Jak poinformował portal rynek - kolejowy.pl, pod koniec stycznia PKP SA ogłosiła przetarg na sprzedaż złomu pochodzącego z likwidacji nieczynnych torów linii kolejowej nr 209 na 50-kilometrowym odcinku Brodnica – Kowalewo Pomorskie przez Golub-Dobrzyń. Do sprzedaży było ok. 4,6 tysiąca ton szyn i 1,4 tysiąca ton akcesoriów torowych.
Demontaż torowiska oznacza właściwie koniec linii kolejowej nr 209 na odcinku, dla którego jeszcze kilka lat temu Urząd Marszałkowski województwa kujawsko–pomorskiego snuł wielkie plany. W ramach projektu "Zagospodarowanie infrastruktury kolejowej dla potrzeb ruchu turystycznego – linia kolejowa nr 209 od Torunia do Brodnicy" miały tu kursować parowozy z zabytkowymi wagonami z Torunia.
W opuszczonych dziś dworcach miały powstać galerie sztuki i restauracje, planowano także utworzenie muzeum kolei we Wrockach. W tym celu marszałek województwa odkupił od PKP Cargo parowóz Ol49 i lokomotywę spalinową SM41 oraz cztery zabytkowe wagony. Urząd Marszałkowski województwa kujawsko–pomorskiego nie odpowiada wprost na pytania „Rynku Kolejowego”, czy zrezygnował ze swoich planów wobec linii 209. – We wrześniu 2005 roku minister infrastruktury podjął decyzję o likwidacji linii nr 209 na odcinku od Brodnicy do Kowalewa Pomorskiego. Od 11 lat ta linia jest nieczynna – informuje Beata Krzemińska, rzeczniczka urzędu.
Pogoda na dzień (16.02.2017) | KUJAWSKO-POMORSKIE
Źródło: TVN Meteo Active/x-news