Kolejna sieć dołącza do grona firm, które deklarują rezygnację ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego. Decyzja supermarketów Piotr i Paweł jest szczególna, ponieważ to pierwsze tego typu zobowiązanie sieci handlowej o stuprocentowo polskim kapitale.
Jak zaznacza Ewa Aleszczyk-Kalinowska, rzeczniczka sieci: - Cieszy nas bardzo rosnące społeczne zaangażowanie naszych konsumentów, które obserwujemy we wzrostach sprzedaży żywności bio, w tym jaj ekologicznych czy też z wolnego wybiegu. Po przeanalizowaniu materiałów dotyczących nieetycznego traktowania kur w chowie klatkowym, podjęliśmy decyzję o wycofaniu jaj klatkowych ze sprzedaży w naszej sieci do końca roku 2025.
Chów klatkowy należy do najokrutniejszych praktyk hodowli przemysłowej. W Polsce każdego roku ginie 40 milionów kur niosek, z czego około 90 procent spędza swoje nienaturalnie krótkie i bolesne życie w klatkach. Dzięki temu, że kolejne sieci handlowe i spożywcze przestają wspierać chów klatkowy, już niedługo los wielu zwierząt może się znacząco poprawić.
INFO Z POLSKI - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju (11-17.05.2017)