Nareszcie zaczęła się przekładana przez kilka lat modernizacja skrzyżowania ulic Szubińskiej z Gnieźnieńską. Oznacza to, że z drogowej mapy miasta zniknie kolejne niebezpieczne miejsce.
<!** Image 2 alt="Image 98859" sub="Rys. Mirosław Tomacki">Przejścia dla pieszych przez ul. Szubińską po zachodniej stronie skrzyżowania z ul. Gnieźnieńską przez kilkanaście lat cieszyły się złą sławą.
To tutaj regularnie dochodziło do wypadków z udziałem pieszych i zderzeń pojazdów.
Poszerzanie jezdni
Sytuacja zmieni się już 1 grudnia bieżącego roku, bo jest to termin zakończenia robót.
Obecnie prowadzone są prace ziemne, związane z poszerzeniem północnej jezdni, likwidacją wyspy centralnej oraz przekładaniem mediów - kanalizacji ściekowej, wodnej, energetycznej i telekomunikacyjnej.
Dodatkowy pas ruchu
- Na modernizację skrzyżowania miasto przeznaczyło ponad trzy i pół miliona złotych - mówi rzecznik prasowy zarządu dróg, Bogumił Grenz. - Zakres przebudowy jest bardzo duży. Obejmuje poszerzenie jezdni na wlotach skrzyżowania i nową linię krawężników. Likwidację wyspy centralnej, trójkątnych wysepek na północnej jezdni. Na skrzyżowaniu przewiduje się wielofazową sygnalizację świetlną z pętlami indukcyjnymi w jezdni, która otwierać będzie ruch na najbardziej obciążonym wlocie. Dla poprawienia bezpieczeństwa i zachowania płynności ruchu samochodowego, piesi i rowerzyści przed każdym wejściem na pasy będą musieli nacisnąć przycisk, by włączyło się zielone światło - wyjaśnia rzecznik.
<!** reklama>Rysunek przedstawia zmodernizowane skrzyżowanie wraz z nowymi chodnikami i ścieżkami dla rowerów. Wschodni wlot wyposażony zostanie w dodatkowy pas ruchu dla pojazdów skręcających w lewo.
Z kolei przystanek autobusowy, znajdujący się na południowej jezdni, przeniesiony będzie za skrzyżowanie w kierunku centrum miasta. Jest to bardzo ważna zmiana, bo dotychczas stojący na przystanku autobus przysłaniał pieszych na przejściu. Na uwagę zasługuje program sygnalizacji świetlnej. O ile z ulicy Szubińskiej skręty w lewo wykonywać będziemy mogli bezkolizyjnie przy kierunkowych sygnalizatorach, o tyle skręt w lewo z wlotów podporządkowanych wymagać będzie ustąpienia pierwszeństwa jadącym z przeciwnego kierunku prosto i skręcającym w prawo.