https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Koniec z korkami na Osową Górę

Piotr Smoliński
Sznur samochodów stoi, choć pali się zielone światło - to codzienny obrazek na zakorkowanej Grunwaldzkiej
Sznur samochodów stoi, choć pali się zielone światło - to codzienny obrazek na zakorkowanej Grunwaldzkiej Dariusz Bloch
W drugiej połowie tego roku rozpocznie się długo wyczekiwany remont - ekipy budowlane pojawią się na odcinku od węzła zachodniego do granic miasta.

[break]
O tym, jak koszmarnie jedzie się teraz Grunwaldzką w kierunku Osowej Góry, wiedzą wszyscy kierowcy, którzy choć raz w godzinach szczytu korzystali z tej drogi.

- Najgorzej jest, kiedy wszyscy wracają z pracy. Żeby wjechać w ulicę Kolbego, trzeba odstać kilkanaście minut w gigantycznym korku. Niestety, nie można go ominąć, bo innej drogi na Osową Górę nie ma - narzeka Dariusz Kuszyński, który pracuje w centrum miasta, a mieszka przy Wielorybiej.

- Faktycznie, dzisiaj przy skrzyżowaniu Kolbego z Grunwaldzką funkcjonuje sygnalizacja świetlna, która w godzinach szczytu nie zawsze nadąża z uregulowaniem przepustowości pojazdów - przyznają drogowcy. - Ale ten problem zostanie rozwiązany.

Dla pana Dariusza i innych mieszkańców Osowej Góry oraz gmin, które sąsiadują z tą zachodnią dzielnicą Bydgoszczy, mamy dobrą wiadomość. W połowie tego roku miasto zabierze się za gruntowną przebudowę wąskiego gardła komunikacyjnego Grunwaldzkiej - od zmodernizowanego węzła zachodniego aż do granic miasta.

- Grunwaldzka, mówiąc obrazowo, będzie później przypominała Fordońską. Będzie miała dwa pasy ruchu w kierunku centrum i kolejne dwa w stronę Osowej Góry. Jezdnie zostaną rozdzielone pasem zieleni - informuje „Express Bydgoski” Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Odcinek rozbudowywanej ulicy pokryty zostanie tzw. cichą nawierzchnią drogową, która lepiej redukuje hałas niż tradycyjna nawierzchnia bitumiczna. Po północnej stronie Grunwaldzkiej staną - wkomponowane w otoczenie - ekrany akustyczne. - Oczywiście, na Grunwaldzkiej będzie też buspas, powstanie ścieżka rowerowa, która połączy miasto z sąsiadującą gminą - dodaje Krzysztof Kosiedowski.

Zbudowane zostaną chodniki, pojawi się nowe oświetlenie. Zbudowane będą też drogi dojazdowe do Grunwaldzkiej i drogi boczne, rozbudowany zostanie system ITS wzdłuż Grunwaldzkiej.

Ile te wszystkie zmiany będą kosztować miasto? - Jesteśmy jeszcze przed przetargami, więc trudno konkretnie mówić o pieniądzach. Na pewno jednak będziemy walczyli o znaczne dofinansowanie inwestycji ze środków europejskich - zapewnia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik drogowców.

Gigantyczna przebudowa ulicy Grunwaldzkiej potrwa trzy lata - ma zakończyć się w połowie 2019 roku.

Warto wiedzieć o Grunwaldzkiej

- To jedna z najdłuższych bydgoskich ulic. Jest częścią drogi krajowej nr 80, wyprowadzającej ruch głównie na północ, w kierunku Szczecina, ale także w stronę Poznania. Droga krajowa nr 80 prowadzi od drogi krajowej nr 10 w Pawłówku do węzła autostradowego Lubicz (na autostradzie A1). Chociaż ma tylko 66 kilometrów długości, jej znaczenie w lokalnym układzie komunikacyjnym jest bardzo duże. Ma bowiem kluczowe znaczenie dla obsługi ruchu Bydgoszczy.

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
GUPEK
No to może zlikwidujmy drogi? Wtedy w ogóle nie będzie samochodów. Co Ty piszesz człowieku... Poszerzenie ulicy zwiększa natężenie. Natężenie to ilość przebytych elementów w określonym czasie w określonym miejscu. Dlaczego kamienna jest tak zakorkowana? Bo jest jednojezdniowa, ciągłe zwężenia. Być może grunwaldzka dwujezdniowa spowoduje to, że przez to np rondo grunwaldzkie będzie bardziej zakorkowane, ale i tak efekt będzie ZNACZNIE lepszy, tymbardziej że przy wyjeżdzie z miasta korków nie będzie. Niepotrzebne są tylko te buspasy, autobus po nich jeździ co 20 minut a korkow i tak nie ma już na kolbego i grunwaldzkiej a co dopiero po remoncie.

Co do samego remontu, fajnie gdyby prace prowadzone byly w nocy. Niestety ten cebulowy kraj na to nie pozwoli bo pewnie w nocy nietoperze mają gody ehh zieloneszmaty :(
A
Andrzej
Tobie na pewno wydaje się to logiczne. Co z tego, skoro w rzeczywistości jak się nie dzieje. Głupi człowiek wymyśla teorie i zaklina do niej rzeczywistość. Mądry człowiek najpierw pokornie obserwuje jak się sprawy mają i dopiero na postawie obserwacji wyciąga wnioski. A obserwacje - wszędzie na świecie - są takie. Poszerzanie dróg napędza wzrost liczby samochodów na drodze i w ostatecznym rozrachunku wcale nie rozwiązuje problemu korków. Zamiast tracić energię w zaklinanie rzeczywistości swoją logiką lepiej zastanów się co to powoduje.
Z
Zenek
Zenek Tobie również polecam zapoznanie się z psychologią, ale mózgu. Jeśli na jednej nitce przejeżdza w danym czasie 100 samochodów, to na dwóch nitkach przejeżdza Ile? Tak 200. Zmodernizowane będzie skrzyżowanie na kolbego/grunwaldzka, jeśli wszystko zrobią tak jak powinni, to będzie 11 pasów na tym skrzyżowaniu. Logiczne że korki DRASTYCZNIE się zmniejszą po remoncie. Twoim tokiem myślenia, wszystkie autostrady i trasy szybkiego ruchu powinny być jednopasmowe. Przez brak mózgu takich Zenonów, tak źle dzieje się w tym mieście. Po co budować i modernizować? Najlepiej kasę wydawać na jakieś ochrony przrody albo ocieplenie klimatu którego nie ma.
H
Hmm
Masz jakikolwiek mózg? Czepiasz się na prawdę wszystkiego? Jesteś równie głupi jak ten kto to napisał.
B
Bydgoszczanin
"Koniec z korkami na Osową Górę " znaczy się że w momecie prac nie będzie korków tak?
d
drogowiec
p. Smolinskiemu pomylily sie pojecia to bedzie poczatek korkow
O
Osowiak
Koniec z korkami to będzie dopiero za jakieś 5 lat, gdy ukończą roboty.
B
Bydziak
Koniec z korkami? Teraz to dopiero będą korki. I to przez 3 lata! Tyle czasu za 5 kilometrów drogi?
o
oraz
No i juz najwyzszy czas! W strone miasta powinny byc 3 pasy- bo jeden tylko jako buspas.
Z
Zenon
Od kiedy to remont usuwa korki? Korki pojawiają się gdy wiele samochodów osobowych porusza się w danym kierunku. Paradoksalnie szerokość drogi ma na to wpływ niewielki. Polecam zainteresować się psychologią ruchu drogowego zamiast pisać wyssane z palca stwierdzenia.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski