Smaki Kujaw i Pomorza - Sezon 4 odcinek 35

Kujawsko-Pomorskie. Tyle świadczeń "300 plus" wypłacono w regionie
Na Kujawach i Pomorzu świadczenie 300 plus otrzymało ponad 229 tys. uczniów.
Większość rodziców i opiekunów złożyła już wniosek o świadczenie 300 plus z programu "Dobry Start". 95 proc. z tych złożonych w regionie została pozytywnie rozpatrzona. Na konta rodziców przekazana została kwota 68,7 mln zł.
W województwie kujawsko-pomorskim z wyprawki szkolnej skorzystało w tym roku ponad 229 tys. uczniów. Na konta rodziców i opiekunów przekazaliśmy ponad 68,7 mln zł. W całym kraju wypłaciliśmy ponad 4,2 mln świadczeń 300 plus na łączną kwotę przeszło 1,2 mld zł – informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Rodzice, którzy jeszcze nie złożyli wniosku, mogą to zrobić do 30 listopada wyłącznie elektronicznie - za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Jeżeli wniosek zostanie złożony w październiku lub listopadzie, pieniądze trafią na konto w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku.
Kujawsko-Pomorskie. Tyle świadczeń 300 plus wypłacono w miastach regionu
W których miejscowościach regionu złożono najwięcej wniosków o "300 plus"? Gdzie wypłaconych zostało najwięcej pieniędzy? Zobacz najnowsze dane w naszej galerii:
300 plus - takie błędy popełniane są najczęściej
Jakakolwiek nieprawidłowość we wniosku o świadczenie 300 plus wymaga dodatkowej weryfikacji i przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem, co to wydłuża czas rozpatrzenia wniosku.
Rodzice, którzy do 30 listopada nie złożą wniosków o 300 złotych z programu 300 plus, nie otrzymają już pieniędzy tym roku!
- Jeśli otrzymaliśmy na PUE ZUS informację o uzupełnienie wniosku, warto to jak najszybciej zrobić. Wówczas będziemy mogli szybciej przyznać świadczenie i wypłacić rodzicom pieniądze na konto – dodaje rzeczniczka.
Rodzicom zdarza się popełniać błędy we wnioskach. Najczęściej to:
- nieprawidłowy PESEL dziecka,
- błędny numer rachunku bankowego,
- kilka wniosków złożonych na to samo dziecko,
- złożenie wniosku przez oboje rodziców o świadczenie na to samo dziecko,
- brak wymaganych dokumentów,
- dołączenie niewłaściwych lub niepotrzebnych dokumentów.
Jakakolwiek nieprawidłowość we wniosku o świadczenie 300 plus wymaga dodatkowej weryfikacji i przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem, co to wydłuża czas rozpatrzenia wniosku.
Jeśli w sprawie jest konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem, na profilu PUE ZUS klienta zamieszczamy wezwanie z prośbą o uzupełnienia wniosku.
- O wystawieniu takiego wezwania informujemy naszego klienta poprzez SMS i wiadomość wysłaną na adres poczty elektronicznej wskazany we wniosku. Niestety, wielu rodziców nie reaguje na wezwanie. Brak odpowiedzi zwrotnej skutkuje tym, że świadczenie w dalszym ciągu nie może zostać przyznane - podsumowuje Krystyna Michałek.