- Często kupuję w internecie produkty dla psa, jeszcze niedawno za przesyłkę można było zapłacić niecałe 10 zł, a teraz to jest niemożliwe, w każdym razie mi się nie trafia, a ja naprawdę dużo zamawiam w sieci - twierdzi pani Beata z Bydgoszczy. - Zauważyłam nawet, że nie ma dużej różnicy, albo czasem wcale, jak zamawiam do domu, a nie do paczkomatu.
Kupuj na święta wcześniej, warto!
Jak wszystko, drożeją również przesyłki. I tak np. InPost, największa w naszym kraju firma przesyłkowa, wprowadziła w listopadzie podwyżkę cen usług dla Allegro - poinformował Rafał Brzoska, jej prezes (PAP).
Wcześniej przedstawiciele InPost zapowiadali, że podwyżka wyniesie kilkanaście proc. Na efekt, to znaczy informację, kto za to zapłaci, nie trzeba było długo czekać. Allegro przerzuciło koszty na klientów.
- Niedawno dostałem taką wiadomość - przekazuje pan Jacek z Torunia, stały klient kupujący na Allegro: „Zmienimy minimalną kwotę zakupów od jednego sprzedającego, która gwarantuje bezpłatną dostawę z 40 zł na 45 zł - w przypadku dostawy do automatów paczkowych i punktów odbioru o z 40 zł na 65 zł - dla przesyłek kurierskich, zmienimy cenę rocznej subskrypcji - z 49 zł na 59,90 zł”.
Uwielbiamy zakupy przez internet. Rynek przesyłek kurierskich, ekspresowych oraz pocztowych w Polsce od kilku lat odnotowuje nieprzerwany, dwucyfrowy wzrost. Przede wszystkim jest to spowodowane dynamicznym wzrostem sektora e-commerce, który stał się jednym z kluczowych kanałów zakupowych dla konsumentów i determinuje wzrost zapotrzebowania na tego typu usługi. Dynamiczny wzrost popularności zakupów online sprawił, że w zeszłym roku wolumen wszystkich przesyłek w największej polskiej sieci kurierskiej przekroczył magiczną granicę miliarda, a według prognoz w przyszłym roku zwiększy się o kolejne 31 proc.
- Wartość zakupów internetowych dokonywanych przez polskich konsumentów systematycznie rośnie. Od 2019 r. sprzedaż detaliczna online rosła średnio o 28 proc. rocznie. Największy udział odnotowaliśmy w przypadku elektroniki użytkowej, prawie 24 proc. oraz mody, która stanowi 15 proc. zamówień - podkreśla Mirek Gral, wiceprezes firmy handlowej Last Mile Experts.
Na koniec jednak pocieszenie: nawet z kurierem jest taniej niż w handlu stacjonarnym. Jednak, jeśli chcemy kupić prezenty świąteczne przez internet, warto rozważyć ich zakup już teraz. Bo im bliżej będzie gwiazdki, tym firmy nie będą uwzględniać tylko argumentów kosztowych, ale i w grę wejdą popytowe.
Teraz proszą, by kupić chryzantemy
Tak było niedawno np. w przypadku sprzedaży chryzantem. Ogrodnik z Rojewa (powiat Inowrocław) powiedział nam, że sprzedaje te kwiaty za 15 zł za sztukę, bo i tak na nich zarobi, ponadto uważa, że wyższe ceny to przesada, jak wykorzystywanie hasła inflacja, by zarobić. A po 1 listopada sprzedawcy prosili, m.in. w Grupie Bydgoszczanie na Facebooku, o kupno chryzantem, które im zostały, właśnie po 15 zł. Może tak by nie było, gdyby wcześniej chcieli je sprzedać np. za góra 20 zł, a nie za 30 zł i więcej. „To jest zwykła pazerność”- skomentował ktoś na Facebooku.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Hakiel złożył ukochanej arabską przysięgę miłości! Poznali się 6 miesięcy temu...
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"
- To on stworzył Dagmarę Kaźmierską. Dziś nie chce się do niej przyznać
- Znamy prawdę o stanie zdrowia Santor. Piosenkarka pokazała się publicznie po operacji