. Utrzymanie pozostałych dróg krajowych przejmie samorząd województwa. W pierwszym roku przejmiemy pilotażowo cztery do pięciu takich tras.
W ramach pakietu Urząd Marszałkowski wynegocjawał dodatkowy węzeł na planowanej trasie S10 w okolicach Nakła. Pozwoli to na skomunikowanie planowanej obwodnicy w ciągu połnoc-południe „ekspresówką”. Negocjacje zakończyły się też obietnicą zmiany planów dotyczących budowy związanej z autostradą A-1 w okolicach Chełmży. Przesunięcie przerzuconego nad autostradą wiaduktu umożliwi w przyszłości zbudowanie węzła w Dźwierznie.(sit)