
Mamy pełne statystki tego sezonu Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego [liczby, zdjęcia]
Najpopularniejsze stacje to: pl. Wolności, Dworzec PKP i al. Mickiewicza, a najpopularniejsze trasy to: Wojska Polskiego-Trasa Uniwersytecka oraz Myślęcinek-Gdańska. Najczęściej korzystamy z rowerów za darmo, czyli do 20 minut - takich przejażdżek odnotowano np. w październiku 28 tys. na 31,5 tys. wszystkich. Złotówkę kosztowało z kolei 2,5 tys. kursów. - Zdarzają się jednak i tacy, którzy decydują się na dłuższe wycieczki rowerowe, głównie weekendowe, za które muszą zapłacić od 46 do 74 zł - słyszymy w BikeU.

Mamy pełne statystki tego sezonu Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego [liczby, zdjęcia]
Do jakich celów wykorzystujemy BRA?Coraz częściej traktujemy go jako główny środek transportu do pracy i szkoły. Na rzecz rowerów coraz częściej rezygnuje się z samochodu.

Mamy pełne statystki tego sezonu Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego [liczby, zdjęcia]
- Na szczególna uwagę zasługuje zmiana nastawienia do roweru przez mieszkańców Bydgoszczy. Dwa lata temu prawie 70 proc. wszystkich użytkowników podróżowało BRA w celach rekreacyjnych - mówi Borowiecka. - W tym roku największy odsetek wskazań otrzymała droga do i z pracy. Duża grupa osób korzysta również z roweru, by dojechać do galerii handlowych i zrobić zakupy.

Mamy pełne statystki tego sezonu Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego [liczby, zdjęcia]
Dlaczego podróżujemy BRA? Wśród najważniejszych odpowiedzi znalazły się: swoboda przemieszczania się i poruszania się po mieście, a także mniejsze koszty podróży i krótszy czas dotarcia do wybranego miejsca. - Na dalszej pozycji pojawia się w ogóle chęć poruszania się rowerem oraz chęć poznania i zwiedzania miasta, a także moda na rower - słyszymy.