
Jesteś niezadowolony z wakacji? Sprawdź, o co możesz walczyć z biurem podróży
Niestety co jakiś czas pojawiają się informacje o turystach, którzy z powodu opóźnień lotów muszą koczować na lotnisku. Również w tym przypadku można dochodzić swoich praw.
Jeśli nasz lot był opóźniony o więcej niż trzy godziny, należy nam się:
250 euro w przypadku lotu na trasie liczącej do 1500 km,
400 euro dla dłuższych lotów na trasie od 1500 do 3500 km,
600 euro dla lotów poza UE dłuższych niż 3500 km.
W przypadku opóźnienia lotu czarterowego odpowiedzialność nie ciąży na biurze podróży, ale na przewoźniku. Wniosek o odszkodowanie musimy złożyć do linii lotniczych w ciągu miesiąca od dnia, gdy miał nastąpić wylot.

Jesteś niezadowolony z wakacji? Sprawdź, o co możesz walczyć z biurem podróży
Co, jeśli hotel sprzeda więcej pokoi, niż w rzeczywistości może zaoferować? W tym przypadku biuro podróży jest zobligowane do zapewnienia noclegu w innym hotelu o tym samym standardzie. Zgadzać powinny się wszelkie udogodnienia, które były dostępne w pierwotnym hotelu np. sauna. Jeśli tak się nie stanie to możemy złożyć reklamacje.
W przypadku dokonania rezerwacji samodzielnie, a nie przez biuro podróży, obowiązek znalezienia nowego lokum ciąży na hotelu.

Jesteś niezadowolony z wakacji? Sprawdź, o co możesz walczyć z biurem podróży
Najgorszą z możliwych sytuacji jest bankructwo biura podróży. Obecnie, jeśli biuro podróży upadnie, powinniśmy mieć możliwość kontynuowania wakacji. Z kolei osoby, które opłaciły, ale nie zdążyły pojechać na wakacje, zostaną zwrócone pieniądze. Jest to możliwe dzięki dodatkowym zabezpieczeniom płynącym z Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, który istnieje w Polsce od 2016 roku.
Oprócz tego warto sprawdzić, czy biuro podróży ma polisę u prywatnego ubezpieczyciela.