
Itaka z siecią hoteli w Turcji współpracuje już od 6 lat i dotąd współpraca układała się dobrze.
- Były to hotele praktycznie bez reklamacji, znane na polskim rynku pod nazwą Aurum. Współpraca oparta była o długoletni kontrakt. Dla przykładu w ostatnich 3 latach wysłaliśmy do nich 16 397 klientów. W 2019 r. właściciel wynajął je firmie ROXY. Trzy hotele mają łącznie ponad 1000 pokoi, z czego ITAKA zajmowała 30%. Pozostali goście to Niemcy, Czesi, Rosjanie, Brytyjczycy i Turcy. Firma wynajmująca te hotele nieoczekiwanie zaczęła mieć problemy finansowe, mimo iż sezon w Turcji jest jednym z najlepszych w historii – wyjaśnia Ewa Maruszak, która nie kryje zaskoczenia tym, że hotel ma problemy finansowe w sytuacji, gdy obłożenie hoteli sięgało stu procent. Kiedy zaczęły się problemy Itaka zaczęła wspierać finansowo hotel i, jak zapewnia Maruszak, do końca lipca problemów udało się uniknąć.
- Byliśmy pewni, że w sierpniu problemy zostaną rozwiązane z uwagi na tureckie święta, które są żniwem dla miejscowych hotelarzy. Okazało się jednak, że problemy są dużo poważniejsze niż nam zgłaszano i zaczęliśmy wygaszać sprzedaż. W związku z tym, w krytycznym momencie, na miejscu w trzech hotelach mieliśmy łącznie 99 pokoi I klientów tych musieliśmy przenieść. Nasze biuro incomingowe Adalar brało czynny udział w rozwiązywaniu problemów na miejscu, monitorowało sytuację, na bieżąco negocjowało z pracownikami i dostawcami hotelu. Niestety hotele zostały zamknięte. Dotyczyło to nie tylko Klientów ITAKI, ale także biur zagranicznych. - wyjaśnia przedstawicielka Itaki. Biuro podróży zapewniło klientom zakwaterowanie w hotelach zastępczych. Itaka zapewnia, że jej klienci nie byli zostawieni sami sobie, a w rozwiązywaniu problemów pomagali rezydenci.
- Niedogodności, jakie dotknęły naszych klientów w hotelach należących do sieci Roxy zostały spowodowane niewystarczającą ilością personelu. W ich rozwiązaniu przyszliśmy hotelom z pomocą. Przepraszamy klientów za niegodności, jednocześnie wyrażając ubolewanie, że mimo naszej pomocy nie rozwiązano problemów kadrowych, co wpłynęło negatywnie na tegoroczną opinię o hotelach Roxy (ex. Aurum), znanych do tej pory z wysokiego standardu – podsumowuje Ewa Maruszak.
Zobacz kolejne zdjęcia na następnych slajdach


