Mieszkańcy dzielnic położonych na skarpie czekają na nowe połączenia z centrum. Remont mostu Kazimierza Wielkiego i Spornej to za mało.
<!** Image 2 align=right alt="Image 128450" sub="Kiedy na moście Kazimierza Wielkiego w sobotę o godzinie 16 pojawił się nasz fotoreporter, było już po remoncie Fot. Dariusz Bloch">W weekend drogowcy wyremontowali nawierzchnię na moście łączącym ulicę Planu 6-letniego z Łęczycką. Jesienią przeprawa będzie będzie główną trasą zastępczą dla zamkniętej Spornej, gdzie drogowcy zaplanowali rozbiórkę mostu i wzniesienie nowej konstrukcji.
- Na moście Kazimierza Wielkiego położona została nowa warstwa ścieralna. W tym tygodniu rozpoczniemy też przedłużanie lewoskrętów na Fordońskiej, które pozwalają na wjazd na przeprawę od strony Fordonu. Nie chcemy, by po zamknięciu Spornej pojazdy jadące objazdem blokowały pasy w kierunku centrum - wyjaśnia rzeczniczka ZDMiKP, Magdalena Kaczmarek.
- Te remonty cieszą - mówi nasz Czytelnik, Andrzej Gackowski.- Ale nie poprawią sytuacji. Teraz Kujawska wygląda przyzwoicie, ale po wakacjach znów będzie korek od Zbożowego Rynku do ronda Kujawskiego. O dwóch pasach i tramwaju mówi się od lat. Brakuje też porządnego połączenia ulicy Wojska Polskiego z mostem Kazimierza Wielkiego. To przysłowiowe wąskie gardło. Korki w tym miejscu są normą, bo prawie wszystkie pojazdy jadące Wojska Polskiego muszą zmieścić się na wąskiej ulicy Planu 6-letniego. O obwodnicy Kapuścisk też tylko się mówi.
<!** reklama>Wielu mieszkańców blokowisk na skarpie nie kryje też niezadowolenia z braku trasy ekspresowej. Jej budowa, planowana wzdłuż ulic Jana Pawła II i Wyszyńskiego, oznaczałaby dodatkową przeprawę.
- Zdaję sobie sprawę, że niewielu bydgoszczan by z niej korzystało, bo po Wojska Polskiego najbliższy węzeł byłby na wysokości ulicy Kamiennej - mówi pan Sławomir z Wyżyn. - Jednak taka trasa mogłaby zdjąć znaczną część ruchu z mostu Pomorskiego. Sądzę, że obwodnica też pomoże, ale w mniejszym stopniu.
Inni, szczególnie z bloków i wieżowców po obu stronach Jana Pawła II, cieszą się, że tiry ominą Bydgoszcz. Bez względu na wybór wariantu, miasto przygotowuje się do budowy nowej przeprawy na przedłużeniu ulicy Ogińskiego. Teraz trwają prace projektowe. Pierwsze pieniądze na budowę mają popłynąć w przyszłym roku.
Będzie to jedna z największych inwestycji drogowych w Bydgoszczy. Trasa zacznie się przy kościele na Wzgórzu Wolności. Dalej przetnie boisko Szkoły Podstawowej nr 56. Nowe ma zostać urządzone od połnocnej strony szkoły. Prawdopodobnie już na skarpie zacznie się wiadukt, który przetnie Toruńską i Brdę. Wyjdzie on w początek ulicy Ogińskiego na wysokości Focus Malla lub za skrzyżowaniem z ulicą Sieńki.