Kostka granitowa jest dobra, ale na chodnik. Znacznie gorzej sprawdza się jako nawierzchnia ulicy. Tak jest na rondzie Toruńskim, gdzie granitem wyłożono przejazdy przez torowiska tramwajowe. Przed szynami porobiły się zagłębienia. Kierowcy, żeby uchronić zawieszenie, nagle zwalniają, stwarzając tym samym ryzyko stłuczki.
[break]
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej dostrzegł problem i ogłosił przetarg nieograniczony na przebudowę przejazdów przez torowisko na rondzie. Ma zostać na nich położona warstwa asfaltu. Oferty można składać do połowy lipca.
Poprawianie ronda może dziwić, tym bardziej że gruntowną modernizację przechodziło zaledwie kilka lat temu. Rzecznik prasowy ZDMiKP Krzysztof Kosiedowski w rozmowie z „Expressem” stwierdził, że od samego początku był przeciwko kostce granitowej.
- Niestety, zlecająca wykonanie modernizacji ronda firma Tesco była głucha na nasze zastrzeżenia. Koniec końców kostka została położona, ale po kilku latach okazało się, że to my mieliśmy rację. Ponieważ minął już okres karencji, nie możemy obciążyć kosztami poprzedniego wykonawcy - dowodzi Krzysztof Kosiedowski.
Rondo Toruńskie jest newralgicznym skrzyżowaniem na trasie Gdańsk-Poznań (północ-południe). Drogowcy chcą więc, aby roboty odbywały się przy trwającym ruchu, choć nie da się uniknąć czasowych wyłączeń poszczególnych pasów jezdni oraz torowisk.
Najpierw zostaną wykonane przejazdy przez jezdnie al. Jana Pawła II. W tym czasie wstrzymany zostanie ruch tramwajowy przez Babią Wieś. Prace będą wykonywane w dwóch etapach, poprzez połówkowe zamknięcie przejazdów w taki sposób, aby mógł odbywać się ruch kołowy w ciągu al. Jana Pawła II. Roboty mają potrwać osiem tygodni, najprawdopodobniej od 26 lipca do 20 września.
To nie jest dobra informacja dla kierowców i pasażerów. A jeszcze gorsza jest taka, że prace na rondzie Toruńskim będą prowadzone równolegle z remontem przejazdu przez torowisko na rondzie Bernardyńskim. Wykonawca prac będzie odpowiedzialny za wdrożenie i utrzymanie tymczasowej organizacji ruchu na obu rondach.
To już kolejny front robót rozpoczęty w gorącym punkcie Bydgoszczy. Najpoważniejsze utrudnienia w ruchu są związane z przebudową wiaduktu kolejowego na ul. Grunwaldzkiej. Korki tworzą się na węźle zachodnim, obsługującym ruch głównie na linii wschód-zachód.