Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

„Krokodyle” potrzebują rąk do pracy. Także w województwie kujawsko-pomorskim

Marek Weckwerth
Marek Weckwerth
Zadaniem ITD jest kontrola transportu drogowego – ciężarówek, samochodów dostawczych, autokarów – ale mogą też zatrzymać zwykłe auto osobowe
Zadaniem ITD jest kontrola transportu drogowego – ciężarówek, samochodów dostawczych, autokarów – ale mogą też zatrzymać zwykłe auto osobowe Fot. Paweł Relikowski
Inspekcja Transportu Drogowego dostała nowe zdania kontrolne i chce zwiększyć stan osobowy, zwłaszcza do bezpośredniej kontroli na drogach. W naszym regionie planuje się zatrudnienie 12 kolejnych inspektorów.

Zobacz wideo: Bydgoska "drogówka" podsumowała rok 2021. Ponad 16 tys. wystawionych mandatów

od 16 lat

- Potrzeba nam rąk do pracy, bowiem w tym roku w życie zaczynają wchodzić nowe, kolejne już regulacje w transporcie drogowym. Tych zadań jest naprawdę sporo – mówi Krzysztof Nowak, naczelnik Wydziału Inspekcji Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Bydgoszczy. - W naszym województwie planujemy zatrudnienie kolejnych 12 osób, które uzupełnią nasze kadry. W tej chwili jest nas 25. Właśnie ruszył nabór na pierwsze trzy etaty, a w maju na kolejną trójkę. Będzie to proces który zakończy się w 2024 roku.

Takie są warunki

Aby zostać inspektorem transportu drogowego, czyli popularnie mówiąc „krokodylem” (z powodu zielonych mundurów), trzeba spełnić następujące warunki: posiadać obywatelstwo polskie, ukończone 23 lata, nienaganną opinię (i nie być karanym za przestępstwo umyślne), legitymować się świadectwem dojrzałości, posiadać prawo jazdy co najmniej kategorii, stan zdrowia wymagany do pracy z bronią palną i prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych.

Nowe wyzwanie – Pakiet Mobilności

Na barki inspektorów spada m.in. kontrola wymagań w zakresie unijnego Pakietu Mobilności.

To też może Cię zainteresować

Ten wprowadza obowiązek uzyskania uprawnień transportowych dla międzynarodowych przewoźników drogowych przy przewozie pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej (dmc) powyżej 2,5 ton, a także – w kolejnych latach – obowiązek wyposażenia tych pojazdów w tachograf. Wymogi stawiane przewoźnikom w międzynarodowym transporcie towarowym małymi ciężarówkami są tożsame jak w transporcie ciężkim.

Będzie nowy sprzęt

Dodatkowo, od czerwca 2019 roku, wszystkie pojazdy powyżej 3,5 ton i autobusy powinny być wyposażone w tachografy inteligentne, które umożliwiają m.in. weryfikację norm czasu pracy kierowców zawodowych.

Tym samym ITD stawiane są nowe bardzo duże zadania, które wymagają pozyskania wyposażenia kontrolnego. Na razie inspektorzy wyposażani są w nowoczesny sprzęt do odczytu danych na krótkich dystansach.

To też może Cię zainteresować

W ramach projektu Wzmacniania Potencjału Inspekcji zostały już dostarczone pojazdy specjalistyczne (mobilne biura) oraz specjalistyczny sprzęt do analizy tachografów i interfejsów OBD - elektroniki pojazdowej.

- Czekamy na dostawę nowych Mobilnych Linii Diagnostycznych. Pierwsze 4 sztuki zostały już dostarczone do Radomia, Opola, Poznania i Rzeszowa – dodaje inspektor Nowak.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: „Krokodyle” potrzebują rąk do pracy. Także w województwie kujawsko-pomorskim - Gazeta Pomorska