1 z 8
Przewijaj galerię w dół
Ciepłe miesiące sprzyjają planowaniu wakacji. Chętnie...
fot. Pixabay / zdj. ilustracyjne

Jesteś niezadowolony z wakacji? Sprawdź, o co możesz walczyć z biurem podróży

Ciepłe miesiące sprzyjają planowaniu wakacji. Chętnie wyjeżdżamy na zasłużony urlop i często korzystamy z szerokiej oferty biur podróży. Niestety wakacje nie zawsze przebiegają bezproblemowo. Czasami problemy sprawiają, że po powrocie jesteśmy jeszcze bardziej zmęczeni. Opóźniony lot, niższy standard hotelu, niż zapewniano, bankrutujące biuro podróży - to tylko garść problemów, która mogą nas spotkać podczas wakacji. Co robić, jeśli nie jesteśmy zadowoleni z wypoczynku?

źródło: businessinsider.com.pl

FLESZ - Wakacyjne utonięcia. Jak zapobiec tragedii?

2 z 8
Planując wakacje warto być pewnym swoich praw. Co jeśli...
fot. Pixabay / zdj. ilustracyjne

Jesteś niezadowolony z wakacji? Sprawdź, o co możesz walczyć z biurem podróży

Planując wakacje warto być pewnym swoich praw. Co jeśli biuro podróży podniesie cenę wakacji? Może to być uzależnione od kursu dolara albo wzrostu opłat lotniskowych. Wzrost ceny nie może nastąpić później niż trzy tygodnie przed wyjazdem. Niestety jeśli nie mamy tzw. gwarancji niezmienności cen, to musimy dopłacić.

Zgodnie z przepisami wprowadzonymi w 2018 roku, jeśli cena wzrośnie o więcej niż 8 procent, możemy odstąpić od umowy i nie ponieść żadnych kosztów.

3 z 8
Zgodnie z tymi samymi przepisami, można odstąpić od umowy...
fot. Pixabay / zdj. ilustracyjne

Jesteś niezadowolony z wakacji? Sprawdź, o co możesz walczyć z biurem podróży

Zgodnie z tymi samymi przepisami, można odstąpić od umowy również w przypadku tzw. nadzwyczajnych okoliczności, czyli np. terroryzmu albo epidemii. Wtedy biuro podróży musi zwrócić pieniądze w ciągu 14 dni roboczych.

4 z 8
Jeśli hotel nie jest zgodny z opisem, również możemy...
fot. Pixabay / zdj. ilustracyjne

Jesteś niezadowolony z wakacji? Sprawdź, o co możesz walczyć z biurem podróży

Jeśli hotel nie jest zgodny z opisem, również możemy dochodzić swoich praw. Zawsze mamy prawo do reklamacji, jeśli organizator wycieczki nie dotrzyma warunków określonych w umowie.

O naszych uwagach poinformować najlepiej jak najszybciej, jeszcze w trakcie trwania urlopu. Najlepiej zrobić to pisemnie. Można swoje uwagi spisać i dać rezydentowi (za pokwitowaniem) albo wysłać maila bezpośrednio do biura podróży. Warto też udokumentować rzeczy niezgodne z opisem (np. za pomocą zdjęć).

Pozostały jeszcze 3 zdjęcia.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Wielka zmiana w serialu "Dziedzictwo"! Seher umiera, nowa bohaterka w sercu Yamana

Wielka zmiana w serialu "Dziedzictwo"! Seher umiera, nowa bohaterka w sercu Yamana

Tłumy bydgoszczan na Festiwalu Roślin. Łuczniczka zaprasza także w niedzielę

Tłumy bydgoszczan na Festiwalu Roślin. Łuczniczka zaprasza także w niedzielę

Zaginęła 17-letnia Marta Pałczyńska. Szukają jej bliscy i bydgoska policja

Zaginęła 17-letnia Marta Pałczyńska. Szukają jej bliscy i bydgoska policja

Zobacz również

Tłumy bydgoszczan na Festiwalu Roślin. Łuczniczka zaprasza także w niedzielę

Tłumy bydgoszczan na Festiwalu Roślin. Łuczniczka zaprasza także w niedzielę

Zaginęła 17-letnia Marta Pałczyńska. Szukają jej bliscy i bydgoska policja

Zaginęła 17-letnia Marta Pałczyńska. Szukają jej bliscy i bydgoska policja