https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Już wkrótce rozpocznie się przebudowa kolejnych skrzyżowań fordońskich ulic

Marek Chełminiak
Przy węźle Bydgoszcz Wschód prawie gotowa jest już nowa pętla tramwajowa. Stara będzie używana tylko w sytuacjach awaryjnych
Przy węźle Bydgoszcz Wschód prawie gotowa jest już nowa pętla tramwajowa. Stara będzie używana tylko w sytuacjach awaryjnych Marek Chełminiak
Mieszkańcom fordońskich osiedli - zgodnie z zapowiedzią - przedstawiono harmonogram prac przy budowie linii tramwajowej i jej dokładny przebieg.

- Trasa przyszłego tramwaju ma około 9,5 kilometra długości. W jej korytarzu znajduje się 14 skrzyżowań. Część z nich zostanie przebudowana i wyposażona w sygnalizację świetlną, zapewniającą pierwszeństwo dojeżdżającym tramwajom - mówił Maciej Kozakiewicz, członek Zarządu Spółki „Tramwaj Fordon” na spotkaniu z fordonianami, zorganizowanym z inicjatywy Stowarzyszenia Rozwoju Fordonu. Andrzej Pastwa, dyrektor kontraktu z firmy Gotowski, przedstawił przebieg dotychczasowych prac i najbliższe plany. Mieszkańców najbardziej interesuje odcinek na terenie Fordonu, na którym widać już zarysy przyszłej trasy. Już wkrótce nastąpią na niej istotne zmiany.
[break]

Inaczej do Centrum Onkologii

Od 1 do 30 maja zamknięte będzie skrzyżowanie ulic Akademickiej z Romanowskiej. W tym czasie do Centrum Onkologii będzie można dojechać jedynie ulicą Matki Teresy z Kalkuty. Do końca maja kierowcy powinni już dojechać do Akademickiej nowym odcinkiem ulicy Korfantego, z zachowaniem dotychczasowego pierwszeństwa przy skręcie w prawo. Od 1 czerwca do 30 października trwać będzie przebudowa węzła Akademicka - Kaliskiego - Rupniewskiego, która przebiegać będzie w dwóch etapach. Od 1 sierpnia do 30 października zamknięte będzie skrzyżowanie ulic: Rejewskiego, Matki Teresy z Kalkuty i Akademickiej. Ruch do Centrum Onkologii będzie się odbywał ulicą Romanowskiej. Tak długi okres przebudowy tego skrzyżowania wiąże się z koniecznością przebudowy w tym miejscu sporych odcinków instalacji gazowych i ciepłowniczych.

Od 1 sierpnia do 30 września trwać będą intensywne prace związane z połączeniem ulicy Orląt Lwowskich i Andersa oraz zaślepieniem dotychczasowego, północnego wlotu ulicy Wyzwolenia do Andersa. Na ten czas przewidziano czasowe zamknięcie skrzyżowania Piłsudskiego z Andersa. We wrześniu planowana jest częściowa przebudowa węzła w okolicy Brzechwy i Andersa, która spowoduje zwężenie ulic do szerokości jednego pasa.

Kurs co siedem i pół minuty

Maciej Kozakiewicz poinformował także o przebiegu przyszłych linii tramwajowych. Pierwsza z nich dotrze bezpośrednio z Łoskonia do Dworca Głównego i pętli przy Rycerskiej. W godzinach szczytu tramwaje kursować będą na niej co 7,5 minuty, a w pozostałym czasie co kwadrans. Druga połączy Łoskoń z Kapuściskami, z częstotliwością co 15 minut.

Uczestnicy spotkania mieli pretensje do Spółki Tramwaj Fordon o to, że przy przygotowywaniu projektu zrezygnowano z budowy dodatkowej na jezdni ulicy Andersa. - Opracowywana jest wstępna koncepcja takiego przedsięwzięcia. Jeśli symulacje wykażą potrzebę takiej przebudowy, zostanie ona zrealizowana w przyszłości - zapewnił Maciej Kozakiewicz.

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
ja
Zamiast budować nikomu nie potrzebną linię tramwajową bo ludzie zrobili się wygodni i wolą jechać samochodem niż mzk ( w godz. szczytu mzk jeździ pusto a samochodów z jedną lub dwiema osobami pełno) powinno wybudować się przedłużenie ul. Twardzickiego aż do ul. gdańskiej albo jeszcze dalej co odciążyło by fordońską i kamienną.
M
Mia
Tramwaj po szczycie co 15 minut. To jakis zart? To teraz 69 jezdzi czesciej. A w soboty, niedziele i swieta pewnie co 20 Minut. Jak dla mnie, to po prostu zakrawa na kpine!
T
To ja
Ja tego nie powiedziałem^^ a nawet i jeśli, to lepsze niż nic ;) W Fordonie miło spacerkiem iść na przystanek i mijać drzewa i krzewy, a także czuć zapach kwiatów jakie rosną dziko na trawnikach. Gorzej to wygląda w Śródmieściu, tam to tylko duże kroki uważnie dawać aby nie wdepnąć w psią kupkę :o
k
kumaty_pasażer
A teraz na 70 albo 84 też "dymasz polami i lasami"??
T
To ja
Jeśli chodzi o dojście do przystanków w Fordonie, to racja, ale cóż, nie ma możliwości zrobienia tego inaczej, ponieważ brak miejsca między blokami/chodnikami/sklepami/ulicami :(

Ważne, że tramwaj w ogóle będzie miał kontakt z Fordonem! :-D
p
patyka
najśmieszniejsze jest to, że linia do dworca głównego kończy się pętlą na którym sa tylko dwa tory a przyszła przelotowa awaryjna pętla przy wyścigowej będzie miała 3 tory. ciekawe, że z dworca głównego tyle ludzi jeździ, wkrótce tramwaj zastąpi linię 79 gdy powstanie odcinek na kujawskiej, tramy maja być kręgosłupem miasta a kluczowe pętle sa małe a linia do fordonu zamist między blokami została wytyczona polami, lasami i ludzie będą mieli dymać do tramwaju tak daleko?
T
To ja
Dzięki:)
o
o7o
Zapraszam na SSC (Forum Polskich Wieżowców), wątek: [Bydgoszcz] Linia tramwajowa do Fordonu.
Jak się tam dostać?
Wystarczy zapytać wujka Googla.
t
to ja
Może trochę więcej inf. właśnie jakie były omawiane na spotkaniu hhmmm??? ;D miło by było przeczytać gdyż nie mogłem tam zawitać :( proszę drogi express o napisanie :)
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski