Już wkrótce rozpocznie się przebudowa kolejnych skrzyżowań...

Już wkrótce rozpocznie się przebudowa kolejnych skrzyżowań fordońskich ulic

Marek Chełminiak

Express Bydgoski

Aktualizacja:

Express Bydgoski

Przy węźle Bydgoszcz Wschód prawie gotowa jest już nowa pętla tramwajowa. Stara będzie używana tylko w sytuacjach awaryjnych

Przy węźle Bydgoszcz Wschód prawie gotowa jest już nowa pętla tramwajowa. Stara będzie używana tylko w sytuacjach awaryjnych ©Marek Chełminiak

Mieszkańcom fordońskich osiedli - zgodnie z zapowiedzią - przedstawiono harmonogram prac przy budowie linii tramwajowej i jej dokładny przebieg.
Przy węźle Bydgoszcz Wschód prawie gotowa jest już nowa pętla tramwajowa. Stara będzie używana tylko w sytuacjach awaryjnych

Przy węźle Bydgoszcz Wschód prawie gotowa jest już nowa pętla tramwajowa. Stara będzie używana tylko w sytuacjach awaryjnych ©Marek Chełminiak

- Trasa przyszłego tramwaju ma około 9,5 kilometra długości. W jej korytarzu znajduje się 14 skrzyżowań. Część z nich zostanie przebudowana i wyposażona w sygnalizację świetlną, zapewniającą pierwszeństwo dojeżdżającym tramwajom - mówił Maciej Kozakiewicz, członek Zarządu Spółki „Tramwaj Fordon” na spotkaniu z fordonianami, zorganizowanym z inicjatywy Stowarzyszenia Rozwoju Fordonu. Andrzej Pastwa, dyrektor kontraktu z firmy Gotowski, przedstawił przebieg dotychczasowych prac i najbliższe plany. Mieszkańców najbardziej interesuje odcinek na terenie Fordonu, na którym widać już zarysy przyszłej trasy. Już wkrótce nastąpią na niej istotne zmiany.
[break]

Inaczej do Centrum Onkologii


Od 1 do 30 maja zamknięte będzie skrzyżowanie ulic Akademickiej z Romanowskiej. W tym czasie do Centrum Onkologii będzie można dojechać jedynie ulicą Matki Teresy z Kalkuty. Do końca maja kierowcy powinni już dojechać do Akademickiej nowym odcinkiem ulicy Korfantego, z zachowaniem dotychczasowego pierwszeństwa przy skręcie w prawo. Od 1 czerwca do 30 października trwać będzie przebudowa węzła Akademicka - Kaliskiego - Rupniewskiego, która przebiegać będzie w dwóch etapach. Od 1 sierpnia do 30 października zamknięte będzie skrzyżowanie ulic: Rejewskiego, Matki Teresy z Kalkuty i Akademickiej. Ruch do Centrum Onkologii będzie się odbywał ulicą Romanowskiej. Tak długi okres przebudowy tego skrzyżowania wiąże się z koniecznością przebudowy w tym miejscu sporych odcinków instalacji gazowych i ciepłowniczych.

Od 1 sierpnia do 30 września trwać będą intensywne prace związane z połączeniem ulicy Orląt Lwowskich i Andersa oraz zaślepieniem dotychczasowego, północnego wlotu ulicy Wyzwolenia do Andersa. Na ten czas przewidziano czasowe zamknięcie skrzyżowania Piłsudskiego z Andersa. We wrześniu planowana jest częściowa przebudowa węzła w okolicy Brzechwy i Andersa, która spowoduje zwężenie ulic do szerokości jednego pasa.

Kurs co siedem i pół minuty


Maciej Kozakiewicz poinformował także o przebiegu przyszłych linii tramwajowych. Pierwsza z nich dotrze bezpośrednio z Łoskonia do Dworca Głównego i pętli przy Rycerskiej. W godzinach szczytu tramwaje kursować będą na niej co 7,5 minuty, a w pozostałym czasie co kwadrans. Druga połączy Łoskoń z Kapuściskami, z częstotliwością co 15 minut.

Uczestnicy spotkania mieli pretensje do Spółki Tramwaj Fordon o to, że przy przygotowywaniu projektu zrezygnowano z budowy dodatkowej na jezdni ulicy Andersa. - Opracowywana jest wstępna koncepcja takiego przedsięwzięcia. Jeśli symulacje wykażą potrzebę takiej przebudowy, zostanie ona zrealizowana w przyszłości - zapewnił Maciej Kozakiewicz.

Czytaj treści premium w Expressie Bydgoskim Plus

Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

Komentarze (9)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

ja (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Zamiast budować nikomu nie potrzebną linię tramwajową bo ludzie zrobili się wygodni i wolą jechać samochodem niż mzk ( w godz. szczytu mzk jeździ pusto a samochodów z jedną lub dwiema osobami...rozwiń całość

Zamiast budować nikomu nie potrzebną linię tramwajową bo ludzie zrobili się wygodni i wolą jechać samochodem niż mzk ( w godz. szczytu mzk jeździ pusto a samochodów z jedną lub dwiema osobami pełno) powinno wybudować się przedłużenie ul. Twardzickiego aż do ul. gdańskiej albo jeszcze dalej co odciążyło by fordońską i kamienną.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Mia (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Tramwaj po szczycie co 15 minut. To jakis zart? To teraz 69 jezdzi czesciej. A w soboty, niedziele i swieta pewnie co 20 Minut. Jak dla mnie, to po prostu zakrawa na kpine!

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

To ja (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Ja tego nie powiedziałem^^ a nawet i jeśli, to lepsze niż nic ;) W Fordonie miło spacerkiem iść na przystanek i mijać drzewa i krzewy, a także czuć zapach kwiatów jakie rosną dziko na trawnikach....rozwiń całość

Ja tego nie powiedziałem^^ a nawet i jeśli, to lepsze niż nic ;) W Fordonie miło spacerkiem iść na przystanek i mijać drzewa i krzewy, a także czuć zapach kwiatów jakie rosną dziko na trawnikach. Gorzej to wygląda w Śródmieściu, tam to tylko duże kroki uważnie dawać aby nie wdepnąć w psią kupkę :ozwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

kumaty_pasażer (gość)

Zgłoś naruszenie treści

A teraz na 70 albo 84 też "dymasz polami i lasami"??

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

To ja (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Jeśli chodzi o dojście do przystanków w Fordonie, to racja, ale cóż, nie ma możliwości zrobienia tego inaczej, ponieważ brak miejsca między blokami/chodnikami/sklepami/ulicami :(

Ważne, że tramwaj...rozwiń całość

Jeśli chodzi o dojście do przystanków w Fordonie, to racja, ale cóż, nie ma możliwości zrobienia tego inaczej, ponieważ brak miejsca między blokami/chodnikami/sklepami/ulicami :(

Ważne, że tramwaj w ogóle będzie miał kontakt z Fordonem! :-Dzwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

patyka (gość)

Zgłoś naruszenie treści

najśmieszniejsze jest to, że linia do dworca głównego kończy się pętlą na którym sa tylko dwa tory a przyszła przelotowa awaryjna pętla przy wyścigowej będzie miała 3 tory. ciekawe, że z dworca...rozwiń całość

najśmieszniejsze jest to, że linia do dworca głównego kończy się pętlą na którym sa tylko dwa tory a przyszła przelotowa awaryjna pętla przy wyścigowej będzie miała 3 tory. ciekawe, że z dworca głównego tyle ludzi jeździ, wkrótce tramwaj zastąpi linię 79 gdy powstanie odcinek na kujawskiej, tramy maja być kręgosłupem miasta a kluczowe pętle sa małe a linia do fordonu zamist między blokami została wytyczona polami, lasami i ludzie będą mieli dymać do tramwaju tak daleko?zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

To ja (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Dzięki:)

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

o7o (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Zapraszam na SSC (Forum Polskich Wieżowców), wątek: [Bydgoszcz] Linia tramwajowa do Fordonu.
Jak się tam dostać?
Wystarczy zapytać wujka Googla.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

to ja (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Może trochę więcej inf. właśnie jakie były omawiane na spotkaniu hhmmm??? ;D miło by było przeczytać gdyż nie mogłem tam zawitać :( proszę drogi express o napisanie :)

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej
Tędy lepiej nie chodzić po zmroku w Bydgoszczy [zdjęcia]

Tędy lepiej nie chodzić po zmroku w Bydgoszczy [zdjęcia]

Moc prezentów w prenumeracie porannej Expressu!

Moc prezentów w prenumeracie porannej Expressu!

Śluby znanych osób w Bydgoszczy i regionie. Pamiętacie? [zdjęcia]

Śluby znanych osób w Bydgoszczy i regionie. Pamiętacie? [zdjęcia]