
Jesteś niezadowolony z wakacji? Sprawdź, o co możesz walczyć z biurem podróży
Ciepłe miesiące sprzyjają planowaniu wakacji. Chętnie wyjeżdżamy na zasłużony urlop i często korzystamy z szerokiej oferty biur podróży. Niestety wakacje nie zawsze przebiegają bezproblemowo. Czasami problemy sprawiają, że po powrocie jesteśmy jeszcze bardziej zmęczeni. Opóźniony lot, niższy standard hotelu, niż zapewniano, bankrutujące biuro podróży - to tylko garść problemów, która mogą nas spotkać podczas wakacji. Co robić, jeśli nie jesteśmy zadowoleni z wypoczynku?
źródło: businessinsider.com.pl
FLESZ - Wakacyjne utonięcia. Jak zapobiec tragedii?

Jesteś niezadowolony z wakacji? Sprawdź, o co możesz walczyć z biurem podróży
Planując wakacje warto być pewnym swoich praw. Co jeśli biuro podróży podniesie cenę wakacji? Może to być uzależnione od kursu dolara albo wzrostu opłat lotniskowych. Wzrost ceny nie może nastąpić później niż trzy tygodnie przed wyjazdem. Niestety jeśli nie mamy tzw. gwarancji niezmienności cen, to musimy dopłacić.
Zgodnie z przepisami wprowadzonymi w 2018 roku, jeśli cena wzrośnie o więcej niż 8 procent, możemy odstąpić od umowy i nie ponieść żadnych kosztów.

Jesteś niezadowolony z wakacji? Sprawdź, o co możesz walczyć z biurem podróży
Zgodnie z tymi samymi przepisami, można odstąpić od umowy również w przypadku tzw. nadzwyczajnych okoliczności, czyli np. terroryzmu albo epidemii. Wtedy biuro podróży musi zwrócić pieniądze w ciągu 14 dni roboczych.

Jesteś niezadowolony z wakacji? Sprawdź, o co możesz walczyć z biurem podróży
Jeśli hotel nie jest zgodny z opisem, również możemy dochodzić swoich praw. Zawsze mamy prawo do reklamacji, jeśli organizator wycieczki nie dotrzyma warunków określonych w umowie.
O naszych uwagach poinformować najlepiej jak najszybciej, jeszcze w trakcie trwania urlopu. Najlepiej zrobić to pisemnie. Można swoje uwagi spisać i dać rezydentowi (za pokwitowaniem) albo wysłać maila bezpośrednio do biura podróży. Warto też udokumentować rzeczy niezgodne z opisem (np. za pomocą zdjęć).