Zobacz wideo: Bydgoscy "wywiadowcy" w służbie:

Drogowcy już usunęli bariery rozdzielające pasy jezdni na wiadukcie w kierunku miasta, z upływem czasu znikną kolejne szykany i ograniczenia. Zmieni się organizacja ruchu.
Bydgoscy drogowcy wkroczą do akcji w nocy
Wykonawca prowadzić będą prace wyłącznie w godzinach nocnych by zachować płynność ruchu. Podczas prac przejazd może być ograniczony do jednego pasa ruchu.
W nocy z 3 na 4 sierpnia rozpoczną się pierwsze prace związane ze zmianą organizacji ruchu na obu wiaduktach.
Wiadukty Warszawskie - co się zmieni?
- Docelowo prędkość na obiektach zostanie podniesiona z dotychczasowych 30 do 50 km/h (pojazdy ciężarowe do 40 km/h.)
- Zgodnie z zaleceniami ekspertów, pojazdy ciężarowe i autobusy nadal będą poruszać się wyłącznie prawy pasem ruchu (od strony chodnika).
- Lewy pas nadal pozostanie zwężony do 2,2 m i udostępniony dla pojazdów poniżej 3,5 t.
- Na jezdni zostaną wymalowane linie poziome umożliwiające tylko zjazd z lewego na prawy pas.
- Zlikwidowane zostaną też plastikowe bariery na jezdni, pomiędzy pasami ruchu.
- Ustawione zostanie też nowe oznakowanie pionowe.
Wprowadzanie nowej organizacji ruchu potrwa kilka dni!
Wiadukty Warszawskie posłużą kolejnych 10 lat
Warto przypomnieć, że wykonane podpory i prace naprawcze miały charakter zachowania funkcji przeprawy i zgodnie z otrzymaną ekspertyzą, pozwolą użytkować obiekt jeszcze przez około 10 lat.
Przygotowaliśmy już wstępny harmonogram dalszych działań w zakresie rozbiórki i budowy nowych wiaduktów.
Wstępne koszty nowej przeprawy to ok. 200 mln.
To warto wiedzieć o Wiaduktach Warszawskich
- Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy oddano do użytku w roku 1973 r., zarówno czasy jak i technologie ich wykonania były dalekie od obecnych oczekiwań i nowych rozwiązań. Są to dwa obiekty mostowe o długości 430 i 436 m, liczące po 23 przęsła każda, zlokalizowane w ciągu ul. Fordońskiej.
- Kilkanaście lat temu konstrukcja została poddana remontowi ponieważ już wtedy nosiła znamiona zbyt intensywnego użytkowania i postępującej degradacji. Remont przywrócił funkcjonalność zniszczonej konstrukcji jednak pozostałe elementy, przez następne lata ulegały dalszemu niszczeniu.
- Oba wiadukty zostały wybudowane prawie 50 lat temu w oparciu o prefabrykowane belki strunobetonowe typu korytkowego, które okazały się być jednym z najbardziej nietrwałych i awaryjnych systemów budownictwa mostowego.
Zobacz również: