5 z 8
Ogromny wpływ na nasze decyzje zakupowe mają promocje....
fot. Grzegorz Dembinski/Polskapresse

Jak Polacy robią zakupy?

Ogromny wpływ na nasze decyzje zakupowe mają promocje. Większości uczestników badania PAYBACK (78%) stwierdziła, że przykuwają one ich uwagę, a dla ponad 3/4 ankietowanych są ważnym czynnikiem przy zakupie artykułów pierwszej potrzeby. 1/4 respondentów przyznała, że nie przygotowuje listy produktów do kupienia, ponieważ ich wybory determinują aktualne promocje.

Najlepsze formy promocji to według badanych redukcja ceny (79%), korzyści płynące z uczestnictwa w programie lojalnościowym (43%), kupony (30%) oraz darmowe produkty (30%). Kobiety lubią też dostawać próbki do przetestowania.


– Dobrze dobrane promocje i dopasowana oferta, bazująca na oczekiwaniach klientów,stają się kluczowe w walce o klienta. Program lojalnościowy pozwala sieciom handlowym z jednej strony poznać i zrozumieć preferencje konsumentów, z drugiej zaś umożliwia dotarcie ze zindywidualizowaną i atrakcyjną ofertą do poszczególnych klientów. Coraz więcej osób docenia takie podejście i wskazuje na programy lojalnościowe jako czynnik wpływający na ich zachowania zakupowe oraz wybór konkretnej sieci handlowej – komentuje Tomasz Głos, classic business director w PAYBACK Polska.

6 z 8
Co dziesiąty z ankietowanych przy wyborze sklepu zwraca...
fot. Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press

Jak Polacy robią zakupy?

Co dziesiąty z ankietowanych przy wyborze sklepu zwraca uwagę na ceny produktów. 46% zawsze porównuje ceny artykułów, a 44% twierdzi, że zdarza im się to robić.Z kolei przy zakupach produktów pierwszej potrzeby ceną kieruje się aż 72% badanych. Okazuje się, że w tym przypadku największą wagę przywiązujemy jednak do jakości (aż 82% wskazań). Ważne są dla nas także: skład (51%),lokalne pochodzenie produktu (21%) oraz opinie innych użytkowników (14%), a w dalszej kolejności popularność marki (9%).



Marka ma znaczenie dla ponad 2/3 kupujących –wiąże się to głównie z pożądaną jakością produktów. W tej grupie 12% respondentów sięga tylko po wyroby znanych producentów,podczas gdy niemal co piąty wybiera marki własne danej sieci handlowejze względu na ich bardzo dobrą jakość.

7 z 8
Nasze tygodniowe wydatki na artykuły pierwszej potrzeby...
fot. Fot. Piotr Mizerski / Polskapresse

Jak Polacy robią zakupy?

Nasze tygodniowe wydatki na artykuły pierwszej potrzeby sięgają z reguły od 100 do 200 zł (41%). Co czwarty ankietowany przeznacza na nie kwotę w przedziale 200-500 zł, a 18% konsumentów wydaje do 100 zł maksymalnie. 14% kupujących, idąc na zakupy,nie zakłada żadnej kwoty.




Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Zobacz również

Joanna Kołaczkowska walczy z nowotworem. Kabaret Hrabi prosi o wsparcie dla artystki

Joanna Kołaczkowska walczy z nowotworem. Kabaret Hrabi prosi o wsparcie dla artystki

AI zaprojektowała naszą kuchnię. Wystarczyło zdjęcie i kilka poleceń

AI zaprojektowała naszą kuchnię. Wystarczyło zdjęcie i kilka poleceń

Polecamy

Kiedy rewitalizacja EC Szombierki? Na EKG padła deklaracja prezesa Grupy Arche

Kiedy rewitalizacja EC Szombierki? Na EKG padła deklaracja prezesa Grupy Arche

W Bydgoszczy ma powstać azyl dla zwierząt dzikich i egzotycznych

W Bydgoszczy ma powstać azyl dla zwierząt dzikich i egzotycznych

Joanna Kołaczkowska walczy z nowotworem. Kabaret Hrabi prosi o wsparcie dla artystki

Joanna Kołaczkowska walczy z nowotworem. Kabaret Hrabi prosi o wsparcie dla artystki