Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koniec z korkami na Osową Górę

Piotr Smoliński
Sznur samochodów stoi, choć pali się zielone światło - to codzienny obrazek na zakorkowanej Grunwaldzkiej
Sznur samochodów stoi, choć pali się zielone światło - to codzienny obrazek na zakorkowanej Grunwaldzkiej Dariusz Bloch
W drugiej połowie tego roku rozpocznie się długo wyczekiwany remont - ekipy budowlane pojawią się na odcinku od węzła zachodniego do granic miasta.

[break]
O tym, jak koszmarnie jedzie się teraz Grunwaldzką w kierunku Osowej Góry, wiedzą wszyscy kierowcy, którzy choć raz w godzinach szczytu korzystali z tej drogi.

- Najgorzej jest, kiedy wszyscy wracają z pracy. Żeby wjechać w ulicę Kolbego, trzeba odstać kilkanaście minut w gigantycznym korku. Niestety, nie można go ominąć, bo innej drogi na Osową Górę nie ma - narzeka Dariusz Kuszyński, który pracuje w centrum miasta, a mieszka przy Wielorybiej.

- Faktycznie, dzisiaj przy skrzyżowaniu Kolbego z Grunwaldzką funkcjonuje sygnalizacja świetlna, która w godzinach szczytu nie zawsze nadąża z uregulowaniem przepustowości pojazdów - przyznają drogowcy. - Ale ten problem zostanie rozwiązany.

Dla pana Dariusza i innych mieszkańców Osowej Góry oraz gmin, które sąsiadują z tą zachodnią dzielnicą Bydgoszczy, mamy dobrą wiadomość. W połowie tego roku miasto zabierze się za gruntowną przebudowę wąskiego gardła komunikacyjnego Grunwaldzkiej - od zmodernizowanego węzła zachodniego aż do granic miasta.

- Grunwaldzka, mówiąc obrazowo, będzie później przypominała Fordońską. Będzie miała dwa pasy ruchu w kierunku centrum i kolejne dwa w stronę Osowej Góry. Jezdnie zostaną rozdzielone pasem zieleni - informuje „Express Bydgoski” Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Odcinek rozbudowywanej ulicy pokryty zostanie tzw. cichą nawierzchnią drogową, która lepiej redukuje hałas niż tradycyjna nawierzchnia bitumiczna. Po północnej stronie Grunwaldzkiej staną - wkomponowane w otoczenie - ekrany akustyczne. - Oczywiście, na Grunwaldzkiej będzie też buspas, powstanie ścieżka rowerowa, która połączy miasto z sąsiadującą gminą - dodaje Krzysztof Kosiedowski.

Zbudowane zostaną chodniki, pojawi się nowe oświetlenie. Zbudowane będą też drogi dojazdowe do Grunwaldzkiej i drogi boczne, rozbudowany zostanie system ITS wzdłuż Grunwaldzkiej.

Ile te wszystkie zmiany będą kosztować miasto? - Jesteśmy jeszcze przed przetargami, więc trudno konkretnie mówić o pieniądzach. Na pewno jednak będziemy walczyli o znaczne dofinansowanie inwestycji ze środków europejskich - zapewnia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik drogowców.

Gigantyczna przebudowa ulicy Grunwaldzkiej potrwa trzy lata - ma zakończyć się w połowie 2019 roku.

Warto wiedzieć o Grunwaldzkiej

- To jedna z najdłuższych bydgoskich ulic. Jest częścią drogi krajowej nr 80, wyprowadzającej ruch głównie na północ, w kierunku Szczecina, ale także w stronę Poznania. Droga krajowa nr 80 prowadzi od drogi krajowej nr 10 w Pawłówku do węzła autostradowego Lubicz (na autostradzie A1). Chociaż ma tylko 66 kilometrów długości, jej znaczenie w lokalnym układzie komunikacyjnym jest bardzo duże. Ma bowiem kluczowe znaczenie dla obsługi ruchu Bydgoszczy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!