Maria Piechocka, główna specjalistka z Biura Prasowego TP SA w piątek wyczerpująco odpowiadała na pytania i wyjaśniała wątpliwości nurtujące Czytelników „Expressu”, klientów firmy.
<!** Image 2 align=none alt="Image 178353" sub="Czytelnicy pytali najczęściej Marię Piechocką z TP SA o możliwości uzyskania ulg przy płaceniu rachunków
Fot.: Dariusz Bloch, Archiwum ">
Korzystam z internetu i mam I grupę inwalidzką związaną z narządami ruchu. Czy w Telekomunikacji Polskiej przysługuje mi ulga na abonament telefoniczny.
Niestety nie. Ulgi przyznajemy osobom na podstawie orzeczeń stopnia niepełnosprawności w związku z chorobą wzroku, (znaczny stopień niepełnosprawności) oraz znacznego lub umiarkowanego stopnia zaburzenia głosu, mowy i choroby słuchu.
Razem z rachunkiem telefonicznym dostałam informację, że płacąc niewiele więcej, miałabym dużo więcej darmowych minut. Czy mogę zmienić swój abonament na inny już teraz, mimo że mam podpisaną umowę na 2 lata do października 2012.<!** reklama>
To prawda, że w naszej ofercie jest coraz więcej abonamentów telefonicznych, które mają dużo darmowych minut. Jeżeli jednak skorzystała Pani z promocji rok temu i podpisała umowę na 24 miesiące, z nowych ofert będzie Pani mogła skorzystać dopiero w przyszłym roku.
Zadzwoniono do mnie z TP z propozycją, abym zmieniła plan standardowy na Domowy Taniej. Mam zapłacić tylko 4 zł więcej a przez miesiąc mogę wykorzystać 120 minut darmowych połączeń. Czy w tym przypadku będę mogła nadal korzystać z ulgi dla niepełnosprawnych
Ulgi dla osób niepełnosprawnych dotyczą większości abonamentów telefonicznych dostępnych obecnie w sprzedaży w tym także w oferowanym Pani planie Domowy Taniej. Miesięczna opłata za ten plan w Pani przypadku wyniesie 23 zł. (opłata bez ulgi 46 zł)
Na rachunku telefonicznym wyodrębniona jest opłata za telefon i za internet. Czy ulga dla niepełnosprawnych przysługuje na abonament za telefon i neostradę.
Rabat z tytułu niepełnosprawności dotyczy tylko abonamentu telefonicznego. Za niego pobierana jest opłata w wysokości 50 % wybranego planu telefonicznego.
Dostaliśmy rachunek telefoniczny, w którym jest opłata w wysokości 12 zł za ubezpieczenie. Nie podpisaliśmy żadnej umowy na dodatkowe ubezpieczanie, co mamy zrobić, aby więcej za to nie płacić.
Jeżeli nie wyraziliście Państwo zgody na dodatkowe ubezpieczenie, a macie taką opłatę na rachunku telefonicznym musicie Państwo zgłosić reklamację. Możecie to zrobić albo telefonicznie (pod darmowym numerem 19393) albo wysyłając pismo pod adres znajdujący się na rachunku telefonicznym.
W tym miesiącu otrzymałem wyjątkowo wysoki rachunek za telefon. W jaki sposób mogę sprawdzić, jakie połączenia były wykonywane z mojego telefonu.
Najprościej skorzystać z bezpłatnego wykazu połączeń, który jest dostępny on-line po zalogowaniu na stronie www.tp.pl . Może Pan także zamówić biling rozmów wychodzących w formie papierowej. Aby to zrobić trzeba wysłać pismo pod adres znajdujący się na rachunku za telefon. Biling rozmów wychodzących w TP jest bezpłatny
Przez ostatni rok mąż niemal całkowicie stracił słuch. W zeszłym tygodniu otrzymał zaświadczenie o znacznej stopniu niepełnosprawności. Chcieliśmy skorzystać z ulgi, ale podobno nie ma takiej możliwości, bo telefon jest zapisany na mnie. Czy można to jakoś zmienić?
Najlepszym rozwiązaniem w Państwa przypadku, będzie przepisanie telefonu na męża. W tym celu musicie się Państwo razem udać do salonu sprzedaży TP i tam dokonać formalności. Gdy telefon będzie zapisany na męża, wystarczy dosłać do TP wspomniane orzeczenie. Od kolejnego miesiąca będziecie mogli Państwo płacić 50 % opłaty podstawowej. Ulgi dla niepełnosprawnych dotyczą większości planów telefonicznych.
Przeniosłam telefon do nowego domu i mimo, że upłynęły już 4 lata, nadal korzystam z telefonu radiowego. Czy mogę liczyć na „zwykły” telefon.
Zdarza się, że na nowych osiedlach, z uwagi na brak infrastruktury telekomunikacyjnej nie zawsze możemy od razu podłączyć telefony stacjonarne. Wykorzystujemy wtedy telefony radiowe. Sprawdzę, jakie są szanse na podłączenie telefonu w tym konkretnym przypadku. Otrzyma Pani informację.
Skorzystałam z nowego abonamentu na telefon. Na ostatnim rachunku nie uwzględniono mi ulgi dla niepełnosprawnych Jak często trzeba dostarczać do TP zaświadczenia o niepełnosprawności.
Jeżeli poprzednie zaświadczenie uprawnia do ulgi, nie ma potrzeby dostarczania corocznie nowych zaświadczeń. Inaczej jest w przypadku okresowego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, wówczas rabaty udzielane są na czas w nich określony. Po upływie tego okresu koniecznie trzeba dostarczyć nowe zaświadczenie. Można je wysłać pod adres TP, ul. Bażantów 35 , Katowice. Proszę zgłosić fakt braku ulgi na błękitną linię, pod numerem 19393.
