Oprócz tego funkcjonariusze ITD stwierdzili poważną usterkę zawieszenia naczepy-cysterny. Zauważyli pęknięty resor jednopiórowy, którego części przemieściły się względem siebie. Uszkodzona została jedna z poduszek zawieszenia pneumatycznego pojazdu. Kierowca miał tego świadomość, gdyż przyznał się, że do awarii doszło w okolicach polsko-litewskiego przejścia granicznego. „Zabezpieczył” tymczasowo uszkodzone elementy zawieszenia za pomocą pasa służącego do mocowania ładunku i zdecydował się kontynuować przewóz blisko 24 ton oleju hydraulicznego do odbiorcy w Niemczech.
Ciężarówkę skierowano na wyznaczony parking strzeżony do czasu przelania oleju do innego pojazdu i naprawy zawieszenia naczepy-cysterny. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu i zakazali jego dalszej jazdy. Kierowcę ukarali mandatem karnym. Za stwierdzone nieprawidłowości kara pieniężna grozi również rosyjskiemu przewoźnikowi. Wobec niego wszczęto postępowanie administracyjne.
