O tym, że Polacy są mobile nie trzeba nikogo przekonywać – ponad 80 proc. polskich internautów posiada smartfona. Nie dziwi fakt, że coraz częściej sięgamy po smartfon, aby zamówić posiłek. Jak wynika z danych platformy PizzaPortal.pl, aż 46 proc. zamawiających jedzenie zadeklarowało, że przynajmniej raz w ciągu ostatniego roku zamówiło danie online.
- Weekendy, niezależnie od tego czy jest to tydzień z niedzielą handlową czy nie, to ten okres od piątku do niedzieli jest najgorętszy, tygodnie w których mamy niedziele niehandlowe, to właśnie ta niedziela jest takim wyraźnym pikiem- tłumaczy w rozmowie z AIP Piotr Kruszyński, prezes PizzaPortal.pl. - Oprócz tego oczywiście wszelkiego rodzaju święta- dodaje.
60 proc. zamówień internetowych jest składanych za pośrednictwem kanału mobilnego (zarówno poprzez aplikację, jak i przez stronę internetową), a 40 proc. – desktopowo.
Przeczytaj także:
Łatwo zauważyć przewagę platformy mobilnej nad komputerami czy laptopami. 47 proc. zamawiających jedzenie online przez smartfona robi to poprzez przeglądarkę, 33 proc. wskazało aplikację mobilną na telefony z systemem Android, zaś 20 proc. – aplikację na telefony z iOS. To oznacza, że 53 proc. ze wszystkich zamówień internetowych dokonywanych poprzez smartfona konsumenci składają przez dedykowane aplikacje mobilne.
- Zamawiamy coraz więcej różnorodnych potraw. Nadal jednak króluje pizza. Z tego względu choćby dlatego, że jest to najbardziej spenetrowany sektor gastronomiczny jeśli chodzi o pokrycie dostawami, ale jest to też wdzięczna potrawa w dowozie, bo jest ją stosunkowo łatwo przetransportować, żeby nie straciła swoich walorów- mówi.
Ile w koszyku?
Autorzy raportu zbadali również średnią wartość zamówień dla użytkowników poszczególnych platform. Co ciekawe, największy średni koszyk generują właściciele iPhone’ów – 42, 7 zł. Jest on o 1,5 zł większy od koszyka właścicieli telefonów z Androidem.
