
„Lirnik” zawędrował do Domu Leona Wyczółkowskiego
W czwartkowy wieczór odsłonięto obraz Leona Wyczółkowskiego pt. „Lirnik”, o który wzbogaciła się kolekcja Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy. Zakup dofinansował Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Uroczysty pokaz nowego nabytku miał miejsce w Domu Leona Wyczółkowskiego, gdzie dyrektor dr hab. Michał F. Woźniak wraz kustosz Ewą Sekułą-Tauer oficjalnie odsłonili obraz pt. „Lirnik” z ok. 1901 roku. Pokaz obrazu okrasił koncert zespołu Prestige String Quartet.
- Leon Wyczółkowski stworzył kilka olejnych i pastelowych wersji tego tematu. W 1894 roku wykonał dwa portrety, jeden przywiózł do Warszawy hrabia Branicki. W 1901 roku artysta ponownie skomponował kilka olejnych i pastelowych wersji ślepego lirnika, poprzedzonych studiami głowy siwiejącego starca oraz ręki spoczywającej na lirze. Olejna wersja tego dzieła zaginęła - opisuje Ewa Sekuła-Tauer. W kolekcji Muzeum Okręgowego jest wersja pastelowa dzieła.
„Lirnik” to dzieło z wczesnego okresu twórczości Wyczółkowskiego, tzw. ukraińskiego i odnosi się do ludowych przekonań, że lirnicy to ludzie obdarzeni nie tylko talentem muzycznym i poetyckim, ale i darem jasnowidzenia. - Lirnik Wyczółkowskiego stanowi metaforyczne przedstawienie pieśni błądzącej w ciemności, zagubionej, która nie ma słuchaczy ani odzewu - wyjaśnia Ewa Sekuła-Tauer.

„Lirnik” zawędrował do Domu Leona Wyczółkowskiego
W czwartkowy wieczór odsłonięto obraz Leona Wyczółkowskiego pt. „Lirnik”, o który wzbogaciła się kolekcja Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy. Zakup dofinansował Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Uroczysty pokaz nowego nabytku miał miejsce w Domu Leona Wyczółkowskiego, gdzie dyrektor dr hab. Michał F. Woźniak wraz kustosz Ewą Sekułą-Tauer oficjalnie odsłonili obraz pt. „Lirnik” z ok. 1901 roku. Pokaz obrazu okrasił koncert zespołu Prestige String Quartet.
- Leon Wyczółkowski stworzył kilka olejnych i pastelowych wersji tego tematu. W 1894 roku wykonał dwa portrety, jeden przywiózł do Warszawy hrabia Branicki. W 1901 roku artysta ponownie skomponował kilka olejnych i pastelowych wersji ślepego lirnika, poprzedzonych studiami głowy siwiejącego starca oraz ręki spoczywającej na lirze. Olejna wersja tego dzieła zaginęła - opisuje Ewa Sekuła-Tauer. W kolekcji Muzeum Okręgowego jest wersja pastelowa dzieła.
„Lirnik” to dzieło z wczesnego okresu twórczości Wyczółkowskiego, tzw. ukraińskiego i odnosi się do ludowych przekonań, że lirnicy to ludzie obdarzeni nie tylko talentem muzycznym i poetyckim, ale i darem jasnowidzenia. - Lirnik Wyczółkowskiego stanowi metaforyczne przedstawienie pieśni błądzącej w ciemności, zagubionej, która nie ma słuchaczy ani odzewu - wyjaśnia Ewa Sekuła-Tauer.

„Lirnik” zawędrował do Domu Leona Wyczółkowskiego
W czwartkowy wieczór odsłonięto obraz Leona Wyczółkowskiego pt. „Lirnik”, o który wzbogaciła się kolekcja Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy. Zakup dofinansował Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Uroczysty pokaz nowego nabytku miał miejsce w Domu Leona Wyczółkowskiego, gdzie dyrektor dr hab. Michał F. Woźniak wraz kustosz Ewą Sekułą-Tauer oficjalnie odsłonili obraz pt. „Lirnik” z ok. 1901 roku. Pokaz obrazu okrasił koncert zespołu Prestige String Quartet.
- Leon Wyczółkowski stworzył kilka olejnych i pastelowych wersji tego tematu. W 1894 roku wykonał dwa portrety, jeden przywiózł do Warszawy hrabia Branicki. W 1901 roku artysta ponownie skomponował kilka olejnych i pastelowych wersji ślepego lirnika, poprzedzonych studiami głowy siwiejącego starca oraz ręki spoczywającej na lirze. Olejna wersja tego dzieła zaginęła - opisuje Ewa Sekuła-Tauer. W kolekcji Muzeum Okręgowego jest wersja pastelowa dzieła.
„Lirnik” to dzieło z wczesnego okresu twórczości Wyczółkowskiego, tzw. ukraińskiego i odnosi się do ludowych przekonań, że lirnicy to ludzie obdarzeni nie tylko talentem muzycznym i poetyckim, ale i darem jasnowidzenia. - Lirnik Wyczółkowskiego stanowi metaforyczne przedstawienie pieśni błądzącej w ciemności, zagubionej, która nie ma słuchaczy ani odzewu - wyjaśnia Ewa Sekuła-Tauer.

„Lirnik” zawędrował do Domu Leona Wyczółkowskiego
W czwartkowy wieczór odsłonięto obraz Leona Wyczółkowskiego pt. „Lirnik”, o który wzbogaciła się kolekcja Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy. Zakup dofinansował Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Uroczysty pokaz nowego nabytku miał miejsce w Domu Leona Wyczółkowskiego, gdzie dyrektor dr hab. Michał F. Woźniak wraz kustosz Ewą Sekułą-Tauer oficjalnie odsłonili obraz pt. „Lirnik” z ok. 1901 roku. Pokaz obrazu okrasił koncert zespołu Prestige String Quartet.
- Leon Wyczółkowski stworzył kilka olejnych i pastelowych wersji tego tematu. W 1894 roku wykonał dwa portrety, jeden przywiózł do Warszawy hrabia Branicki. W 1901 roku artysta ponownie skomponował kilka olejnych i pastelowych wersji ślepego lirnika, poprzedzonych studiami głowy siwiejącego starca oraz ręki spoczywającej na lirze. Olejna wersja tego dzieła zaginęła - opisuje Ewa Sekuła-Tauer. W kolekcji Muzeum Okręgowego jest wersja pastelowa dzieła.
„Lirnik” to dzieło z wczesnego okresu twórczości Wyczółkowskiego, tzw. ukraińskiego i odnosi się do ludowych przekonań, że lirnicy to ludzie obdarzeni nie tylko talentem muzycznym i poetyckim, ale i darem jasnowidzenia. - Lirnik Wyczółkowskiego stanowi metaforyczne przedstawienie pieśni błądzącej w ciemności, zagubionej, która nie ma słuchaczy ani odzewu - wyjaśnia Ewa Sekuła-Tauer.