- Trasa przyszłego tramwaju ma około 9,5 kilometra długości. W jej korytarzu znajduje się 14 skrzyżowań. Część z nich zostanie przebudowana i wyposażona w sygnalizację świetlną, zapewniającą pierwszeństwo dojeżdżającym tramwajom - mówił Maciej Kozakiewicz, członek Zarządu Spółki „Tramwaj Fordon” na spotkaniu z fordonianami, zorganizowanym z inicjatywy Stowarzyszenia Rozwoju Fordonu. Andrzej Pastwa, dyrektor kontraktu z firmy Gotowski, przedstawił przebieg dotychczasowych prac i najbliższe plany. Mieszkańców najbardziej interesuje odcinek na terenie Fordonu, na którym widać już zarysy przyszłej trasy. Już wkrótce nastąpią na niej istotne zmiany.
[break]
Inaczej do Centrum Onkologii
Od 1 do 30 maja zamknięte będzie skrzyżowanie ulic Akademickiej z Romanowskiej. W tym czasie do Centrum Onkologii będzie można dojechać jedynie ulicą Matki Teresy z Kalkuty. Do końca maja kierowcy powinni już dojechać do Akademickiej nowym odcinkiem ulicy Korfantego, z zachowaniem dotychczasowego pierwszeństwa przy skręcie w prawo. Od 1 czerwca do 30 października trwać będzie przebudowa węzła Akademicka - Kaliskiego - Rupniewskiego, która przebiegać będzie w dwóch etapach. Od 1 sierpnia do 30 października zamknięte będzie skrzyżowanie ulic: Rejewskiego, Matki Teresy z Kalkuty i Akademickiej. Ruch do Centrum Onkologii będzie się odbywał ulicą Romanowskiej. Tak długi okres przebudowy tego skrzyżowania wiąże się z koniecznością przebudowy w tym miejscu sporych odcinków instalacji gazowych i ciepłowniczych.
Od 1 sierpnia do 30 września trwać będą intensywne prace związane z połączeniem ulicy Orląt Lwowskich i Andersa oraz zaślepieniem dotychczasowego, północnego wlotu ulicy Wyzwolenia do Andersa. Na ten czas przewidziano czasowe zamknięcie skrzyżowania Piłsudskiego z Andersa. We wrześniu planowana jest częściowa przebudowa węzła w okolicy Brzechwy i Andersa, która spowoduje zwężenie ulic do szerokości jednego pasa.
Kurs co siedem i pół minuty
Maciej Kozakiewicz poinformował także o przebiegu przyszłych linii tramwajowych. Pierwsza z nich dotrze bezpośrednio z Łoskonia do Dworca Głównego i pętli przy Rycerskiej. W godzinach szczytu tramwaje kursować będą na niej co 7,5 minuty, a w pozostałym czasie co kwadrans. Druga połączy Łoskoń z Kapuściskami, z częstotliwością co 15 minut.
Uczestnicy spotkania mieli pretensje do Spółki Tramwaj Fordon o to, że przy przygotowywaniu projektu zrezygnowano z budowy dodatkowej na jezdni ulicy Andersa. - Opracowywana jest wstępna koncepcja takiego przedsięwzięcia. Jeśli symulacje wykażą potrzebę takiej przebudowy, zostanie ona zrealizowana w przyszłości - zapewnił Maciej Kozakiewicz.